Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobranie silnika do akumulatora 48V

darkmiki 01 Lis 2017 20:19 525 13
  • #1 01 Lis 2017 20:19
    darkmiki
    Poziom 5  

    Cześć,
    Buduję rower elektryczny i jestem na etapie zakupu silnika. Wiem, że będę miał do niego baterię 48V, moc tego silnika będzie wynosić 350W i że będzie to silnik bezszczotkowy przekładniowy. Pytanie brzmi czy lepiej jest dobrać silnik na napięcie 36V czy 48V? Z tego co czytałem przewoltowanie silnika to nie jest problem, natomiast jak zachowa się silnik, który będzie operował poniżej napięcia nominalnego?

    Z góry dzięki za pomoc:)

    0 13
  • #2 01 Lis 2017 20:39
    Xantix
    Poziom 40  

    darkmiki napisał:
    natomiast jak zachowa się silnik, który będzie operował poniżej napięcia nominalnego?

    Będzie miał niższe obroty maksymalne i moment obrotowy - krótko mówiąc osiągi pojazdu znacznie spadną.

    darkmiki napisał:
    Z tego co czytałem przewoltowanie silnika to nie jest problem,

    Póki nie jeździsz zbyt długo na pełnej mocy to nie problem. Ale jak ci się zdaży mocniej "przycisnąć" to silnik może się spalić nawet.

    darkmiki napisał:
    Pytanie brzmi czy lepiej jest dobrać silnik na napięcie 36V czy 48V?

    Ja bym brał 48 V.

    0
  • #3 01 Lis 2017 21:00
    darkmiki
    Poziom 5  

    Xantix napisał:
    Będzie miał niższe obroty maksymalne i moment obrotowy - krótko mówiąc osiągi pojazdu znacznie spadną.


    Ale czy silnik 36V pracujący na np 46V będzie miał osiagli lepsze, gorsze, czy takie same jak silnik 48V pracujący na 46V? Oczywiście moce te same

    0
  • #5 01 Lis 2017 21:18
    Xantix
    Poziom 40  

    darkmiki napisał:
    Ale czy silnik 36V pracujący na np 46V będzie miał osiagli lepsze, gorsze, czy takie same jak silnik 48V pracujący na 46V?

    Jak moce znamionowe te same to silnik 36 V będzie miał osiągi znacznie lepsze niż ten na 48 V ze względu na przewoltowanie. Jednak należy zapewnić temu silnikowi dobre warunki chłodzenia, bo przewoltowane silniki wydzielają sporo ciepła i mogą się przegrzać.

    0
  • #6 01 Lis 2017 21:31
    darkmiki
    Poziom 5  

    Strumien swiadomosc... napisał:
    Kup to co ci się będzie opłacać, jak 48V to silnik sterownik i akumulator muszą być na 48v.


    Rzecz jest w tym, żeby nie odczuwało się mocno obniżenia napięcia na akumulatorze o np 3V. A bateria nie może mieć więcej niż 48V.

    0
  • #7 01 Lis 2017 22:01
    Xantix
    Poziom 40  

    darkmiki napisał:
    Rzecz jest w tym, żeby nie odczuwało się mocno obniżenia napięcia na akumulatorze o np 3V.

    No to pozostaje ci jedynie przewoltowanie silnika.

    0
  • #9 01 Lis 2017 22:16
    darkmiki
    Poziom 5  

    Strumien swiadomosc... napisał:
    Więc kup silnik na 48V i regulator do niego, czego nie rozumiemy jeszcze.


    Chodzi tylko o spadek napięcia na baterii i związany z tym spadek wydajności.

    0
  • #11 01 Lis 2017 22:42
    darkmiki
    Poziom 5  

    Strumien swiadomosc... napisał:
    Pozatym z rozładowaną baterią nie pojedziesz bo ci sterownik wyłączy silnik.


    W czasie użytkowania na 100% się pojawi jakiś spadek napięcia. Dlatego też zdecyduję się na przewoltowanie silnika 36V.

    0
  • #13 01 Lis 2017 23:16
    darkmiki
    Poziom 5  

    Strumien swiadomosc... napisał:
    A co ci da taki krok silnik 36V jak sterownik wyłączy silnik , chroniąc akumulator .


    Sterownik dobiorę pod 36V. Ten który chcę kupić może przyjąć napięcie do 60V

    0
  Szukaj w 5mln produktów