Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia I FL 2.0 - Centralny zamek PP, nie mogę otworzyć drzwi.

02 Lis 2017 14:33 2940 11
  • Poziom 24  
    Witam, mam problem z moją OI. Drzwi pasażera zablokowane są centralnym zamkiem w pozycji zamkniętej, drzwi zatrząśnięte. Nie mogę w żaden sposób ich otworzyć, ani ręcznie ani z pilota. Pozostałe drzwi działają prawidłowo. Pociągnięcie za wewnętrzną klamkę unosi tylko kołek, po puszczeniu opada prawdopodobnie zachowują się tak jak w trybie SAFE. Nie da się go przytrzymać, pociągnąć itd... Centralny zamek jest fabryczny. Próbowałem sposobu z youtubea z drutem pod zaślepkę klamki od zewnątrz, ale po rozebraniu drzwi kierowcy (na wzór) stwierdziłem że jest inny niż na filmie. Pomóżcie bo już nie wiem jak się mam za to zabrac.

    Pozdrawiam
    M
  • Poziom 34  
    Rozłupać obudowę części zamka z silniczkiem . gdy uwolnisz ten podłużny element z gwintem o dużym skoku, to zamek pozwoli się otworzyć.
  • Poziom 24  
    Tego się obawiałem i chciałem uniknąć. Rozbiórka jak się domyślam zakończy się jej częściowym zniszczeniem. Próbować sterować zamek bezpośrednio z akumulatora? Może kojarzysz które przewody należy zasilić aby zasterować silniczkiem? Szukam schematów od rana i tylko jakieś adaptacje uniwersalnych centralnych znajduję.
  • Poziom 34  
    Tu nie chodzi o zasilanie . Tam zacina się przekładnia na tym gwincie(ślimaku) co uniemożliwia przemieszczenie się jaj poprzez pociągnięcie blokady. Zwróć uwagę że część elektryczna tak naprawdę przemieszcza tylko taką podpórkę, która uniemożliwia przemieszczanie się dźwigni w części mechanicznej.
  • Poziom 24  
    Doktorr nie słychać aby cokolwiek działo się w tych drzwiach przy sterowaniu centralnym, dlatego zakładam że albo nie dostaje sygnału albo zimne luty na silniku.
    No nic targam tapicerkę, jeśli ktoś z was ma jeszcze jakiś pomysł, piszcie może uda się ją uratować.
    Dzięki za pomoc panowie
  • Poziom 34  
    Gdyby było jak mówisz to dało by się otworzyć przez pojedyncze lub podwójne pociągnięcie za klamkę wewnętrzną.
  • Poziom 42  
    Klikasz pilotem ” otworz” i jednocześnie naparzasz w drzwi w okolicy zamka. Czasem się udaje otworzyć o ile elektronika sprawna.
  • Moderator Samochody
    Doktorr napisał:
    Gdyby było jak mówisz to dało by się otworzyć przez pojedyncze lub podwójne pociągnięcie za klamkę wewnętrzną.

    Przy braku zasilania silniczka ni cholery. Jak zamek jest podwójnie zaryglowany, to trzeba było za klamkę w środku dwa razy pociągnąć - pierwsze pociągnięcie odryglowywało, dopiero drugie otwierało. Albo uszkodzenie w samej kasecie zamka - zimny lut, zgniły mikroswitch, bądź standardowo, złamany któryś przewód w wiązce.
  • Poziom 31  
    A gdyby spróbować wymusić większy moment silnika podając impuls napięcia wyższego niż znamionowe? Jak dobrze pamiętam tam złączki są albo pod wykładziną na wysokości nóg pasażera albo bezpośrednio na słupku, tak czy inaczej idzie dostać się do przewodów od środka auta.

    Dodano po 2 [minuty]:


    robokop napisał:
    Jak zamek jest podwójnie zaryglowany, to trzeba było za klamkę w środku dwa razy pociągnąć - pierwsze pociągnięcie odryglowywało, dopiero drugie otwierało.

    Z tego co pamiętam dwa razy trzeba pociągnąć przy jednokrotnym ryglowaniu, po podwójnym nie da się otworzyć bez elektrycznego odryglowania nawet wewnętrzną klamką.
  • Poziom 43  
    Uderzaj dłonią mocno w okolice zamka z zewnątrz i poganiaj zamek pilotem , może złapie na moment i odskoczy. Potem jak drzwi otwarte dobierzesz sie do zamka. Jak nie pójdzie pozostaje wejście siłowe od środka.