Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Simson zapłon terystorowy

mapei 08 Aug 2005 10:22 6035 5
  • #1
    mapei
    Level 11  
    Cześć wszystkim
    mam następujący problem :
    otóż chciałbym zrobić (nie kupić) zapłon terystorowy żeby mi korzystało
    zamiast normalnie z cewki to z akmulatora (a prąd cewki jako sterujący).
    Widziałem kiedyś coś takiego zrobionego na tranzystorach
    ale nie wiem co tam dokładnie było wiec prosze bardzo o jakieś rady czy jakiś odnośnik , z góry dziękuje:D Mapei

    Dodano po 40 [minuty]:

    Cze
    znalazłem schemacik czegoś takiego choć pewny nie jestem
    nazwa tego gl - 200 i jest na 12 v jakby mogł mi coś doradzić to bardzo prosze [/code]
  • #2
    mbalawajder
    Level 11  
    hej. założyłem oryginalny moduł gl-200 i podpiąłem go do akumulatora pod 6v. jednym słowem WYPAS!!! pali jak nigdy. polecam. jeszcze tylko mam problem z poziomem paliwa. nie masz czegośdo 16n1 ??? pozdr Mariusz
  • #3
    Wuja665
    Level 13  
    Witam
    mam pytanie co do powyższego schematu - jak to podłączyc - które styki do czego w motorze i czy będzie to działało na 100% w instalacji simsona 6V. Jeszcze jedno - wiem że dzięki temu jest lepszy zapłon ale w jaki sposób to działa że jest lepiej - prosze mi wytłumaczyc ;P Bo w elektryce simsona i sposobie podłączenia tego urządzenia się akurat zbytnio nie orientuje
  • #4
    mbalawajder
    Level 11  
    schemat polączen mi gdzieś wcielo... modul ten jest zasilany z akumulatora, wiec moc iskry jest niezalezna od obrotow. na 6V dziala u mnie. mam oryginanly modul. pozdro. w razie czego to pisz na mbalawajder(malpa)interia.pl
  • #5
    grzywka1992
    Level 10  
    a mógłby ktoś napisać co to za wyjście G ?? na tym schemacie???
  • #6
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Witam.
    G - to jest wejście z przerywacza zapłonu. Do podłączenia modułu tranzystorowego, od przerywacza trzeba odłączyć oryginalny kondensator.
    C - to jest wyjście do cewki zapłonowej. Musi być połączony do zacisku 1 cewki. Zacisk 15 należy podłączyć do + stacyjki.
    Ten moduł posiada ograniczenie prądu cewki do 5A. Automatycznie rozłącza prąd cewki po zatrzymaniu się silnika (zabezpiecza przed przegrzaniem cewki). Muszę podkreślić że podczas pracy, czas zwarcia w motorowerach wynosi ok. 50%. Tak więc w zależności od cewki zapłonowej będzie pobierał do 2.5A czyli około 15W w instalacji 6V i 30W w instalacji 12V. Przy założeniu zapłonu tranzystorowego będzie konieczne przerobienie ładowania (przewinięcie cewek i podłączenie pod akumulator). Zalecam dodatkowo założyć przewód oporowy od malucha między zacisk 1 a modułem, tylko zależy jaką cewkę się zastosuje. Zmniejszy to prąd. Jeśli moduł można rozebrać, to wymienić rezystor R9 na 0.33R 10W w ograniczniku prądu.
    Oczywiście są osoby które posiadają taki typ zapłonu w Simsonach (ja miałem bateryjny w Ogarze 205) i jeżdżą bez żadnych problemów lecz konieczne jest przerobienie instalacji.
    PS. nie pisze się "terystorowy" tylko tyrystorowy, ale w tym temacie chodzi o tranzystorowy.