Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Espace 2,2dci 2003r - Nie odpala. Potrzebny schemat zasilania

mietek_g 02 Lis 2017 17:23 471 6
  • #1 02 Lis 2017 17:23
    mietek_g
    Poziom 14  

    Witam.
    Problem polega na odpaleniu auta kiedy ono ma ochotę. Czasami odpalił, potrafił odpalić po kolei dwukrotnie a za trzecim już nie.
    Popytałem po warsztatach, ale wszędzie zaczęliby od wymiany pompy i wtrysków (nie widząc auta). Ale do rzeczy.
    Sprawdziłem ciśnienie na pompie - przy kręceniu rozrusznikiem potrafi dobić po 3 sekundach do ponad 1000bar (zakładany był manometr w miejsce wtrysku). Tak samo wskazuje w sprzęcie diagnostycznym (nabija do 1000bar mimo zadanego 300bar). Przy włożeniu karty dioda od immo (czerwona) zapala się i gaśnie, ale zaczyna świecić się przy próbie odpalenia. Miga również żółta sprężynka przy kręceniu rozrusznikiem. Czujnik położenia wału wyczyszczony, poprzez OBD wskazuje obroty więc zakładam, że sprawny.
    Ale w sprzęcie diagnostycznym wskazuje napięcie zasilania kalkulatora - 9,5V mimo naładowanego aku i 12V (jak odpali wskazuje 14,4V czyli prawidłowo). Nie mogę również odczytać VINu z tablicy rozdzielczej w "kontroli kodów VIN". Pojawia się też błąd PR089 - prędkość samochodu mimo, że auto stoi.
    Domyślam się, że uszkodzony/przegnity może być przewód lub żyła zasilająca jakiś obwód. Komp obejrzany (pod akumulatorem) i wtyczki suche. Tak samo na pierwszy rzut oka skrzynka z bezpiecznikami za aku. Nie chciałbym pruć wszystkiego nie mając chociażby schematu. A może ktoś też miał podobny problem?

    0 6
  • Relpol
  • #2 02 Lis 2017 18:17
    szymitsu21

    Poziom 34  

    Skoro robi takie ciśnienie to niema zasilania na zawór regulacji ciśnienia na listwie.

    Błędy?

    0
  • Relpol
  • #3 02 Lis 2017 18:41
    mietek_g
    Poziom 14  

    Właśnie błędów brak, poza błędem odczytania prędkości auta. Błąd obecny i nie można usunąć. Podejrzewam uwalony lub przegnity gdzieś przewód. Podmieniłem regulator na pompie, ale na podmienionym wywala błąd DF208 (Obwód elektrozaworu ciśnienia paliwa - obwód otarty lub zwarcie do masy) - czyli kupiłem na szrocie uwalony (kupiłem w celu sprawdzenia i miał być sprawny). Na moim takiego błędu nie wywala. Co śmieszniejsze - przy podpinaniu wtyczki czuć, że reaguje. Ciśnienie nabija na obydwóch tak samo. Czasami wywali błąd sieci multiplexowej (czy jakoś tak) - ale sądziłem, że może być spowodowane długim kręceniem rozrusznikiem i spadkiem napięcia na aku. Potrzebowałbym numer pinu na ecu auta zasilania +12V, żeby sprawdzić dokąd idzie. Może po nim dojdę do uwalonego miejsca. Wygląda jakby albo ecu miał słaby plus i pod obciążeniem (próbie odpalenia) nie otwiera wtryskiwaczy, nie steruje zaworem itd. A, bezpiecznik na klemie był przepalony ale uszkodzone były dwie świece żarowe (nie grzały). Po wymianie świec i bezpiecznika brak różnicy.

    0
  • #4 02 Lis 2017 18:44
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Ale co jak odpali to możesz jeździć cały dzień czy zgaśnie?

    0
  • #5 02 Lis 2017 18:58
    mietek_g
    Poziom 14  

    Po przedostatnim ciężkim odpaleniem (odpalił dopiero za trzecim kręceniem rozrusznikiem) i jak jechałem czułem ze dwa razy jak silnik "nie równo pracował" (tak po 5 sekund)- ale po wciśnięciu sprzęgła nie gasł. Podjechałem pod sklep (może ze 200 metrów), zgasiłem i już nie odpalił. Auto przyciągnięte pod dom, pierwsza próba odpalenia i odpalił od strzała. Rano odpalił normalnie ale pojechałem innym autem. Po powrocie odpaliłem normalnie, zgasiłem i znowu lipa - nie można było odpalić. Raz już odpaliłem metodą na tzw. plak i już chodził normalnie. Teraz chodzi tylko wtedy kiedy dostaje plak i potem gaśnie. Jak chodzi na plaku to ciśnienie też jest w granicach 800bar.

    0
  • #6 02 Lis 2017 19:39
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    SKoro pali z plaka i zawsze widzi obroty jedne i drugie to mas z problem z paliwem.

    0
  • #7 03 Lis 2017 16:47
    mietek_g
    Poziom 14  

    Usterka usunięta. Okazał się zaśniedziały przewód pod bezpiecznikiem 30A który zabezpiecza przekaźnik R8 i sterownik. Na sterowniku na środkowej wtyczce -pin M2 powinien być +12V (było 8,5 - do 9V tak jak wskazywał przyrząd diagnostyczny) względem masy. Przy odpalaniu wartość napięcia jeszcze spadała i okazało się nie wystarczające do otwarcia wtryskiwaczy. Masa sterownika na pinach L3, L4 i M4 na tej samej wtyczce.
    W załączniku znaleziony schemat instalacji i sterownika do espace IV 2.2dci g9t który mi pomógł.

    0