Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Espace 2,2dci 2003r - Nie odpala. Potrzebny schemat zasilania

mietek_g 02 Nov 2017 17:23 2961 6
  • #1
    mietek_g
    Level 14  
    Witam.
    Problem polega na odpaleniu auta kiedy ono ma ochotę. Czasami odpalił, potrafił odpalić po kolei dwukrotnie a za trzecim już nie.
    Popytałem po warsztatach, ale wszędzie zaczęliby od wymiany pompy i wtrysków (nie widząc auta). Ale do rzeczy.
    Sprawdziłem ciśnienie na pompie - przy kręceniu rozrusznikiem potrafi dobić po 3 sekundach do ponad 1000bar (zakładany był manometr w miejsce wtrysku). Tak samo wskazuje w sprzęcie diagnostycznym (nabija do 1000bar mimo zadanego 300bar). Przy włożeniu karty dioda od immo (czerwona) zapala się i gaśnie, ale zaczyna świecić się przy próbie odpalenia. Miga również żółta sprężynka przy kręceniu rozrusznikiem. Czujnik położenia wału wyczyszczony, poprzez OBD wskazuje obroty więc zakładam, że sprawny.
    Ale w sprzęcie diagnostycznym wskazuje napięcie zasilania kalkulatora - 9,5V mimo naładowanego aku i 12V (jak odpali wskazuje 14,4V czyli prawidłowo). Nie mogę również odczytać VINu z tablicy rozdzielczej w "kontroli kodów VIN". Pojawia się też błąd PR089 - prędkość samochodu mimo, że auto stoi.
    Domyślam się, że uszkodzony/przegnity może być przewód lub żyła zasilająca jakiś obwód. Komp obejrzany (pod akumulatorem) i wtyczki suche. Tak samo na pierwszy rzut oka skrzynka z bezpiecznikami za aku. Nie chciałbym pruć wszystkiego nie mając chociażby schematu. A może ktoś też miał podobny problem?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #3
    mietek_g
    Level 14  
    Właśnie błędów brak, poza błędem odczytania prędkości auta. Błąd obecny i nie można usunąć. Podejrzewam uwalony lub przegnity gdzieś przewód. Podmieniłem regulator na pompie, ale na podmienionym wywala błąd DF208 (Obwód elektrozaworu ciśnienia paliwa - obwód otarty lub zwarcie do masy) - czyli kupiłem na szrocie uwalony (kupiłem w celu sprawdzenia i miał być sprawny). Na moim takiego błędu nie wywala. Co śmieszniejsze - przy podpinaniu wtyczki czuć, że reaguje. Ciśnienie nabija na obydwóch tak samo. Czasami wywali błąd sieci multiplexowej (czy jakoś tak) - ale sądziłem, że może być spowodowane długim kręceniem rozrusznikiem i spadkiem napięcia na aku. Potrzebowałbym numer pinu na ecu auta zasilania +12V, żeby sprawdzić dokąd idzie. Może po nim dojdę do uwalonego miejsca. Wygląda jakby albo ecu miał słaby plus i pod obciążeniem (próbie odpalenia) nie otwiera wtryskiwaczy, nie steruje zaworem itd. A, bezpiecznik na klemie był przepalony ale uszkodzone były dwie świece żarowe (nie grzały). Po wymianie świec i bezpiecznika brak różnicy.
  • #5
    mietek_g
    Level 14  
    Po przedostatnim ciężkim odpaleniem (odpalił dopiero za trzecim kręceniem rozrusznikiem) i jak jechałem czułem ze dwa razy jak silnik "nie równo pracował" (tak po 5 sekund)- ale po wciśnięciu sprzęgła nie gasł. Podjechałem pod sklep (może ze 200 metrów), zgasiłem i już nie odpalił. Auto przyciągnięte pod dom, pierwsza próba odpalenia i odpalił od strzała. Rano odpalił normalnie ale pojechałem innym autem. Po powrocie odpaliłem normalnie, zgasiłem i znowu lipa - nie można było odpalić. Raz już odpaliłem metodą na tzw. plak i już chodził normalnie. Teraz chodzi tylko wtedy kiedy dostaje plak i potem gaśnie. Jak chodzi na plaku to ciśnienie też jest w granicach 800bar.
  • #7
    mietek_g
    Level 14  
    Usterka usunięta. Okazał się zaśniedziały przewód pod bezpiecznikiem 30A który zabezpiecza przekaźnik R8 i sterownik. Na sterowniku na środkowej wtyczce -pin M2 powinien być +12V (było 8,5 - do 9V tak jak wskazywał przyrząd diagnostyczny) względem masy. Przy odpalaniu wartość napięcia jeszcze spadała i okazało się nie wystarczające do otwarcia wtryskiwaczy. Masa sterownika na pinach L3, L4 i M4 na tej samej wtyczce.
    W załączniku znaleziony schemat instalacji i sterownika do espace IV 2.2dci g9t który mi pomógł.