Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik 3 fazowy nie działa

pablo9200 02 Lis 2017 21:21 345 7
  • #1 02 Lis 2017 21:21
    pablo9200
    Poziom 3  

    Witam. Jestem tu Nowy i z góry przepraszam za błędy w wypowiedzi
    A więc mam następujący problem silnik 3 fazowy wyrzuca bezpiecznik. Po wstępnych oględzinach stwierdzam:
    Silnik 11kw dziala na wyłączniku trójkąt- gwiazda , po przelaczeni wyłącznika silnik tzw "buczy" i wybija bezpiecznik. Po sprawdzeniu
    Na przyjściu zasilania jest 380 volt na każdej fazie. Mierząc końce uzwojen jest przejście. Mierząc uzwojenia do obudowy na 2 i 3 fazie mam zwarcie z obudową, Ale z tego co pamiętam że szkoły to w trybie pracy w trójkącie to normalne. I tu moje pomysły się kończą ...
    Może ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem ?

    0 7
  • Pomocny post
    #2 02 Lis 2017 21:32
    tos18
    Poziom 37  

    pablo9200 napisał:
    Mierząc uzwojenia do obudowy na 2 i 3 fazie mam zwarcie z obudową,


    Odłącz kable od silnika i powtórz pomiar - jeśli wyjdzie to samo to był sobie silnik.
    Przy okazji obwąchaj silnik czy przypadkiem nie czuć spalonej farby.

    pablo9200 napisał:
    Ale z tego co pamiętam że szkoły to w trybie pracy w trójkącie to normalne


    Obawiam się że Cię pamięć zawiodła.

    0
  • #3 02 Lis 2017 21:37
    pablo9200
    Poziom 3  

    A mam pytanie czy jeżeli bym odłączył przewody od trójkąt i podał zasilanie tylko na UVW to jest możliwy stary silnika? W trybie pracy? Nie zwierając zworek od końca silnika ?

    0
  • #4 02 Lis 2017 21:45
    nikusert
    Poziom 37  

    Witam
    Jak napisał kolega Tos18, odłącz przewody od silnika, zrób pomiar uzwojeń poszczególnych faz między sobą, jak również względem masy (obudowy). Silnik oczywiście nie powinien mieć przejścia względem obudowy.

    0
  • #5 02 Lis 2017 21:47
    tos18
    Poziom 37  

    Nie ma prawa być przebicia któregokolwiek uzwojenia silnika do obudowy!
    Z tego co piszesz silnik do przewinięcia. Przewijać to można niemowlęta. [retrofood]

    pablo9200 napisał:
    jeżeli bym odłączył przewody od trójkąt

    Silnik nie ma zacisków trójkąta - chyba że to jakieś specjalne wykonanie (któryś z układów Dahlandera).
    Ma początki i końce uzwojeń - ich odpowiednie połączenie daje skojarzenie w gwiazdę (końce uzwojeń połączone razem) lub trójkąt (koniec pierwszego z początkiem drugiego itd...)

    0
  • #6 03 Lis 2017 09:06
    retrofood
    Moderator

    pablo9200 napisał:

    Na przyjściu zasilania jest 380 volt na każdej fazie. Mierząc końce uzwojen jest przejście. Mierząc uzwojenia do obudowy na 2 i 3 fazie mam zwarcie z obudową, Ale z tego co pamiętam że szkoły to w trybie pracy w trójkącie to normalne. I tu moje pomysły się kończą ...

    Tia... normalne...
    Kolego, jesteś kolejnym który próbuje odgrywać rolę bohatera, zamiast zwrócić się do kogoś posiadającego kompetencje. Rezystancję izolacji silnika sprawdza się napięciem min. 500 V (induktorem lub miernikiem z powielaczem napięcia). Multimetr się do tego nie nadaje. Oczywiście, to tylko jeden z parametrów.
    A jeśli już multimetr pokazuje zwarcie któregoś z uzwojeń z obudową, to silnik nadaje się wyłącznie do przezwajania (jeśli ma jeszcze blachy w normie) lub zezłomowania.

    0
  • #7 03 Lis 2017 17:22
    Akrzy74
    Poziom 39  

    pablo9200 napisał:
    A więc mam następujący problem silnik 3 fazowy wyrzuca bezpiecznik.

    Zabezpieczenia nigdy nie wyrzucały i wyrzucać nie będą!- Proszę poprawić swój pierwszy post.
    pablo9200 napisał:
    Silnik 11kw dziala na wyłączniku trójkąt- gwiazda , po przelaczeni wyłącznika silnik tzw "buczy"

    Proszę zacząć od zastosowania przełącznika gwiazda- trójkąt, a nie trójkąt gwiazda.
    Następnie proszę zapoznać się z tematem, w którym kolega retrofood udostępnił to, co jest na samym końcu- polecam! https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1298087.html Dalej już z górki, ewentualnie wyszukiwarka.

    0
  • #8 03 Lis 2017 21:26
    pablo9200
    Poziom 3  

    Witam
    Więc dokonałem pomiaru po odłączeniu przewodów od silnika i tak jak kolega tos18 sugerował i więc jest przejście między końcami uzwojeń a masą silnika. I stwierdzam że silnik jest do przewinięcia. Przewija się niemowlęta, silniki się przezwaja. [retrofood]
    Dziękuję za sugestie i porady. Temat zamknięty

    0