Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa 1.2 City 45KM 1996r - Duże spalanie

03 Lis 2017 10:28 2229 32
  • Poziom 6  
    Witam, miałem problem z wysokim spalaniem w moim samochodzie. Ok 10l/100km benzyny. Postanowiłem założyć gaz, gazownik wybrał instalacje pierwszego typu, przełącznik ręczny, samochód przełącz się na gaz przy 3tys obrotów. Staram się go na początku rozgrzać nieco na benzynie i kolejno przełączam na gaz. Jednak spalanie nadal jest wysokie jak na taki samochód. 12l/100km gazu, gdzie staram się jeździć spokojnie. Odcinek 15km do pracy, gdzie jadę przez obrzeża miasta. Nie przekraczam praktycznie 100km/h. Zauważyłem ze od czasu do czasu zapala mi się kontrolka check engine.
    Pomyślałem ze może być to wina sondy lambda, bo samochód ma przejechane 160tys km, jednak instalacja ta nie jest podpięta pod sondę wiec chyba na gaz jest samochód niezależny od niej, bądź zle to rozumiem. Trochę czytałem na ten temat i nie wiem czy szukać diagnostyki komputerowej w której sprawdzę błędy w samochodzie czy od razu zainwestować w sondę (koszt ok. 100zl) tyle co za podłączenie się do komputera.
  • Poziom 28  
    Jeśli benzyny zużywa 10 litrów to gazu wypali więcej ok 20% co daje 12 litrów gazu. Zatem według mnie sprawdzić dlaczego tyle benzyny pali i wtedy jeśli spadnie zużycie tego paliwa to i gazu też pewnie mniej zużyje. Gazownik powinien sprawdzić kondycję silnika przed założeniem lpg ale też może to być np trzymający hamulec itp
  • Poziom 6  
    U kierowcy po lewej stronie przy bezpiecznikach jest kostka ale 16pinowa a nie 10cio. Chodzi o tą tylko np. pod uwagę się bierze 10 pierwszych pinów od góry / dołu. Czy jest jakaś inna?

    edit: dobra już wiem, to je OBD2 i ople od 96 maja OBD2, w takim razie pozostaje podpiąć pod komputer
  • Poziom 37  
    Czy ktos z was pomyślał ze jesli chlop ma 1 generacje to na spalenie nie wpływa nic w tym aucie poza regulacją?
    Moja micra 1.0 k11 palila 10 l gazu bo to byl silnik bez ekonomiczny. Pozostaje ci jedynie spr rozrzad lub go wymienić.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Czyli moja pomyłka, byłem pewien że jest tam ALDL. Ale i tak powinno dać się wymigać, podobnie jak w vectrze:
    http://forum.opel24.com/topic/18-i-kody-bledow-opel-corsa/

    Poza tym na początku przyjżałbym się czujnikowi temperatury. Sondę zostaw na końcu. Miałem corse 95 rok, C12NZ, zdrowy motor i nie palił mi więcej niż 5,5l, niezależnie od stylu jazdy.
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    5.5 litra to chyba tylko sadzolotem. Jesli wszystko z dawką się zgadza to tylko rozrzad i kompresja do sprawdzania. Zużyty pasek przestawia faze rozrzadu w strone dobrych osiągów na "górze" lecz wzrost spalania jest zauważalny w silnikach bez "układów ekokogii" np egr a w szczególności vvt.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Tak, dokładnie tyle. Auto w rodzinie, samochód pewny, nie od niemca. Po mnie właścicielka...założyła gaz. Z tego co rozmawialiśmy po jakimś czasie, 7l/100. Samochód nadal ekspoloatowany i nic się nie dzieje. Jak sprzedawałem 6 lat temu, to jeździł na... 5w40 i nie brał NIC, chociaż pocił się niesamowicie.
    Ale co do kolegi, to podjedź do jakiegoś warsztatu, myślę, że i tak z diagnostyką taniej ci wyjdzie, niż strzelać i wymieniać co popadnie. Zresztą, normalny mechanik diagnozuje i naprawia, a nie czyta błędy i tylko za to bierze kasę. Inaczej, zrób porządek przy benzynie, potem ureguluj sobie gaz.
  • Poziom 6  
    Wczoraj sprawdzałem temp w trasie. Po przejechaniu 15km samochód dopiero się zagrzał do temp 89/90 stopni i temperatura ta utrzymywała się cała drogę.
    Co do rozrządu to mam problem aktualnie ze ślizgającym się paskiem który słychać przy ruszaniu albo mniejszych prędkościach, wiec pewnie wymienie cały rozrząd bo słyszałem ze samego paska się nie opłaca wymieniać.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Witam.
    Sprawdź:
    1) Termostat czy do momentu osiągnięcia temperatury pracy nie otwiera dużego obiegu do chłodnicy.
    2) Jeżeli 1 pkt. ok. to sprawdź czujnik temperatury silnika czy ma poprawne wskazania w danych temperaturach (zimny/ciepły).
    3) Jeśli ok to trzeba szukać dalej w bebechach silnika.

    P.S.
    Zawsze zaczynajmy od diagnozy najprostszych rzeczy, łatwych do sprawdzenia i stosunkowo tanich.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 6  
    Co do odczytywania kodu blyskowego z kostki 16to pinowej, to może się coś stać jak zmostkuje pin 4 i 5 jak w instrukcji jednak w tym modelu nie będzie kodów błyskowych?

    A co do temperatury pracy termostatu w corsie to nie jest przypadkiem 92 stopnie?
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Pytanie pierwsze. Masz 1 czy 2 generację? Podjedz na skp i zrob za kilka zl analize spalin.
    Piszczy to pewnie pasek osprzętu lub rolki paska osprzętu lub rozrzadu. Jesli rozrzadu to chyba dawno nikt tam nie był i jest do zmiany i zaleznie od budowy walka rozrzadu moze wpływać na spalanie.
    Powtarzam auto na 1 generacji nie za bardzo koresponduje ze spalaniem w stosunku i zależności do PB. Nawet uwalony termostat niewiele zwiększy spalanie gdyz podczas jazdy mieszanka nadal bedzie prawidlowa a nie dolana bo czym ma dolać tego gazu? Co innego w 2 generacji a juz przepasc przy 4 gdzie wtrysk pb steruje wtryskiem lpg.
    Chcesz sie bawić to w kraju miski ryżu za okoko 70zl kupisz opcom'a i tym zrobisz diagnostykę.
  • Poziom 6  
    psooya napisał:
    Pytanie pierwsze. Masz 1 czy 2 generację? Podjedz na skpo zrob za kilka zl analize spalin.
    Piszczy to pewnie pasek osprzętu lub rolki paska osprzętu lub rozrzadu. Jesli rozrzadu to chyba dawno nikt tam nie był i jest do zmiany.
    Powtarzam auto na 1 generacji nie za bardzo koresponduje ze spalaniem w stosunku i zależności do PB. Nawet uwalony termostat niewiele zwiększy spalanie gdyz podczas jazdy mieszanka nadal bedzie prawidlowa a nie dolana bo czym ma dolać tego gazu. Co innego w 2 generacji a juz przepasc przy 4.


    Pierwsza generacja.

    Co do temperatury auta to pamietam ze kiedyś właśnie były jakieś problemy z temperaturą. Auto nagrzewa się powoli chyba jeżeli dopiero po 15km osiąga temperaturę 90 stopni. A jeszcze kilka tyg temu gdy na dworze było nieco cieplej i sprawdzałem spalanie gazu poprzez zatankowanie do pełna, przejechanie 100km i dotankowanie to wyszło mi 9,5l gazu. Natomiast ostatnio zatankowałem 20l i przejechałem marne 160km w tym kilka km na Pb
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Odpal zimny i zmacaj węże od chłodnicy. Mają byc zimne. Jedyne co to nieogrzany reduktor bedzie zalewal silnik bo nie masz sterownika lpg - gdyby byl to spalanie by spadlo jeśli problemem jest zimny gaz bo sonda lambda by dawala info do niego o zbyt bogatej mieszance.
    Co innego na pb tam podlewa wtrysk gdy silnik jest zimny.
    Tak wiec jesli byl wyregulowany na postoju i dobrze rozgrzany to na zimnym rzeczywiście moze mocno przylewac.
    Dorzucilbym tam kme bingo.
  • Poziom 6  
    psooya napisał:
    Odpal zimny i zmacaj węże od chłodnicy. Mają byc zimne. Jedyne co to nieogrzany reduktor bedzie zalewal silnik bo nie masz sterownika lpg - gdyby byl to spalanie by spadlo jeśli problemem jest zimny gaz bo sonda lambda by dawala info do niego o zbyt bogatej mieszance.
    Co innego na pb tam podlewa wtrysk gdy silnik jest zimny.


    W takim razie winą może być niedogrzany samochód na benzynie przed przełączeniem na gaz?
  • Poziom 37  
    Moze w skrajnym przypadku gdyż rozprezajacy sie gaz studzi reduktor wiec może przymarzac lub mocno stygnac i wtedy drastycznie wzrasta gęstość gazu a wiec i spalanie. Niestety to wina niedoskonalosci reduktorow ktore maja marna kompensacje termiczna cisnienia gazu a zauwaz mikser wymusza staly przeplyw wiec tylko znaczny wzrost gestosci moze spowodować wzrost spalania. Jesli masz reduktor tomasetto at07 to one sa tragiczne jak chodzi o termike.
  • Poziom 6  
    Byłem przed chwila w garażu.
    Odczytałem kod błędu 45 zbyt bogata mieszanka paliwowa
  • Poziom 37  
    A gazownik wstawil emulator sondy lambda? Wstaw sobie bingo ten błąd to po prostu od gazu jest. Instalacja 1 generacji to w mpi jak i spi jest nieporozumieniem. 2 generacja juz lepiej a w mpi tylko 4 i wzwyż.
  • Poziom 6  
    psooya napisał:
    Moze w skrajnym przypadku gdyż rozprezajacy sie gaz studzi reduktor wiec może przymarzac lub mocno stygnac i wtedy drastycznie wzrasta gęstość gazu a wiec i spalanie. Niestety to wina niedoskonalosci reduktorow ktore maja marna kompensacje termiczna cisnienia gazu a zauwaz mikser wymusza staly przeplyw wiec tylko znaczny wzrost gestosci moze spowodować wzrost spalania. Jesli masz reduktor tomasetto at07 to one sa tragiczne jak chodzi o termike.


    Byłem sprawdzić, mam tomasetto at07.



    Gazownik wspominał o zainstalowaniu bingo m gdyż byłem u niego z problemem przełączania się na gaz, samochód z rana nie trzyma wolnych obrotów i muszę go nieco przygazować na 3tys obrotach kilka sekund aby wszystko było w normie.

    W raz z instalacja bingo m spalanie także wróciłoby do normy?
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Powtórzę, doprowadź do ładu auto na benzynie, a potem dopiero zabawa przy LPG. Dużo do sprawdzenia tam nie ma. Wogóle nie ma sensu zabawa w regulacje przy lpg, jeśli na Pb nie jest wzorowo.
  • Poziom 6  
    Wiem ze problem tkwi w Pb, odpowiadam na pytania tylko na razie bo raz jeden zapyta o termostat, za chwile ktoś o instalacje gazową.
    Wiec chce zeby w temacie było wszystko widoczne, co jest w samochodzie i jak to działa.

    edit:
    Jest to mój pierwszy własny samochód z racji iż jestem w młodym wieku i niezbyt się orientuje. Tata coś wspominał ze sprawdzał węże od chłodnicy czy są zimne, i powiedział ze ciepłe ale chyba chodziło mu o to jak samochód był już zagrzany. Wiec najlepiej jakby ktoś był na tyle pomocy i dał mi jakiś poradnik co i jak sprawdzić samemu, wtedy bym to zrobił i opisał jak to wyglada.
  • Poziom 6  
    Nie widze na tej stronie nic na temat termostatu. Aby zobaczyć czy działa poprawnie trzeba sprawdzić przewody od chłodnicy, czy są zimne oraz czy chłodnica jest zimna jeżeli temperatura nie przekroczy 92 stopni?
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Sprawdź temperatury chłodnicy / węży chłodnicy na zimnym po odpaleniu - mają być zimne a nie ciepłe/gorące jak te węże idące do reduktora.

    Jak na zimnym są tak samo ciepłe ( chłodnica oczwiście też) jak te od reduktora to termostat nie zamyka a musi być zamknięty do czasu nagrzania silnika.
    A na to wychodzi skoro tak długo ci się nagrzewa silnik.

    Sprawdź oczywiście jak weże przy reduktorze się nagrzewają bo moze zapowietrzony reduktor? Rozumiem że płyn chłodzący w normie w zbiorniczku?

    Przy obecnych zerowych temperaturach nie należy przełączać na gaz tylko troche go zagrzać na benzynie znaczy przejechać trochę i dopiero przełączyć na gaz.
  • Poziom 6  
    enhanced napisał:
    Sprawdź temperatury chłodnicy / węży chłodnicy na zimnym po odpaleniu - mają być zimne a nie ciepłe/gorące jak te węże idące do reduktora.

    Jak na zimnym są tak samo ciepłe ( chłodnica oczwiście też) jak te od reduktora to termostat nie zamyka a musi być zamknięty do czasu nagrzania silnika.
    A na to wychodzi skoro tak długo ci się nagrzewa silnik.

    Sprawdź oczywiście jak weże przy reduktorze się nagrzewają bo moze zapowietrzony reduktor? Rozumiem że płyn chłodzący w normie w zbiorniczku?

    Przy obecnych zerowych temperaturach nie należy przełączać na gaz tylko troche go zagrzać na benzynie znaczy przejechać trochę i dopiero przełączyć na gaz.



    Byłem sprawdzić przed chwilą.
    Samochód odpaliłem w garażu, po paru sekundach przewód zazanaczony na biało był ciepły, po ok. 5 minutach ciepłe także zrobiły się przewody zaznaczone na czerwono, sprawdziłem temperaturę na samym końcu tym samym wykonując zdjęcie dla waszej opinii, lecz chyba termostat jest ciagle otwarty bo temperatura ta jest zbyt niska, czy się mylę?
    Opel Corsa 1.2 City 45KM 1996r - Duże spalanie

    Opel Corsa 1.2 City 45KM 1996r - Duże spalanie

    Opel Corsa 1.2 City 45KM 1996r - Duże spalanie

    Opel Corsa 1.2 City 45KM 1996r - Duże spalanie
  • Poziom 37  
    A ro ten sam kronkiel co w astrze f. To asterka f 1.4 pali 12 lpg to to pewnie 10 i bedzie w normie. Przy rozrzadzie koniecznie należy zmienić termostat i trzeba zdjąć do tego koło pasowe.
    Zmien całość skoro chlodnica sie grzeje. Rura "biala" ma byc ciepla gdyż to ciepłe powietrze dla silnika na zimnym.
    Rura czerwona moze sie kawalek nagrzewac lecz chłodnica musi być zimna.
    Te termostaty padaj często jak macher zapomni zrobić przy pasku....
    Bingo poprawi prace i byc może spalanie ale wpierw zrob termostat i rozrzad.
  • Poziom 6  
    Czyli cały rozrząd wymienić? Bo i tak aby dostać się do termostatu muszę rozkręcić rozrząd, a koszt nowego to jakieś 300zl z tego co mniej więcej się orientuje. Sam termostat nie wystarczy? Spalanie na poziomie 10l / 100km lpg jest dla mnie do zaakceptowania. A koszt samego termostatu to grosze dla tego modelu.
    Dodam ze samochód ten palił 9,5l gazu gdy na dworze były temperatury w okolicach 20-25 stopni jakoś miesiąc temu :)
  • Poziom 37  
    Jak masz to rozebrac to masz rolke i pasek ewentualnie pompe to nie tak duzo i drogo a bedzie spokoj.
  • Poziom 6  
    No rozumiem. Wymienić sam rozrząd? Bo widze zestawy są także z pompą wody.

    Jeszcze opisze jak zachowuje się temperatura z rana bo akurat do pracy jechałem 15km około możliwe ze kilka km więcej.
    A wiec na benzynie przejechałem 2km i przełączyłem na gaz. Średnia prędkość na moim odcinku do pracy to 90km/h. Ponieważ jadę ciagle przez teren niezabudowany plus obwodnice. Zwolniłem moze ze 4 razy aby skręcić/zjechać na inna drogę. Temperatura przez cały odcinek nie osiągnęła tych 90 stopni, nie mówię już o 92 tak jak chyba powinno być. W połowie drogi wskazówka na podziałce była pomiędzy pierwsza kreska a kreska przy 90. Po dojechaniu, na parkingu temperatura nagle skoczyła do 90 jak chwile postałem na odpalonym silniku. Węże od chłodnicy typowo były nagrzane tak samo jak wczoraj na zdjęciach które dodałem.
  • Poziom 37  
    Wymien najlepiej z pompa ale to wyciągnięcie paska wpływa na cykl pracy silnika jego moc i ekonomie wiec robiac termostat majac nie zmieniony rozrząd od kilku lat nie ma nad czym myśleć.