Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przerzutnik RS dla sterownika Fatek sterowanie dwoma stycznikami

MIO24 04 Lis 2017 12:35 1374 17
  • #1 04 Lis 2017 12:35
    MIO24
    Poziom 8  

Witam wszystkich
    Jestem początkującym w programowaniu PLC, postanowiłem napisać program do sterowania bramą, sterowanie ma się odbywać otwórz-stop-zamknij, zastosowałem dwa styczniki jeden do otwierania drugi zamykania, sterowanie jednym przyciskiem 0n/Off udało mi się zrealizować funkcję otwórz(załącza k1) oraz stop teraz potrzebuję załączyć k2 później stop i znów k1. i tak w koło:) wszystko na jednym przycisku XO. Proszę o pomoc w dalszym programie. W załączniku screen z części programu.
    Pozdrawiam Przerzutnik RS dla sterownika Fatek sterowanie dwoma stycznikami

0 17
  • Pomocny post
    #2 04 Lis 2017 13:04
    pafciowaw
    Specjalista Automatyk

Zabrałeś się do tego trochę na hurrrra...
    Jeśli masz zdarzenia pojawiające się "krokowo" (jedno po drugim) to lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie licznika kroków i przypisanie im kolejnych zdarzeń...np: Przerzutnik RS dla sterownika Fatek sterowanie dwoma stycznikami

0
  • #3 04 Lis 2017 13:29
    MIO24
    Poziom 8  

Dziękuję kolego, wiem że można zrobić to na counterach ale chodzi mi o to by nie używać żadnych funkcji tylko styki i cewki.
    Pozdrawiam

Dodano po 16 [minuty]:

pafciowaw napisał:
    Zabrałeś się do tego trochę na hurrrra...
    Jeśli masz zdarzenia pojawiające się "krokowo" (jedno po drugim) to lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie licznika kroków i przypisanie im kolejnych zdarzeń...np: Przerzutnik RS dla sterownika Fatek sterowanie dwoma stycznikami

Ciężko będzie tutaj zastosować wyłącznik awaryjny, oraz krańcówki otwierania/zamykania.

0
  • #4 04 Lis 2017 19:40
    Wojciech.
    Poziom 31  

MIO24 napisał: