Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Insignia Elite 2.0 - Blad Lewej Zarowki Swiatla Mijania Xenon (kasowanie)

pawelgawel35 04 Lis 2017 20:01 2133 8
  • #1 04 Lis 2017 20:01
    pawelgawel35
    Poziom 4  

    Witam kolegow!

    Jakis czas temu przestalo dzialac lewe swiatlo mijania. Dodam, ze auto kupilem po stluczce przodem i w lewej lampie zbiera sie kondensacja czyli cos bylo dlubane i jest bardzo nieszczelne. Na desce wywalilo blad "Check left low beam light" (auto w wersji Anglik, jezdzony wylacznie w anglii). Sprawdzilem bezpieczniki, 49 i 50 - obydwa dobre. Kupilem nowa zarowke D1S, po wymianie nadal bez zmian. Pomyslalem, ze moze zarowka jest niekompatybilna wiec wsadzilem ja w prawa dzialajaca lampe i zarowka swieci. Mam znajomego mechanika ale jest oddalony o okolo 180km . Pojechalem do niego na diagnostyke problemu i okazalo sie ze po wykasowaniu bledu przez OBD2 blad nie wrocil i zarowka zaczela swiecic. Skasowal mnie niby malo ale wyszedl caly dzien bo Londynskie korki itp..
    Po 2 dniach (dzis wieczorem) znowu przestlo swiecic. Odlaczylem akumulator na 3-4 minuty, bez zmian. Probowalem znalezc i wykasowac blad kilkoma skanerami recznymi OBD2 ale nawet go nie widza. Wiem, ze musze w koncu zajac sie na powaznie ta lampa i doprowadzic ja do porzadku, ale robie teraz 6 nocek pod rzad w pracy i zwyczajnie nie mam kiedy.
    Mam zainstalowanego na laptopie VCDS Lite + niebieski kabel OBD2 ale do Opla sie chyba nie dostane przez VCDS? Czy ktos moglby poprowadzic mnie w odpowiednia strone odnosnie oprogramowania umozliwiajacego skasowanie takiego bledu?
    Troche sie rozpisalem... ale chcialem opisac problem od podstaw. Mam nadzieje, ze nie zamotalem za mocno.

    Do szanownego grona moderacji - jesli uwazacie, ze powinienem rozpoczac ten watek w dziale poczatkujcym to bardzo prosze o przeniesienie..zwyczajnie nie bylem pewien.

    0 8
  • #2 06 Lis 2017 22:11
    pawelgawel35
    Poziom 4  

    Zakupilem dzis sprzet o nazwie OP-COM . Kupilem chinska podrobke bo tylko do tego mam dostep. Czy OP-COMem skasuje powyzszy blad?

    0
  • Pomocny post
    #3 06 Lis 2017 22:29
    moto-kord
    Poziom 27  

    pawelgawel35 napisał:
    Czy OP-COMem skasuje powyzszy blad?

    Powinieneś wykasować bez problemu.

    0
  • Pomocny post
    #4 06 Lis 2017 22:33
    ptr92
    Poziom 17  

    W Insigni OP-COMem wiele nie zdziałasz. Ale jak już kupiłeś, to się przekonasz może akurat ze światłami się połączysz.
    W Oplach, jeśli w żarówce zrobi się zwarcie potrafi system wejść w awarię. Nawet w lampach tylnych w Astrze J zrobili taki numer. "Klient przyjeżdża na wymianę żarówki,a a Ty wyskakujesz z kompem;)"
    Masz przetwornice do wymiany/naprawy, a lampę do uszczelnienia (lepiej nie próbuj samemu). Lepiej zacząć działać, bo może jeszcze uda się uratować przetwornicę

    0
  • #5 06 Lis 2017 23:12
    pawelgawel35
    Poziom 4  

    Dzieki za odpowiedzi.
    Ptr92 jak tylko skoncze nocki i bede mial kilka dni wolnego to oddam lampe do uszczelnienia.

    0
  • #6 11 Lis 2017 15:34
    pawelgawel35
    Poziom 4  

    Niestety nie udalo sie przywrocic zarowki do dzialania.
    OP-COM po podpieciu pokazal nastepujace bledy:
    Opel Insignia Elite 2.0 - Blad Lewej Zarowki Swiatla Mijania Xenon (kasowanie)

    Po wykasowaniu bledow swiatla sie ladnie poziomuja, lewa zarowka wciaz ciemno i pozostaje jeden blad:

    Opel Insignia Elite 2.0 - Blad Lewej Zarowki Swiatla Mijania Xenon (kasowanie)

    Jak tylko bede mial czas to zdejme zderzak i zamienie lampy miejscami, mam nadzieje ze to troche zawezi poszukiwania. Ktos ma jakies sugestie jeszcze?

    0
  • #7 14 Lis 2017 07:35
    pawelgawel35
    Poziom 4  

    Po dosc dlugiej przeprawie dotarlismy do sedna problemu. Przetwornica byla wypelniona woda i oczywiscie jest niesprawna. Do tego cala lampa jest bardzo nieszczelna i miala okolo 0.75 litra wody na dnie, tak ze nie bylo nic widac kiedy zderzak byl zalozony.
    Krotki filmik pokazujacy resztki wody w przetwornicy:
    https://youtu.be/SIeyfSlslEE
    Nie wiem jakim cudem ona dzialala jeszcze kilka dni temu...
    Numer czesci przetwornicy to 5DV00972000. Zastanawiam sie czy jakis zamiennik bedzie pasowal np 5DV00961000? Ma ktos pojecie o tym i moze sie wypowiedziec? Mam lepszy dostep do 5DV00961000 niz do 5DV00972000.
    Oczywiscie bede musial uszczelnic lampe, bo historia szybko sie powtorzy jak zaloze nowa przetwornice.. Czy warto probowac zrobic to samemu, czy raczej szukac specjalisty, o ile tacy w ogole istnieja?

    0
  • #8 14 Lis 2017 07:41
    ptr92
    Poziom 17  

    Kup z takim samym numerem.
    Oddaj komuś do uszczelnienia.

    0
  • #9 04 Maj 2018 22:23
    pawelgawel35
    Poziom 4  

    Kupilem te tansza przetwornice z innym numerem i uszczelnilem lampe sam w garazu. Dziury poznajdowalem podlaczajac pompke od materaca do jednego z otworpw lampy i blokujac wszystkie inne wyloty powietrza. Pozniej smarowalem delikatnie lampe rozrobionym z woda plynem do mycia naczyn (piana) i zaznaczalem gdzie sa pekniecia. Dziury zakleilem klejem z pistoletu na goraca, a pozniej juz po wyschnieciu zakrylem wszystko spora warstwa dobrego silikonu.
    Minelo juz kilka miesiecy..
    Auto jest w ciaglym uzytkowaniu w raczej deszczowym i mokrym kraju i lampa jest sucha jak na razie. Przetwornica dziala bez zarzutu wiec temat uwazam za zamkniety.

    0