Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szukam opisu budowy prostego wzmacniacza lampowego (w oparciu o TS-30/9/676 )

Sztama 04 Lis 2017 22:54 630 5
  • #1 04 Lis 2017 22:54
    Sztama
    Poziom 10  

Witam szanownych Kolegów. Przyznaję, że w dziedzinie lampowej jestem zupełnym laikiem, lecz naszła mnie ochota na zbudowanie prostego wzmacniacza lampowego. Najpopularniejszym sposobem na pozyskanie "taniego lampowca" w Polsce jest po prostu wyjęcie gotowego układu z gramofonu Bambino. W moim przypadku rzecz ma się inaczej - posiadam transformator sieciowy TS-30/9/676 (znaleziony w szpargałach elektronicznych po dziadku, internet mówi, że właśnie z Bambino) oraz transformator głośnikowy TG5-53 ale z jakiego urządzenia - nie mam pojęcia. Z elementów "lampowych" może uda mi się znaleźć drugi transformator głośnikowy. Poza tym nie mam nic. Tu rodzi się moje pytanie - czy w oparciu o te elementy da się zbudować prosty wzmacniacz stereo. Założenia są takie - ma być prosty, tani i najlepiej, gdyby mógł współpracować z głośnikami 8Ω (ale jesli z tymi transformatorami nie da rady, to może być przystosowany do obciążenia 4Ω). Wszystkie elementy prócz transformatorów będę musiał kupować, więc z lampami jest dowolność - byle by były dostępne i w miarę tanie :) Wzmacniacz nie musi mieć także dodatków w postaci regulacji barwy dźwięku czy balansu. Jeśli któryś z forumowiczów będzie chciał wskazać jakiś schemat i "łopatologicznie" opisac montaż i uruchomienie, będę bradzo wdzięczny.

Dodano po 48 [minuty]:

Podam jeszcze parametry TS-a:
    6.3V/1.1A
    215V/110mA
    Postadam również takie "cudo" które można ewentualnie wykorzystać - >Zaslacz Anodowy< z wyjściami opisanymi tak:
    6.3V/600mA (prąd zmienny)
    250V/60mA (prąd stały, wartość po wyprostowaniu przez mostek + kondensator)

0 5
  • #2 05 Lis 2017 09:19
    gdkj
    Poziom 26