Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 207 1.4 16V 90KM - Schemat elektryczny BSM, BSI, nie kręci rozrusznik

maestrus 05 Nov 2017 13:15 8781 9
  • #1
    maestrus
    Level 15  
    Witam,

    Czy któryś z Kolegów dysponuje schematem elektrycznym dla Peugeot 207. Mój to rok 2006, 1.4B 16V, 90KM 5HB.
    Problem w tym, że nie kręci rozrusznik (na krótko działa).
    Bezp. sprawdzone (paliło 30A bezp. F11 wcześniej (zwarcie grzałki sondy do masy z powodu uszkodzonej wtyczki).

    Po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje, auto szybko wchodzi w economy mode. Po odł. aku i podł. ponownie przy próbie rozruchu słychać tylko przekaźniki w BSI w kabinie ale nic poza tym się nie dzieje. Pompa paliwa podaje, przy kręceniu na krótko nie odpala.

    PP nie pokazuje błędów oprócz mieszanki (wiadomo, podaje paliwo, zalewa go itd.) problemem nie jest też immo.

    Interesuje mnie jak po rozkazie rozruch ze stacyjki spodziewane są dalsze sygnały do rozrusznika.
  • #2
    tomasz0703
    Level 25  
    Po wlaczeniu zaplonu BSI dogaduje się z ECM i jeżeli jest zgoda na start to BSI po VANIE daje sygnał do BSM i on uruchamia wewnetrzny przekażni rozrusznika (Po przekreceniu stacyjką na pozycje 50 rozrusznik ) Sygnał z BSM na rozrusznik to szara wtyczka 5 pinowa 2 pin .
  • #3
    maestrus
    Level 15  
    tomasz0703 wrote:
    BSI po VANIE daje sygnał do BSM

    A czy orientujesz się, który to sygnał i która wtyczka z BSI do BSM?

    Wnioskując z Twojej podpowiedzi mógłbym twierdzić, że jeśli BSI dogaduje się z ECM to nawet jakbym nie miał sygnału po VAN z BSI do BSM to na krótko i tak powinienem wtedy odpalić (jednak nie pali).
    Skoro tak problemu teoretycznie muszę szukać między BSI i ECM - jednak BSI nie zwraca błędów, z wł. czy wył. immo też nie ma znaczenia.
  • #4
    andrzej20001
    Level 43  
    Bezpiecznik rozrusznika ok? Wstaw dobry akumulator jak wchodzi w eco mode
  • #5
    maestrus
    Level 15  
    andrzej20001 wrote:
    Bezpiecznik rozrusznika ok? Wstaw dobry akumulator jak wchodzi w eco mode


    Bezpiecznik rozrusznika OK, akumulator jest właśnie nowy.
    Na krótko kręci.

    Nikt z Kolegów nie ma schematu ogólnego jak po stacyjce idą sygnały między BSI, BSM i ECU?

    Jak Kolega Tomasz zasugerował obstawiam, że ECM nie daje "zgody" na uruchomienie z jakiegoś powodu i tutaj będę szukał problemu - w innym wypadku gdyby dawał to kręcąc na krótko (jakby był uszkodzony BSM czy bezpiecznik rozrusznika) to auto bym uruchomił pomijając te elementy...

    Niestety nie startuje. Wysterowanie immo OK, brak błędów BSI.

    Jeżeli chodzi o ECM to wali wtryski, sondy itd - standardowo w takim przypadku bo kręcę na krótko a nic nie startuje. Błędy są przejściowe tylko w momencie kręcenia na krótko. Nic poza tym.
  • #6
    Doktorr
    Level 35  
    Często pada przekaźnik wewnętrzny rozrusznika w BSM ale wtedy odpala na pych.
  • #7
    maestrus
    Level 15  
    Doktorr wrote:
    pada przekaźnik wewnętrzny rozrusznika w BSM ale wtedy odpala na pych


    Tak - szare przekaźniki w BSM - racja. ale w tym wypadku kręcąc na krótko odpalił bym - pomijając sygnał z przekaźnika.
  • #9
    andrzej20001
    Level 43  
    Zrób test bsm i zobacz czy rozrusznik ruszy.
  • #10
    maestrus
    Level 15  
    Finalnie udało się rozwiązać problem, BSI dawało wszystkie potrzebne sygnały tak samo jak BSM. Drogą eliminacji wskazanie padło na ECM, który finalnie wymieniłem po wcześniejszym zgraniu zawartości pamięci i przegraniu do drugiego, używanego sterownika. Po wymianie auto jeździ.

    Dziękuję za schemat oraz cenne podpowiedzi.