Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

XUD9TE - Peugeot 1.9DT odpala dobrze a paru sekundach zaczyna przerywać i kopcić

05 Nov 2017 17:24 804 12
  • Level 8  
    Witam
    Peugeot 306 z silnikiem 1.9dt xud9te
    Silnik zapala po pół obrotu nawet przy -15 i od razu pracuje równo, ale po ok 15sekundach na wolnych obrotach zaczyna przerywać i kopcić mocno na niebiesko, wystarczy przejechać z 500m i wszystko wraca do normy.

    Była wymieniana i ustawiana pompa wtryskowa, wymienione wtryskiwacze, uszczelniona obudowa filtra paliwa, wymieniany rozrząd i nic się nie zmieniło.
    Jak kupowałem rok temu ten samochód to zaczynało przerywać dopiero po ok 2min teraz dzieje się to już po około tych 15s
    Poza tym nie ubywa płynów, spalanie niskie, dynamika bardzo dobra.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 28  
    Witaj podłączałeś auto pod urządzenie diagnostyczne(spr.parametrów,błędów).
  • Level 8  
    W tym silniku nie ma żadnego komputera.
    Ogólnie ten diesel jest bardzo prostej budowy i dziwie się że nie mogę znaleźć żadnej przyczyny tego problemu.
  • Level 13  
    Sprawdź świece żarowe ( 1 nie działa ).
  • Level 8  
    To nie będą świece żarowe (sprawdzałem je), bo silnik zapala po pół obrotu nawet na mrozach i od razu równo pracuję a to przerywanie o kopcenie zaczyna się dopiero po około 15s jak samochód stoi i pracuję na wolnych obrotach. Jak bym po zapaleniu od razu ruszał to nawet bym nie zauważył że jest coś nie tak.
  • Level 28  
    jaxkub wrote:
    W tym silniku nie ma żadnego komputera.

    Zgadza się mój błąd.Sprawdzałeś luzy zaworowe?.
  • Level 8  
    moto-kord wrote:
    jaxkub wrote:
    W tym silniku nie ma żadnego komputera.

    Zgadza się mój błąd.Sprawdzałeś luzy zaworowe?.

    Właśnie nie sprawdzałem ale gdyby nie było luzów to miałbym chyba problemy z zapalaniem? A akurat zapala dobrze.
  • Level 22  
    A wykluczyłeś zapowietrzanie układu? Dla testów odpalaj z bańki 5l (zasilenie przez filterek, na pompę i powrót do bańki).
  • Level 8  
    Okazało się że przerywanie występuję w chwili jak przestają grzać świece żarowe.
    Możliwe że wystarczy wyregulować luzy zaworowe? Że z jednym jest coś nie tak?
    W Peugeocie 106 1.5D właśnie wyregulowanie luzów zaworowych pomogło ale wtedy to w ogóle miałem problemy z odpalaniem
  • Level 28  
    Sprawdź luzy i będziesz wiedział
    Luz zaworowy
    Zimny
    Wlot 0.15 (mm)
    Wylot 0.30 (mm)
  • Level 8  
    Sprawdziłem że świece żarowe grzeją mi 18s i na ciepłym i na zimnym silniku. Na zimnym powinny grzać dłużej znacznie? Jest jakiś dodatkowy czujnik czy to tylko przekaźnik reguluje długość grzania?
  • Level 26  
    Rok temu miałem problem z Xsarą 1,9D (co prawda silnik DW8 ale może sprawdź to), rozsypała mi się pompa wtryskowa Lucas, po zakupieniu innej używanej miałem objaw że silnik odpalał zawsze od pół obrotu (zimny i ciepły), pracował parę sekund po czym zaczynał szarpać, przerywać, dymić i w końcu gasł. Po zakręceniu od razu odpalał. Po wciśnięciu gazu od razu po odpaleniu pracował ale kulał i szarpał. Wtedy też podejrzewałem coś z grzaniem świec i na próbę odłączyłem ich zasilanie od modułu oraz podpiąłem przewodem na krótko pod akumulator. O dziwo silnik pracował o wiele równiej, poprawiała sęe kultura pracy i zmniejszało dymienie. Jednak po wielu testach oddałem pompę wtryskową do fachowca, który stwierdził uszkodzoną pompę zasilającą. Po jej wymianie i uszczelnieniu całej pompy, Xsara pracuje bez zarzutu. Trochę długi wywód ale może niepotrzebnie "czepiasz się" zasilania świec a problem tkwi gdzieś indziej - może podobnie jak u mnie?
  • Level 8  
    Jednak to pompa wymagała regulacji.