Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Notlauf, przeładowanie turbiny Octavia 1.9 TDI ASZ 130

06 Lis 2017 10:06 3405 11
  • Poziom 12  
    Witam,
    Otóż mam problem z turbiną w Octavii 1 w 1.9 TDI 130 ASZ.
    Przy szybszej jeździe, typu 150km na 5 biegu, 180km na 6 biegu wywala błąd 17964 charge pressure control.
    To samo dzieje się przy szybkim ruszaniu z 1 i potem na 3 biegu przy 3.5 tysiąca obrotów.

    Wymieniłem zawór N75, prawidłowo podłączony bo za pierwszym razem nie było mocy. Wężyki połączone teraz zgodnie ze schematem ASZ w etce.

    Logi z 011

    Auto ciągnie od 1800 do końca jak wściekłe Ale potem notlauf. Na starcie czuć tak od 1700 nagłego "kopa" i potem jest ogień.

    Wężyki od podciśnienia sprawdzone wszystko szczelne sprawne.

    Gruszka testowana na BS 011. Sprawdziłem w kanale pod samcohodem gruszka rusza się 2cm około, bez zaciec spowolnien.

    Czy gruszka może się zacinac przy wyższych prędkościach czy to raczej zapiecozne VTG?

    Gdzie może leżeć przyczyna? Z góry dziękuję.

    Pozdrawiam


    - Notlauf, przeładowanie turbiny Octavia 1.9 TDI ASZ 130- Notlauf, przeładowanie turbiny Octavia 1.9 TDI ASZ 130- Notlauf, przeładowanie turbiny Octavia 1.9 TDI ASZ 130- Notlauf, przeładowanie turbiny Octavia 1.9 TDI ASZ 130- Notlauf, przeładowanie turbiny Octavia 1.9 TDI ASZ 130
  • Poziom 34  
    Trzeba odpiąć gruszkę i zobaczyć czy geometria sama chodzi leciuteńko w całym zakresie pracy. Prawdopodobnie trochę przycina się przy maksymalnie zaciągniętej i nie zdąży odpuścić gdy ruszasz gwałtownie lub gdy silnik jest mocno obciążony.
  • Poziom 12  
    Ok, ale jak się zacina, to turbina i geometria do czyszczenia?
  • Poziom 34  
    Tak, do czyszczenia , a jak przy okazji ma luzy na ośce to do regeneracji.
  • Poziom 12  
    Ok, no to temat do zamknięcia. Skoro reszta wykluczona n75 i gruszka.

    Dodano po 2 [godziny] 9 [minuty]:

    A czy z przepływką wszystko ok? Wszystkie logi z 010 są w normach
  • Poziom 12  
    Odświeże ponownie temat, czy to może być też wina czujnika ciśnienia doładowania? Da sie go jakoś sprawdzić? Blok 010 w vag com?
  • Poziom 12  
    Witam ponownie, jestem po czyszczeniu geometrii turbiny, spec sprawdził zaworki wsyzstko ok. Jak wspomniałem n75 jest nowy. Gruszka jest jak nowa działa, nie ma korozji, nowa jak z pudełka. Mimo tego dalej np. na 5 biegu przy wysokich obrotach silnik łapie notlauf. Co to może być? Czy wymienić jeszcze MAP sensor?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Z logu ewidentne widać że jest przeładowanie - sterownik silnika każe odciąć podciśnienie podawane przez N75 a ciśnienie podawane przez turbinę nie spada.
    Najlepiej to podpiąć wakuometr przed gruszką i obserwować w czasie jazdy co pokazuje, jakie jest podciśnienie gdy VAG pokazuje wysterowanie N75 na 94%.
    Możesz mieć źle podłączony lub uszkodzony N75, zatkany wężyk idący do filtra powietrza z N75, zacinającą się turbinę.
    To że została wyczyszczona nic nie oznacza - może już być tak wytarta że kierownice się haczą/blokują.
    Pokaż blok 11 na niepracującym silniku.
    Możesz np dać dłuższy wężyk z N75 do turbiny puszczając go przez kabinę. W momencie wystąpienia przeładowania rozpiąć wężyk w kabinie i ciśnienie aktualne ma spać natychmiast. Jeżeli nie spadnie to problem jest w turbinie. Jeżeli spadnie to problem po stronie N75 lub wężyków.
  • Poziom 12  
    Zrobię jeszcze logi 11 na niepracującym silniku jutro rano.

    Niżej dam jeszcze logi po czyszczeniu geometrii itp.(Prawie to samo co przed ingerencją), auto ma troszkę lepszy dół(lepszego kopa) ale dale występuje przeładowanie. Wężyki zostały sprawdozne i są w porządku, jeden został wymieniony. Gruszka na 011BS płynnie rusza sie w całym zakresie. Stan jej jest idealny. Zawór N75 nowy, na dwóch zaworach jest to samo, dlatego oddałem turbine do czyszczenia. Nie dysponuje za bardzo miescem do pracy ani wakuometrem. Sprawdzone zostało już wszystko. Z tego co wyczytałem u wujka google, to może być jeszcze jedna przyczyna - MAP sensor. Na allegro mogę kupić za 50zł jeden do ASZ. Kupić taki na próbe? Bo może obecny czujnik przekłamuje wartości a wszystko jest ok. Co o tym sądzisz grala1?

    - Notlauf, przeładowanie turbiny Octavia 1.9 TDI ASZ 130- Notlauf, przeładowanie turbiny Octavia 1.9 TDI ASZ 130- Notlauf, przeładowanie turbiny Octavia 1.9 TDI ASZ 130- Notlauf, przeładowanie turbiny Octavia 1.9 TDI ASZ 130
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Nie ma sensu wymiana czujnika MAP. Nie wierze w jego uszkodzenie tutaj.
    Po pierwsze widać że pomiar ciśnienia zaczyna się od ok 1000 więc tak jak powinno być.
    Po drugie uszkodzeniu czujnika zaprzecza to co widać na pokazanych pomiarach.
    Jak działa sterowanie turbiną?
    Sterownik wymaga wartości doładowania np 2500 i będzie tak sterował N75 aż pojawi się odczyt z czujnika MAP o wartości którą wymaga. Jeżeli ciśnienie z czujnika będzie zbyt niskie to N75 zostanie otwarty więcej przez co gruszka pociągnie mocnej sztangę. Jeżeli sterownik zobaczy zbyt wysokie ciśnienie z MAP to przymknie N75 i gruszka opuści sztangę. Jeżeli po tym dalej ciśnienie będzie zbyt duże to przymknięty będzie jeszcze bardziej N75 i jeżeli wartość odczytana dalej będzie większa niż zadana to w końcu sterownik zamknie N75 i wtedy gruszka puści sztangę co spowoduje spadek ciśnienia na czujniku MAP.
    U Ciebie to ciśnienie utrzymuje się cały czas mimo tego że N75 został wyłączony przez sterownik silnika. Jeżeli sterownik wywalił błąd o przeładowaniu to N75 nie jest już sterowany i turbina nie powinna dmuchać a u Ciebie dmucha cały czas.
    Skoro twierdzisz że N75 jest sprawny, wężyki nie są zapchane to problem leży w turbinie.
    Załóż dłuższy wężyk miedzy N75 a turbinę i odepnij go w czasie jazdy jak będzie przeładowanie. To Ci pokażę czy turbina dmucha sama z siebie czy jednak o gruszki do chodzi podciśnienie.
  • Poziom 12  
    W jaki sposób to zalozyc żeby odciąć wężyk w czasie jazdy? Jak doprowadzić wężyk do kabiny? Jedna osoba prowadzi a druga musiała by odłączyć wtedy wężyk. No i chyba jeszcze jakiś łącznik żeby odłączyć potem prawda?

    Dodano po 11 [godziny] 12 [minuty]:

    Dodaje logi 011

    - Notlauf, przeładowanie turbiny Octavia 1.9 TDI ASZ 130- Notlauf, przeładowanie turbiny Octavia 1.9 TDI ASZ 130

    Dodano po 49 [sekundy]:

    - Notlauf, przeładowanie turbiny Octavia 1.9 TDI ASZ 130- Notlauf, przeładowanie turbiny Octavia 1.9 TDI ASZ 130
  • Poziom 12  
    Czy to może być problem źle wyregulowanej sztangi(gruszki)? Bo nie wiem czy turbo nie za pozno wstaje i pozniej przeładowuje