Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomiar prądu w samochodzie, prosty amperomierz

czark123 15 Lis 2017 19:41 20727 269
  • Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz pendrive 32GB.
  • #152 15 Lis 2017 20:43
    czark123
    Poziom 9  

    smyk55 napisał:
    gdzie jest ten najbardziej zainteresowany Autor Tematu. Wpada tutaj czasami (rzadko) spije piwo i to nie do końca, znika. Chyba jakąś laseczkę poznał.............

    Jestem, wszystko czytam i analizuje. W tygodni nie mam czasu bo pracuje, tylko weekendy mogę coś sprawdzać. Cieszy mnie bardzo to że temat tak się rozwinął, na pewno wiele osób dowiedziało się dużo o pomiarów małych prądów. Tak więc jestem i czytam wszystkie posty. Co do tej laski, to nie wiem skąd wiedziałeś. Tyle że to było ponad 20 lat temu :)

  • #153 15 Lis 2017 20:46
    Adamcyn
    Poziom 34  

    smyk55 napisał:

    Wiem, że można. Z tym złomem to odrobinę przesadziłeś

    A kto zaczął?
    Oj, chyba nie będzie dzisiaj plusa. :)
    Również pozdrawiam.

    Jeżeli mechanizm sprzęgający rozrusznika zbyt szybko rozłaczy, to przy analogowym mierniku może być problem z odczytem - bezwładnośc wskazówki i ustroju.
    Podobnie cyfrowy miernik potrzebuje trochę czasu na całkowanie.

  • #154 16 Lis 2017 18:26
    eurotips
    Poziom 35  

    A po co komu mierzyć prąd rozruchu? Owszem warto znać jego przybliżoną wartość ale on silnie zależy od temperatury oleju więc rozruch na zimno nijak się ma do rozruchu na ciepym silniku. Tu chodzi o pomiar prądu ładowania w zakresie 1-30A i pomiar prądu uśpienia auta czyli poniżej 100 mA. Pomiar prądu ładowania jakoś jeszcze mnie przekonuje, ale pomiar prądu 0.1A i mniej na przewodzie o oporności 0.004R ? to science fiction i nic więcej w warunkach garażowych.

  • #155 16 Lis 2017 21:09
    Adamcyn
    Poziom 34  

    eurotips napisał:
    A po co komu mierzyć prąd rozruchu?

    Po to, aby przekonać się, że przewód masowy to czysta rezystancja w szerokim zakresie pomiaru prądu.
    Zresztą co tam ma byś nieliniowego
    eurotips napisał:
    pomiar prądu 0.1A i mniej na przewodzie o oporności 0.004R ? to science fiction i nic więcej w warunkach garażowych.

    Pomyliłeś rząd wielkości - niemniej cały czas reality.

    W omawianym przykładzie chodzi o 0,0006 Ω, co daje przy 0,1 A aż 60 µV.

    Liczę na Ciebie, że to zmierzysz. :)

  • #156 16 Lis 2017 22:45
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #158 17 Lis 2017 13:07
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #160 17 Lis 2017 13:42
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #161 17 Lis 2017 14:36
    Adamcyn
    Poziom 34  

    R-MIK napisał:
    A szumy, przyjmnij, ze to drganie wskazówki miernika gdy nim poruszasz. Jedziesz samochodem, robisz pomiar, wskazówka lata na naszych "równych" drogach +/-100uV. Dobre zobrazowanie problemu?

    Faktycznie, ładnie to przełożyłes.
    Tyle, że latanie nie aż tak dokuczliwe.

  • #162 17 Lis 2017 15:23
    smyk55
    Poziom 17  

    R-MIK napisał:
    Mamy problem "mikrofonowania" (efekt piezo) w kondensatorach. Jak beda kiepskie, to pomiary tylko na postoju, w ciszy

    Jak macie problem to nie stosujcie kondensatorów z efektem piezo. Wystarczy zwykłe kondensatory zastosować - po problemie.
    R-MIK specjalnie dla Ciebie ten załącznik

  • #163 17 Lis 2017 19:15
    tatanka
    Poziom 20  

    Pomiar prądu ładowania jest bez sensu.
    Co będzie jak jedna cela ma zwarcie :?:

  • #164 17 Lis 2017 19:24
    smyk55
    Poziom 17  

    tatanka napisał:
    Pomiar prądu ładowania jest bez sensu.
    Co będzie jak jedna cela ma zwarcie

    Nie rozumiesz istoty projektu, nie chodzi tylko o prąd ładowania. Możemy tak w nieskończoność wymyślać usterki które nie zlokalizujemy mierząc prąd w samochodzie i nie tylko ten ładowania jak i ten pobierany. Prąd ładowania też nam może sporo powiedzieć o kondycji układu.
    tatanka a co będzie jak dwie cele będą miały zwarcie?

  • #165 17 Lis 2017 22:44
    tatanka
    Poziom 20  

    Sam sobie zaprzeczasz.
    Nie odpowiedziałeś na pytanie.
    Co będzie jak jedna cela ma zwarcie :?:

    Co takiego powie nam prąd ładowania ?
    Dokładnie nic nam nie powie o kondycji układu.

  • #167 18 Lis 2017 17:06
    smyk55
    Poziom 17  

    Adamcyn napisał:
    Szkoda, że nikt się nie zabrał za pomiary.
    Liczyłem na posiadaczy V-640, ale pewnie już nie prowadzą samochodu.
    Może u wnuka zmierzą...

    Nie ma takiej potrzeby, spokojnie możemy polegać na Twoich pomiarach. Z nich wszystko wynika. Najważniejszym wnioskiem w tym całym rozumowaniu jest to, że bocznik o takiej wartości jak wyliczyłeś z pomiarów nie nadaje się do pomiaru prądów rzędu mA. Ten sam bocznik w A i mA.
    Unigor 6e to fajny miernik. Ja sam często do dzisiaj korzystam z miernika wskazówkowego. Miernik wskazówkowy świetnie uśrednia pomiary. Przy cyfrowym widać szaleństwo wyświetlacza, a przy wskazówkowym doskonale można zobaczyć tendencje zmian.

  • #168 18 Lis 2017 17:40
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #172 20 Lis 2017 22:32
    czark123
    Poziom 9  

    Fajnie się czyta o miernikach jakie nadają się do pomiaru małych prądów o problemie z pomiarem i poszedłem za ciosem i odwiedziłem pięć warsztatów, żeby przekonać się czym mierzą. W trzech warsztatach takie małe mierniki nie zobaczyłem jakiej marki dwa były z prądem do 10A jeden do 5A, jeden warsztat miał jakiegoś topexa i w jednym taki nieduży analogowy. Na pytanie o oscyloskop miny były różne tylko jeden warsztat tam, gdzie instalują LPG miał taki sprzęt jak oscyloskop(jaki to nie widziałem), ale i tu dostałem odpowiedz "tym się nie mierzy akumulatora a to czy alternator jest dobry to podpięcie pod ODBII wystarczy". Tak więc może w większych miastach lub w autoryzowanych serwisach coś więcej można się dowiedzieć. I tak myślę że mój sposób na bezinwazyjny pomiar poboru prądu przez urządzenia w aucie mimo że może mało precyzyjny jest dobrym sposobem. Nawet sam pomiar spadku napięcia na przewodzie masowym może nam pokazać czy prąd jest pobierany.

  • #173 20 Lis 2017 22:55
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #174 20 Lis 2017 23:01
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    Refleksja z Trzeciego Świata. :D ..Pare dni temu musiałem kupić nowy akumulator do samochodu, bo z dawnym zaczęły dziać się dziwne rzeczy - nie ładowal się w samochodzie powyżej 13,2 V, ledwo kręcił rozrusznikiem, a na małym prostowniku 2 amperowym, po 12 godzinach dochodził do 14,1 V. Co się stało ? Prawdopodobnie ,,Elektrodowicze" :D zalecili by mi wymianę regulatora w alternatorze, albo i całego alternatora :cry: . Podjechalem do firmowego sklepu AC Delco, wyszedł Murzynek z takowym przyrzadem: link
    https://shop.advanceautoparts.com/p/autometer-battery-tester-bva-300/22720158-P..
    All Diode's Test - ok (przyrzad mierzy ksztalt przebiegu wyjsciowego alternatora), Test battery - ,,short circuit one or more cell's. Internial resistance battery too low !) . Zatem nowy akumulator. Murzynek, podłączyl zewnetrzną baterię przed odłączeniem własciwej, umył elegancko miejsce zainstalowania akumulatora, popsikał jakimś antykorozyjnym tectylem, wyczyscił klemy Handcraftem ze szczoteczką drucianą, wstawił nowy akumulator, podokręcał i pomierzył - ,,14,4 V - Battery OK, charge 96%" . End of Test" :D

  • #175 21 Lis 2017 21:59
    gajowy01
    Poziom 12  

    Adamcyn napisał:
    Adamcyn napisał:
    Dla Unigora 6e to żaden problem.
    Sprawdźcie V-640 na zakresie 1,5 mV.

    Szkoda, że nikt się nie zabrał za pomiary.
    Liczyłem na posiadaczy V-640, ale pewnie już nie prowadzą samochodu. :(
    Może u wnuka zmierzą...

    A może Tobie brakuje logiki i racjonalności rozumowania. Bo o tym świadczy długotrwałe bicie piany na trywialny temat. Tak się jednak składa, że wiek ma się nijak do zdolności intelektualnych - czy Ci się to podoba czy nie.

    A temat w swej istocie nie wart tych wszystkich "pszemondrzałych" postów.
    Niezależnie od wodotrysków implementowanych w rozmaitych furach, zasilanie instalacji trzyma się reguł ustalonych w ubiegłym stuleciu. Dziwi mnie, że moderacja toleruje tak rażące zaniżanie poziomu niniejszego forum.

  • #176 21 Lis 2017 22:31
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    Zaczyna to być męczące, wiecie Panie i Panowie. A nie mozna tak ? Fabryczny bocznik do amperomierza np. 50 A / 50 µA, włączony przy klemie dodatniej w szereg z całą instalacja z pominieciem rozrusznika i to, co na nim sie pojawi wysłać do wzmacniacza operacyjnego i dalej na jakieś Arduino i wyświetlacz. Użycie przewodu masy akumulatora jako bocznika pomiarowego uważam brutalnie się wyrażając za ,,rzeźbe w gównie" - korozja na złączach, nieznany współczynnik temperaturowy rezystancji takiego przewodu itp. A majac oba parametry do pomiaru - prąd ładowania i rozładowania akumulatora, oraz napiecie w instalacji można było by softwarowo zbudować zupełnie niegłupi analizator instalacji samochodowej + baterii.

  • #177 22 Lis 2017 06:19
    czark123
    Poziom 9  

    Krzysztof Kamienski napisał:
    Zaczyna to być męczące, wiecie Panie i Panowie. A nie mozna tak ? Fabryczny bocznik do amperomierza np. 50 A / 50 µA, włączony przy klemie dodatniej w szereg z całą instalacja z pominieciem rozrusznika i to, co na nim sie pojawi wysłać do wzmacniacza operacyjnego i dalej na jakieś Arduino i wyświetlacz. Użycie przewodu masy akumulatora jako bocznika pomiarowego uważam brutalnie się wyrażając za ,,rzeźbe w gównie" - korozja na złączach, nieznany współczynnik temperaturowy rezystancji takiego przewodu itp. A majac oba parametry do pomiaru - prąd ładowania i rozładowania akumulatora, oraz napiecie w instalacji można było by softwarowo zbudować zupełnie niegłupi analizator instalacji samochodowej + baterii.

    To ma być pomiar bezinwazyjny, dołączam żabki i pomiar wykonany. Rozwinął się fajny temat o tych pomiarach i gdyby nie to, już dawno bym przestał kombinować. Miło się czyta że komuś się chciało zrobić pomiary u siebie. Moim skromnym zdaniem <ciach> to był by ten bocznik i pytanie na forum- po co mi te trzy kabelki do klemy plusowej?

    Moderowany przez dondu:

    Wulgaryzm usunąłem - ostrzeżenie.
    3.1.6. Rozpowszechnianie treści sprzecznych z zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami.

  • #178 22 Lis 2017 11:46
    Adamcyn
    Poziom 34  

    gajowy01 napisał:
    Tak się jednak składa, że wiek ma się nijak do zdolności intelektualnych - czy Ci się to podoba czy nie

    Nie wnikająć w prawdziwość Twojej tezy - gdzie to napisałem?

    Chciałem jedynie zdopingować posiadaczy V-640 do pomiarów.

    Zamiast tego nic nie wnoszący, bo teoretyczny wpis Krzysztofa, który nie zrozumiał prostego przesłania autora tematu Czarka, że:
    czark123 napisał:

    To ma być pomiar bezinwazyjny, dołączam żabki i pomiar wykonany. Rozwinął się fajny temat o tych pomiarach i gdyby nie to, już dawno bym przestał kombinować.

    Potwierdzam i nadal polecam ten najszybszy pomiar prądu w obwodzie akumulatora
    Miernik cęgowy nie zmierzy małych prądów.

  • #179 22 Lis 2017 11:46
    eurotips
    Poziom 35  

    Jak kolega wcześniej napisał, w różnych temperaturach elementy takiego bocznika dociskane są do siebie z różną siłą więc i rezystancja styków się zmienia.
    Można w ostateczności wymienić przewód masowy na dłuższy i cieńszy, pojawią się większe napięcia do zmierzenia ale i większe spadki przy rozruchu.
    Przewód plusowy najczęściej ma oddzielne kable do rozrusznika i alternatora, trzeci do stacyjki. Czasami dodatkowo obwód alternatora zabezpieczony jest bezpiecznikiem wysokoprądowym umieszczonym bezpośrednio w klemie, to idealne miejsce do pomiaru prądu ładowania.

  • #180 22 Lis 2017 12:10
    Adamcyn
    Poziom 34  

    eurotips napisał:
    Jak kolega wcześniej napisał, w różnych temperaturach elementy takiego bocznika dociskane są do siebie z różną siłą więc i rezystancja styków się zmienia

    Przy "czystych" powierzchniach można te zmiany pominąć - sprawdzałem.
    Zbyt wysoki pomiar będzie jednocześnie informacją, że trzeba się zająć jakością przewodu masowego.
    eurotips napisał:
    Czasami dodatkowo obwód alternatora zabezpieczony jest bezpiecznikiem wysokoprądowym umieszczonym bezpośrednio w klemie, to idealne miejsce do pomiaru prądu ładowania

    Tak, to dobry pomysł spełniający kryteria tego tematu.

    Pewnie znowu odezwą się sfustrowani, bo kiepsko wyposażeni pomiarowo Koledzy, aby szukać dziury w całym.

  Szukaj w 5mln produktów