Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra - Opel Astra F 1.4 16v- czasem nie może odpalić

woda_cisowianka007 06 Lis 2017 17:24 375 30
  • #1 06 Lis 2017 17:24
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    Witam.
    Mam problem ze swoja Asterka gdyż raz na jakiś czas nie moge jej za diabła odpalić (kręci z 15 min strzel, zawyje zgaśnie aż uda się odpalić i pozniej jakiś czas jest ok).
    Olej jak i filtry wymienione 3 miesiace temu. Pompka paliwa z przewodami , w tamtym roku, świece, przewody zapłonowe 2 lata temu w bardzo dobrym stanie.
    Ogólnie to rzadko mi się dzieje ale jednak zdarza sie z stąd ni z owąd nie może zapalić. Oczywiscie autko jest w benzynie bez gazu.Ktos mial moze taki przypadek?

  • Fibaro
  • #2 08 Lis 2017 13:50
    melaniamela
    Poziom 9  

    Sprawdzałeś czy paliwo się nie cofa?


    Moderowany przez T5:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie.

  • #3 08 Lis 2017 17:12
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    Nie, a jak to sprawdzić? I jak to sie objawuje? Czy chodzi o to że w baku powietrze zasysa gdzies paliwo w kąt i ie dochodzi do pompki?

  • #4 08 Lis 2017 20:08
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    Cewki i świece sprawdza mi znajomy on do tego zajrzy jutro.
    Rozrzad wymieniony w tamtym roku 10 000 na nim, świece, 30000 kable zaplonowe wymienione rok temu.
    Auto chodzi idealnie za równo na biegu jalowym czy poczas jazdy obroty równe.
    Natomiast co do odpalania zdarzyło mi się to i ja zimnym i na cieplym silniku, może częściej na cieplym właśnie.
    Tak mi to wyglada jak by nie dostawal paliwa czy dostep paliwa się zatkal.

    Powiem tak jutro będę więcej wiedział, to napisze, natomiast bardzo mnie zainteresował 1 post, bo wymienialem korek paliwa w nim i jak odkrecam korek to słyszę dosyc głośne sss jak by się zassal bak, może to przez nie odpowietrze paliwo sie cofa lub nie moze zassac pompka? Co myslicie? Nie pamiętam czy przed wymiana korka też tak miałem czy nie, jak myslicie czy taka pierdola może mieć miejsce? Czy można to wykluczyc,ale tak jak mówię ciężko cokolwiek czepiac się auta bo chodzi idealnie oprocz tego że raz na jakiś czas tak się dzieje, tym bardziej gdy bak robi się pusty...

  • #5 08 Lis 2017 20:17
    melaniamela
    Poziom 9  

    Aaa, o tym zapomniałam. Zapomniałam dodać o podciśnieniu które tworzy się w baku w różnych modelach samochodów. Z tym też kiedyś mieliśmy problem w Nissanie i w Punto.
    Nie wiem jak jest w Astrze, to znaczy nie wiem czy z baku obok wlewu paliwa z tej samej rury nie wychodzi przypadkiem wężyk odpowietrzający bak??
    Zerknij na rurę wlewu od strony wewnętrznej i sprawdź dokładnie jak tam jest. W Punto był i przewód był u nas czymś zaklejony (brud?). W Nissanie Sunny nie było i wtedy pomogła dziura na wylot przez korek paliwa (wiertło 6mm).

  • #6 08 Lis 2017 20:47
    Arekst8
    Poziom 12  

    Kolego. Odnośnie złego odpalania zapewne problem jest z układem zapłonowym. Możesz np. w nocy odpalić samochód i rozpylić wodę na przewody (koniecznie w nocy abyś mógł zobaczyć czy będzie przeskakiwać iska. Następnie jeżeli masz mechaniczny rozdzielacz to trzeba zajrzeć czy nie ma w nim wilgoci. Odnośnie cofania się paliwa to problem występuje tylko w dieslu. W benzynie paliwo podaje pompka elektryczna. Zdarza się, że się kończą w niej szczotki i potrafi czasami nie podawać paliwa. Najprostszy sposób aby sprawdzić to w momencie gdy nie chce ci zapalić trzeba zdjąć przewód paliwowy zasilający przy wtrysku i zakręcić na chwilę silnikiem. Jeżeli leci paliwo to pompka sprawna, jeżeli nie leci to uszkodzona pompka lub przekaźnik sterujący który znajduje się w prawym słupku przy nogach pasażera. Zacznij od tego. U ciebie jest prosta elektryka więc nie powinno być problemu.

  • #7 08 Lis 2017 21:00
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    Ok jutro będe patrzył, a wiec zapowietrzenie baku w moim wypadku odpada kompletnie ? Bo nie wiem czy robic dziurke w korku czy nie?

  • Fibaro
  • #8 08 Lis 2017 21:15
    Arekst8
    Poziom 12  

    Absolutnie nie rób. Masz pompkę elektryczną i wtrysk paliwa. Takie rzeczy były tylko w systemach gaźnikowych. Jak chcesz to możesz w momencie gdy nie chce ci odpalić odkręcić korek wlewu paliwa. Ale już parę razy wymieniałem klientom zbiornik. Odpowietrzenie zbiornika jest w korku. Klientowi przeciekał korek więc włożył pod niego reklamówkę. Gdy pojechał w dalszą drogę auto jechło bez problem ale zrobiło się takie podciśnienie że zbiornik zassał się do środka powodując mechaniczne uszkodzenie pompki i dopiero wtedy auto stanęło.

  • #9 09 Lis 2017 07:04
    melaniamela
    Poziom 9  

    Arekst8 napisał:
    Absolutnie nie rób. Masz pompkę elektryczną i wtrysk paliwa.

    Punto też miało pompkę elektryczną w baku i monowtrysk.
    Moim zdaniem kolega powinien kierować się tym:

    1. założyć zaworek zwrotny
    2. sprawdzić szczelność w całym układzie zasilania (poprawić zaciśki węży paliwowych)
    3. sprawdzić filtr paliwa
    4. sprawdzić odpowietrzenie baku paliwa (jak przewodów nie ma lub zapchane to wiertło 6mm i dziura na wylot prze korek wlewu paliwa)
    5. świece + kable to standard
    6. cewka zapłonowa (czy nie ma przebicia do masy)
    7. czujnik temperatury silnika
    8. silniczek krokowy + przy okazji TPS bo może na ssaniu dawać mylne informacje do kompa
    9. szczelność pod przepustnicą, czy nie łapie lewego powietrza
    10. sprawdzić wtrysk jak zachowuje się na zimnym silniku (wyjąć go, trzymać w dłoni do dołu, zdjąć przewody ze świec, niech ktoś odpala silnik (max.5sekund) i patrzeć czy wtrysk pruszy czy leje)
    11. sprawdzić ciśnienie w układzie zasilania (czy wtrysk dostaje paliwo z poprawnym ciśnieniem)
    12. rozrząd (zdjąć dekiel i sprawdzić wzrokowo na punktach czy dobrze stoi)
    13. komputer i zczytać błędy - dot. sterownika silnika
    14. ciśnienie w cylindrach


    Moderowany przez T5:

    Następną bzdurną poradę-y odpowiednio nagrodzę.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #10 09 Lis 2017 15:33
    Arekst8
    Poziom 12  

    [quote="melaniamela"]

    Arekst8 napisał:
    Absolutnie nie rób. Masz pompkę elektryczną i wtrysk paliwa.

    Punto też miało pompkę elektryczną w baku i monowtrysk.

    Koleżanko co ma wspólnego punto z tą sprawą. Zapowietrzenie układu paliwowego to proble w dieslach. Tu idą dwa przewody paliwowe do wtrysku. We wtrysku jest membrana regulująca ciśnienie paliwa, a cały nadmiar wraca z powrotem do zbiornika. Nie ma możliwości zapowietrzania. jakakolwiek nieszczelność układu powoduję wyciek paliwa na zewnątrz gdyż ciśnienia paliwa to około 2 bary. W punto w silniku benzynowym jest tylko taką różnica, że był jeden przewód paliwowy bo membrana była zamontowana przy pompce.
    Odnośnie zaworu zwrotnego stosuje się go tylko w dieslach w układach gdzie pompa wysokociśnieniowa samoczynnie zaciąga paliwo. Gdy w przewodzie znajduje się powietrze to pompa nie jest w stanie go zaciągnąć. Domyślam się, że twoje punto było w dieslu.
    Koleżanko proszę się na mnie nie denerwować pisze to w ramach sprostowania.
    Więc punkty od 1 - 4 można pominąć. Odnośnie rozrządu jeżeli będzie przestawiony to cały czas będzie źle pracował silnik a w tym wypadku tylko czasami jest problem. Pozostałe czynności można sprawdzić chociaż ewidentnie wygląda to na problem z przebiciem w układzie zapłonowym. O tym również świadczą strzały podczas odpalania.

  • #11 09 Lis 2017 16:03
    pusty20
    Poziom 20  

    A w tym silniku jest monowtrysk?
    Lub mechaniczny rozdzielacz o ktorym mowa w poście #7??

  • #12 09 Lis 2017 16:18
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    Auto dziś odebrałem od znajomego mechanika.
    Ogólnie posprawdzal czujniki temperatury , polożenia walu, pompke paliwa filtry, przewody zapłonowe itd
    Jedyne co mu się rzuciło w oczy to świece zaplonowe wymienił 4 szt na NGK. Tak to nic więcej. Czy to było to to się okaże dlatego proszę narazie nie usuwać posta. Gdybym znowu miał ten problem to się tu odezwę.
    Zdjęcia swiec;
    Opel Astra - Opel Astra F 1.4 16v- czasem nie może odpalićOpel Astra - Opel Astra F 1.4 16v- czasem nie może odpalićOpel Astra - Opel Astra F 1.4 16v- czasem nie może odpalić

    Swiece poprzednio były wymieniane 2 lata temu GM po waszemu mogły być one przyczyną?

  • #13 09 Lis 2017 16:19
    sebap
    Poziom 39  

    Zapowietrzanie i zaworek zwrotny w silniku benzynowym? Skąd te rewelacje?

  • Fibaro
  • #15 09 Lis 2017 16:29
    sebap
    Poziom 39  

    melaniamela napisał:
    sebap napisał:
    Zapowietrzanie
    Było tylko przykładem z w124 250d

    O czym ja napisałem?
    sebap napisał:
    Zapowietrzanie i zaworek zwrotny w silniku benzynowym?

    A Ty wyskakujesz z kopciuchem.

  • #16 09 Lis 2017 16:48
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    Co sadzicie apropo wymiany tych świec? Mogły być one przyczyna?

  • #17 09 Lis 2017 16:52
    szwagros
    Poziom 29  

    melaniamela napisał:
    4. sprawdzić odpowietrzenie baku paliwa (jak przewodów nie ma lub zapchane to wiertło 6mm i dziura na wylot prze korek wlewu paliwa)

    A jeśli w aucie jest EVAP to też?
    Wiercenie dziury 6mm w korku to porada niebezpieczna.

    Dodano po 1 [minuty]:

    woda_cisowianka007 napisał:
    Co sadzicie apropo wymiany tych świec? Mogły być one przyczyna?

    Nie. Ale jeśli miały spory przebieg to dobrze że zostały wymienione.

  • #18 09 Lis 2017 16:55
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    Miały przebieg około 35,000. Kable zapłonowe rownież w bardzo dobrym stanie ani nie poparciałe ani nic Beru. Póki co musze tym troche pojezdzić zobaczyć, czy problem nadal będzie czy moze już się nie pojawi, Dzieki przydatne informacje:)

  • #19 10 Lis 2017 09:28
    melaniamela
    Poziom 9  

    Następną bzdurną poradę-y odpowiednio nagrodzę.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.


    Dobrze, obiecuję że do końca życia nie zainteresuję się już jakimkolwiek innym tematem w forum prócz swoich. Zrobię tak jak robią wszyscy czyli zamilknę. Na tym Wam chyba mocno zależy. Potrafisz napisać "bzdurne porady", potrafisz wystawiać ostrzeżenia ale już nie masz odwagi napisać która z porad jest bzdurna.
    Swoje wypowiedzi fundamentuję życiem. Jeśli coś mi pomogło, coś pomogło rozwiązać problem - dla mnie oznacza to że jest to dobre.
    Masz do mnie pretensje że się udzielam i próbuje pomagać a nei popatrzysz na innych i samych siebie? tyle postów, odpowiedzi i nadal problem nie rozwiązany?
    A wiesz czemu nie rozwiązany?
    Bo wszystkich udzielających się traktujecie tak samo jak i mnie. Ludzie po prostu milczą bo odzywanie się i debaty kończą się zawsze tak samo. Takiego terroru nie ma w ani jednym innym forum. Mąż miał rację że moderacja w tym forum działa na minus dla portalu i ma coś z głową. Władza do łba strzeliła.
    Napisz proszę cos mądrzejszego jak ja piszę, naprawdę proszę!!
    Ja to przynajmniej próbuję rozwiązać czyjśc problem. Gdyby w wątku było 20 takich jak ja to kolega już dawno auto miał by naprawione tymczasem masa fachowców dała sobie na luz przez takich jak Ty!

    Miałeś ty choć raz w zyciu doczynienia z pustym przewodem paliwowym po nocy??
    Pytam serio! Miałeś czy nie?
    Do czasu ponownego zaciągnięcia paliwa był problem z odpaleniem...
    No pytam, miałes czy nie?
    Jeśli odpowiedź będzie twierdząca to napisz mi co było tego powodem!
    Słucham!

  • #20 10 Lis 2017 09:56
    andrzej20001
    Poziom 42  

    melaniamela napisał:
    dziura na wylot przez korek paliwa (wiertło 6mm)
    No jasne a jak zimą do rowu kulnie nie daj Boże? To co zapalniczka?

  • #21 10 Lis 2017 10:06
    melaniamela
    Poziom 9  

    A jakie ma to znaczenie w przypadku gdy seryjnie zamontowany jest odpowietrznik i paliwo i tak się wyleje?

  • #22 10 Lis 2017 10:10
    sebap
    Poziom 39  

    No to w jakim celu wiercić otwór w korku skoro już go ma?
    Wytłumacz jeszcze zjawisko zapowietrzenia się układu w silniku benzynowym.

  • #23 10 Lis 2017 10:13
    andrzej20001
    Poziom 42  

    melaniamela napisał:
    seryjnie zamontowany jest odpowietrznik i paliwo i tak się wyleje?

    którędy się wyleje ?? wytłumacz...

  • #25 10 Lis 2017 14:07
    sebap
    Poziom 39  

    Zdaje się, że pisałeś/aś o korku, nie o przewodzie.

  • #26 10 Lis 2017 14:48
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Brednie ponieważ we wszystkich autach benzynowych układ paliwowy jest szczelny odpowietrzany evapem

  • #27 10 Lis 2017 15:04
    melaniamela
    Poziom 9  

    Bardzo ciekawie piszesz.
    Oto bak z Punto 1.2 benzyna:

    Opel Astra - Opel Astra F 1.4 16v- czasem nie może odpalić

    Przewód odpowietrzający jak na dłoni! Gdy tankujesz paliwo tym grubym to powietrze uchodzi tym oznaczonym czerwonymi strzałkami. Niejednokrotnie na własne oczy widziałam w różnych samochodach jak ten przewód jest odcięty i wisi za wlewem.

  • Pomocny post
    #28 10 Lis 2017 15:52
    szwagros
    Poziom 29  

    melaniamela napisał:
    Gdy tankujesz paliwo tym grubym to powietrze uchodzi tym oznaczonym czerwonymi strzałkami.

    Owszem. Ale gdy zakręcisz korek, przewód ten nie ma połączenia z atmosferą, więc na pewno nie działa 'odpowietrzająco' w czasie jazdy. Służy on tylko do wyprowadzenia oparów w czasie tankowania (które to opary wciąga pistolet dystrybutora).

    Dodano po 36 [minuty]:

    melaniamela napisał:
    Masz do mnie pretensje że się udzielam i próbuje pomagać a nei popatrzysz na innych i samych siebie? tyle postów, odpowiedzi i nadal problem nie rozwiązany?
    A wiesz czemu nie rozwiązany?

    Ja wiem. Bo brakuje diagnostyki w czasie gdy problem się pojawia.
    melaniamela napisał:
    Gdyby w wątku było 20 takich jak ja to kolega już dawno auto miał by naprawione

    Nie. Kolega miałby wymienione 20 różnych części za które zapłaciłby łącznie pewnie więcej niż samochód jest warty, a usterka nadal byłaby nienaprawiona.

  • #29 10 Lis 2017 16:07
    Arekst8
    Poziom 12  

    Tak sprostuję trochę.
    1. Korek wlewu nie ma dziury a zawór, który wpuszcza tylko i wyłącznie powietrze do wewnątrz zbiornika ( nie ma dziury).
    2. Żadne robienie otworów czy tego typu zabiegów nie ma sensu w silnikach benzynowych
    3. Każdy daje porady jak umie, nie znaczy to, że osoba która założyła post musi ich słuchać.

    No i chyba trzeba skończyć tą dyskusję bo nic nie wnosi do tematu.

    Pozdrawiam

  • #30 10 Lis 2017 18:35
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    Dzięki Panowie i Panie za porady :)
    Póki co będę jezdził autem i jak by problem nie ustapił będę pisał tutaj. Narazie wymiana świec, zobaczymy co to da. To prawda w takim starym aucie przyczyna może być niemal wszystko. Trzeba wszystko sprawdzić , ew wymieniac po kolei caly układ paliwowy, zapłonowy a itak nie wiadomo czy się dojdzie do tego. Ale póki co zobaczymy:)

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo