Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Identyfikacja usterki silnika 220v

rmenel 06 Lis 2017 19:13 438 15
  • #1 06 Lis 2017 19:13
    rmenel
    Poziom 9  

    Dobry wieczór. Zaznaczam, że jestem zielony w temacie. Nie mam na celu porywania się z motyką na słońce. Proszę zasadniczo o zidentyfikowanie elementu ze zdjęcia poniżej. Jakiś czas temu wpadł mi w ręce silnik Kity (zdjęcie poniżej). Powinien napędzać on wyrówniarkę tej samej firmy. Tyle, że jest uparty i nie chce. Odkręciłem pokrywę puszki i zobaczyłem tam (zdjęcie nr 2) Z czystej ciekawości wcisnąłem czerwony przycisk, który widać na zdjęciu i silnik ruszył. Jednak działa tylko, gdy przytrzymuję czerwony przycisk. Tu pytanie do obeznanych, czy element z przyciskiem to jakiś bezpiecznik? Co może być powodem awarii silnika? Czy wystarczy wymiana "bezpiecznika"? Z góry dziękuję za pomoc.

    0 15
  • #2 06 Lis 2017 19:24
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    Jest to zabezpieczenie termiczne- silnik pobiera za duży prąd. Ponieważ jest to silnik jednofazowy, więc podejrzewam, że uzwojenie rozruchowe "padło".

    0
  • #3 06 Lis 2017 19:29
    rmenel
    Poziom 9  

    Dziękuję za odzew. Czy w takim przypadku naprawa jest opłacalna?

    0
  • #4 06 Lis 2017 19:35
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    stanislaw1954 napisał:
    więc podejrzewam, że uzwojenie rozruchowe "padło".
    To oczywiście mój domysł. Więcej można powiedzieć po sprawdzeniu silnika, uzwojeń itd.
    rmenel napisał:
    naprawa jest opłacalna?
    Raczej taniej niż kupno nowego, tym bardziej, że zagraniczny, więc trudniej o nowy.

    0
  • #5 07 Lis 2017 16:38
    karolark
    Poziom 40  

    Jaki stan łożysk? wirnik lekko się kręci?

    0
  • #6 07 Lis 2017 16:50
    MonikaMarcin
    Poziom 20  

    Termik jest od 6,7 do 10,0A.
    Jak on tam jest na foto ustawiony?
    Widzę naklejkę 7,2A. Na tabliczce 7,5A.
    Wywala go przy 10,0A?
    A może tylko sam termik nawalił?
    Podepnij na chwilę z miernikiem i zobacz prądy.

    0
  • #7 07 Lis 2017 17:03
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    MonikaMarcin napisał:
    Podepnij na chwilę z miernikiem i zobacz prądy.
    Super porada, tylko
    rmenel napisał:
    Zaznaczam, że jestem zielony w temacie.

    0
  • #8 07 Lis 2017 17:22
    MonikaMarcin
    Poziom 20  

    stanislaw1954 napisał:

    rmenel napisał:
    naprawa jest opłacalna?
    Raczej taniej niż kupno nowego, tym bardziej, że zagraniczny, więc trudniej o nowy.

    stanislaw1954 napisał:
    Super porada, tylko
    rmenel napisał:
    Zaznaczam, że jestem zielony w temacie.

    To będziemy naprawiać i podpowiadać koledze, czy olewamy temat i niech kupi nowy silnik?

    0
  • #9 07 Lis 2017 17:36
    karolark
    Poziom 40  

    Trochę nie doczytałem :D
    Jak trzymasz przycisk silnik chodzi lekko/nie grzeje sie nie śmierdzi?

    0
  • #10 07 Lis 2017 18:01
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    MonikaMarcin napisał:
    To będziemy naprawiać i podpowiadać koledze, czy olewamy temat i niech kupi nowy silnik?

    Dostał odpowiedź, o co pytał, za naprawę i tak się nie weźmie sam, bo... już pisałem.

    0
  • #11 07 Lis 2017 18:14
    MonikaMarcin
    Poziom 20  

    rmenel napisał:
    Tu pytanie do obeznanych, czy element z przyciskiem to jakiś bezpiecznik? Co może być powodem awarii silnika? Czy wystarczy wymiana "bezpiecznika"?

    Wymiana "bezpiecznika"? Sugestia Autora.
    Pomiar prądu uzwojenia? To moja sugestia.
    Może jednak Autor chce coś zdziałać samemu.
    stanislaw1954 napisał:
    za naprawę i tak się nie weźmie sam, bo...

    No to temat zamknie Autor, jak SAM stwierdzi że:
    stanislaw1954 napisał:
    Dostał odpowiedź, o co pytał,

    0
  • #12 10 Lis 2017 19:23
    rmenel
    Poziom 9  

    Silnik chodzi, nie śmierdzi. Choć przyznam, że trzymałem wciśnięte zabezpieczenie tylko kilka sekund.

    0
  • #13 10 Lis 2017 20:23
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    Istnieje możliwość, że termik się zepsuł, ale to można sprawdzić robiąc pomiar prądu pobieranego przez silnik, lub dysponując drugim termikiem, o takich samych wartościach prądu.

    0
  • #14 11 Lis 2017 09:26
    karolark
    Poziom 40  

    Najprościej pominąć termik i włączyć silnik na dłuzej, jak bedzie ok to bedzie pracował i nie bedzie się grzał jak nie to i tak do przewinięcia :D

    0
  • #15 11 Lis 2017 10:01
    Krzys55
    Poziom 20  

    Nie ma przypadkiem kondensatora?

    0
  • #16 11 Lis 2017 12:39
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    Krzys55 napisał:
    Nie ma przypadkiem kondensatora?
    Gdyby przypadkiem był, to w tabliczce znamionowej byłby uwzględniony.

    0