Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Saunier Duval Semia F21 awaria

06 Lis 2017 23:13 2673 16
  • Poziom 14  
    Witam

    Mam problem z kotłem jak w temacie. Zaczęło się od tego, że kocioł przestał się włączać tzn. podejmował próbę zgodną z diagramem ze strony 23 załącznika, lecz po trzeciej nieudanej próbie poddawał się sygnalizując to miganiem czerwonej diody sygnalizującej awarię. Tak było w trakcie próby odpalenia c.o. jak i c.w.u. Zarówno reset jak i wyłączanie nie przynosiło żadnych zmian, ale do czasu, bo przy kolejnej próbie odpalenia podjął jednak pracę i działał prawidłowo przez prawie dobę. Niestety teraz działa tak, że po włączeniu odpala, grzeje zarówno w obiegu c.o. jak i c.w.u. lecz tylko do momentu zadanej temp. c.o. czy do zakręcenia c.w.u. po czym przechodzi w tryb awarii. Kolejne włączenie i cały cykl się powtarza. Co wydaje mi się ważne w trakcie przejścia z trybu pracy (żółta dioda) do trybu awarii słychać charakterystyczny stuk, ale podejrzewam, że spowodowany jest on zadziałaniem zabezpieczenia na zaworze gazowym. Pytanie tylko, czym może być to spowodowane? Zanikiem napięcia na zaworze? Raczej nie skoro po włączeniu c.w.u. grzeje do momentu zakręcenia wody bez względu na to czy wodę zakręcam po 30 sek. Czy po minucie.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 17  
    W Krakowie ul. Kamionka 8 masz serwis Saunier Duval. Warto zadzwonić i się umówić Pan Piotr napewno pomoże.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 14  
    Dziękuję za odpowiedź i chyba tak będę musiał zrobić, bo to jednak gaz jest. Z drugiej strony jak chyba każdy tutaj chciałem uniknąć sytuacji, kiedy to przychodzi serwisant coś wymienia, bo wydaje mu się, że to to jest przyczyną, lecz nie przynosi to żadnych efektów, po czym inkasuje gotówkę a człowiek pozostaje nadal z niedziałającym kotłem. Sam z tym kotłem mam same problemy a polecił mi go znajomy, który, na co dzień zajmuje się hydrauliką i gazem. Cóż mój błąd, że mu zaufałem i nie sprawdziłem wcześniej opinii o tym kotle w Internecie a są one kiepskie. Efekt taki, że po roku doszło do przetarcia wirnika zespołu wirującego i wycieku wody. Serwis za wymianę pompy krzyknął 700zł a sam wymieniłem ją za 150zł i działa do dzisiaj. Tak na marginesie to jak nowy silnik (serwisowy) do kotła kosztować może 320zł a sam zespół wirujący również 320zł i to w tej samej firmie? Przecież to jest kuriozum jakieś? Fenomenem jest również fakt, że gdyby ktoś chciał poskładać kocioł z części (nowych) to ile mógłby za te pieniądze kupić nowych kotłów, trzy? Elektronika 700zł, pompa 600zł, zespół gazowy 700zł, zbiornik wyrównawczy 500zł suma 2500zł, a gdzie cała reszta? Sam jestem elektronikiem z zamiłowania i wiem dobrze, że można zarówno wymienić np. dany moduł na nowy a przy tym się nie napracować i mieć z tego kasę, ale można i naprawić dany moduł. Owszem napracować się trzeba więcej, ale i można przy tym zarobić więcej, a i tak klient bardziej zadowolony będzie, bo zapłaci połowę albo i mniej w zależności od skomplikowania usterki i wartości wymienionych podzespołów.
  • Poziom 14  
    Problem rozwiązany nie tanio, bo za 800zł z wymianą tylko pytanie na jak długo a przyczyną okazał się mechanizm gazowy.

    Saunier Duval Semia F21 awaria

    Ten ze zdjęcia został wymontowany z kotła i w wolnej chwili sprawdzę gdzie w nim tkwi problem. Zatarcie, silnik krokowy a może jakiś bardziej prozaiczny powód jak elektromagnes, co sugerował serwisant? A tak swoją drogą to nie rozumiem tej polityki, że gdy padnie jeden element z całości trzeba wymienić wszystko, bo gdy padnie przekaźnik w aucie to od razu wymienia się całą deskę przekaźników? Albo, gdy padnie silniczek krokowy to wymienia się od razu całą przepustnicę? Względami bezpieczeństwa nie można tłumaczyć tego, ale nie chcę się już nad tym rozwodzić.
  • Poziom 10  
    Trochę już czasu minęło, zerknales do środka co było przyczyną? Ciekawe bo części do każdego kotła to kosmiczny wydatek.

    Ja akurat świadomie wybrałem sam ten kocioł i po 5 latach działa prawidłowo. Mam jednak kilka filtrów plus zmiękczacz na wejściu wody i filtr zgrubny na co. Instalacje co napełnilem zmiękczona wodą i taką dopełniam jeśli trochę zejdzie z ciśnienia.
    Po roku od uruchomienia zaczął hałasować silnik krokowy od modulacji i usłyszałem, że ten typ tak ma i po wymianie i tak będzie hałasować. Rzeczywiście po jakimś czasie nowy zaczął pukać i tak sobie puka już 4 rok.
  • Poziom 14  
    Muszę przyznać szczerze, że jeszcze się nie dobrałem do tego mechanizmu gazowego z braku może nie tyle czasu, co chęci, ale jak już to zrobię to nie omieszkam podzielić się informacją, co było tego przyczyną.
  • Poziom 2  
    Witam na elektroda. Mam piec Saunier Duval Thenomak C 24 E , i chyba mam ten sam problem z mechanizmem gazowym . Elektrody się grzeją a piec nie odpala . Jeszcze nie wiem ile mnie to będzie kosztowało , jeśli w granicach ośmiu stówek to koszmar . Czy już wiesz jaka była przyczyna awarii mechanizmu gazowego ? Mam nadzieję że samemu da się to naprawić .
  • Poziom 2  
    Witam ponownie . Problem mam rozwiązany , koszt 250 zł . Objawy prowadziły do zaworu , jednak była to błędna diagnoza . Zawór jest w bardzo dobrym stanie . Jakimś cudem zablokował dopływ gazu bezpiecznik przy termostacie między zaworem a licznikiem . Dlaczego ? Nie wiadomo . Następnym razem przed wezwaniem serwisu , sprawdzę czy gaz dochodzi do pieca . Najważniejsze że piec jest sprawny (odpukać) , koszt 250 zł w tym przegląd , a ja nauczyłem się czegoś więcej .
    Dzięki za pomocne artykuły .
  • Poziom 14  
    Późno, bo późno, ale odpowiadam...
    Przyczyna okazała się banalna zwyczajnie zawiesił się ów mechanizm. Jak i gdzie to trudno powiedzieć, bo po rozkręceniu i oględzinach złożyłem go z powrotem i działa (sprawdzony w innym kotle). Szkoda tylko i mam o to żal do serwisów, że zamiast szukać przyczyny ewentualnie przyczyn ograniczają się do wymiany całych modułów, co wiąże się z wysokimi kosztami po stronie użytkownika.
    Ktoś powie bezpieczeństwo itd., ale czy dla bezpieczeństwa użytkownika wymienia się od razu cały silnik w aucie, czy tylko to, co trzeba by silnik był znowu sprawny? To taka dygresja, ale wracając do tematu to po raz kolejny okazało się, że to, co "zepsute i do wymiany" okazało się być sprawne inaczej i niewielkim kosztem można było ponownie przywrócić do życia.
  • Poziom 19  
    Jako serwisant nie raz naprawiałem płytę główną, ale montować zawór gazowy, który się zawiesza... raz się nie otworzył, drugi raz może się nie zamknie....
  • Poziom 14  
    A co mówi o tym podręcznik szkoleniowy Semia, Semia C24 i Semia F21?

    Saunier Duval Semia F21 awaria

    Saunier Duval Semia F21 awaria

    Właśnie po to mechanizm posiada dwa elektrozawory bezpieczeństwa gazu by w razie awarii drugi przejął jego funkcje, co wyraźnie opisuje producent przy diagnostyce awarii. Równie dobrze zakleszczyć może się i nowy zawór w dowolnej chwili i w dowolnej pozycji, bo to tylko część mechaniczna.
    Na marginesie części mechanicznej, to w takim piecyku łazienkowym jak PG 6 kiedyś montowanym dość powszechnie w blokach do ogrzewania wody tak w łazience, jaki i kuchni zabezpieczenia żadnego nie było. Wystarczyło, że iglica w zespole wodnym zatarła się i zamiast cofnąć się po spadku ciśnienia wody pod membraną nie robiła tego, a wtedy... A wtedy to piecyk zamiast gasnąć palił się do momentu aż zagotował wodę i bum. Nie przypominam sobie jednak by jakikolwiek meches wymieniał wtedy cały zespół wodny na nowy? Mało tego byli i tacy, którzy traktowali iglice smarem by się "ślizgała".
    No, ale to stare czasy były i podejście inne do wszystkiego, co nie znaczy wcale, że lepsze, bo z gazem i prądem żartów nie ma, i należy być tego świadomym tego, co i jak się robi.

    Moderowany przez piracik:

    Poradę traktuję jako szkodliwą.
    To, że są dwa zawory nie oznacza, że można używać zespołu gazowego z jednym niesprawnym zaworem.

  • Poziom 14  
    Nie na temat, ale zostałem wywołany do tablicy i nie odpisuję celowo mailowo na bok(malpa)elektroda.pl, tylko tutaj.

    Moderowano przez piracik:
    "Poradę traktuję jako szkodliwą.
    To, że są dwa zawory nie oznacza, że można używać zespołu gazowego z jednym niesprawnym zaworem".

    Przepraszam bardzo, ale, w którym to ja miejscu napisałem, że jeden z zaworów zespołu gazowego jest niesprawny i że w takim stanie go używam? Był nie sprawny, ale to nie wyklucza jego dalszego użytkowania po naprawie (odwieszeniu). Skoro producent w swoim podręczniku szkoleniowym dla serwisantów kotła bierze ten fakt pod uwagę i nie sugeruje od razu wymiany całego zespołu gazowego na nowy to przepraszam bardzo, ale gdzie ja podaję szkodliwe treści? Powtórzyłem słowa za producentem i nigdzie nie napisałem, co i jak trzeba odkręcić, rozkręcić itd.by go odwiesić. Równie dobrze 80% zamieszczonych tutaj na forum treści można by uznać za szkodliwe, gdyż nie sądzę, aby wszyscy mieli np. uprawnienia SEP-owskie a jednak nie zabrania im się grzebać w urządzeniach elektrycznych i elektronicznych gdzie napięcie zasilające grozi śmiercią i pisać o tym na forum?
  • Poziom 21  
    Pomyliło Ci się naprawianie z diagnostyką. Materiały szkoleniowe uczą jak upewnić się że problem jest w zespole gazowym. Żeby nie wymieniać sprawnego na nowy.
    Skoro zawór się zawiesił to znaczy że jest niesprawny. To są pierwsze oznaki kłopotów. Masz życzenie to zamontuj znajomemu i czuwaj po nocach bo może gdzieś zawyją syreny.
  • Poziom 9  
    Witam. Niedawno zauważyłem krople z pieca. Zlokalizowałem gdzie woda kapie. Ktoś może powiedzieć dlaczego i co to za element pieca? Saunier Duval Semia F21 awaria
  • Poziom 9  
    Dzięki za info, widzę że spory wydatek będzie.... :-( zawór 700zl
  • Poziom 23  
    Autor tematu "Amador" ma rację, większość rzeczy da się naprawić, tylko trzeba miec odpowiednią więdzę, umiejętności, praktykę i możliwości.
    Podoba mi się to porównanie:
    Amador napisał:
    Ktoś powie bezpieczeństwo itd., ale czy dla bezpieczeństwa użytkownika wymienia się od razu cały silnik w aucie, czy tylko to, co trzeba by silnik był znowu sprawny?