Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowy bojler Galmet dwupłaszczowy 140l grzeje mało wody

Karolina2525 08 Lis 2017 21:06 4173 44
  • Pomocny post
    #31
    roman 18
    Poziom 21  
    witajcie, koleżanko rozumiem że bojler wisi w miejscu gdzie kiedyś wisiał grzejnik, z tego co można zobaczyć na zdjęciach to zasilanie wychodzi wychodzi ze ściany z lewej strony a powrót z prawej w kierunku rogu pomieszczenia,jeżeli tak rzeczywiście jest to bojler jest podłączony prawidłowo tylko otrzymuje zbyt mało ciepła na ogrzanie wody użytkowej.Jak temu zaradzić to otrzymałaś już kilka porad .pozdrawiam. KolegoVPS przyjrzyj się fotografiom i nie siej zamentu.
  • #32
    Karolina2525
    Poziom 4  
    Kurtka na wacia napisał:
    A co to jest na pierwszym zdjęciu na górze bojlera gdzie jest kolanko ocynkowane i przed kolankiem? Wygląda na zawór grzejnikowy termostatyczny bez głowicy. Daj duże wyraźne zdjęcie górnej lewej strony bojlera.


    Tak to termostat, były wątpliwości czy go w ogóle montować ale miał jakoby chronić jednak przed przegrzaniem wody w bojlerze, żeby nikt się nie poparzył nagle wodą o temp. powyżej 60 st. C bo mamy w domu małe dzieci. Pomysł upadł bo nawet 40 st. C ten bojler nie nagrzewa :(

    Większe zdjęcia:

    Nowy bojler Galmet dwupłaszczowy 140l grzeje mało wody jNowy bojler Galmet dwupłaszczowy 140l grzeje mało wody

    Dodano po 3 [minuty]:

    VPS napisał:
    Słabo widać na tych zdjęciach.
    Ten odpowietrznik automatyczny na rurze co to za rura ?
    Schemat
    Nowy bojler Galmet dwupłaszczowy 140l grzeje mało wody


    Dojście wody z c.o. biegnie od kawałka starej rury który widać na zdjęciach, później jest czerwony zawór, odpowietrznik, "resztka" termostatu i ocynkowane kolanko do płaszcza.
  • #34
    Karolina2525
    Poziom 4  
    roman 18 napisał:
    witajcie, koleżanko rozumiem że bojler wisi w miejscu gdzie kiedyś wisiał grzejnik, z tego co można zobaczyć na zdjęciach to zasilanie wychodzi wychodzi ze ściany z lewej strony a powrót z prawej w kierunku rogu pomieszczenia,jeżeli tak rzeczywiście jest to bojler jest podłączony prawidłowo tylko otrzymuje zbyt mało ciepła na ogrzanie wody użytkowej.Jak temu zaradzić to otrzymałaś już kilka porad .pozdrawiam. KolegoVPS przyjrzyj się fotografiom i nie siej zamentu.


    Tak wszystko się zgadza, jak napisałeś. To tylko pompa pozostaje a może jednak coś z tym spadkiem jeszcze by pomogło ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    roman 18 napisał:
    witajcie, koleżanko ten zawór powinnaś natychmiast usunąć przez niego masz potężne dławienie zasilania.pozdrawiam.


    Na tyle potężne że po jego usunięciu coś może się poprawić ?
  • #36
    Sstalone
    Poziom 28  
    Karolina2525 napisał:
    roman 18 napisał:
    witajcie, koleżanko ten zawór powinnaś natychmiast usunąć przez niego masz potężne dławienie zasilania.pozdrawiam.


    Na tyle potężne że po jego usunięciu coś może się poprawić ?


    A co to jest za zawór termostatyczny?
  • #37
    Karolina2525
    Poziom 4  
    Sstalone napisał:
    Karolina2525 napisał:
    roman 18 napisał:
    witajcie, koleżanko ten zawór powinnaś natychmiast usunąć przez niego masz potężne dławienie zasilania.pozdrawiam.


    Na tyle potężne że po jego usunięciu coś może się poprawić ?


    A co to jest za zawór termostatyczny?


    Powiedziano mi że zwykły taki jak do grzejników :D
  • Pomocny post
    #38
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #39
    Karolina2525
    Poziom 4  
    Kurtka na wacia napisał:
    Karolina2525 napisał:
    Tak to termostat, były wątpliwości czy go w ogóle montować ale miał jakoby chronić jednak przed przegrzaniem wody w bojlerze, żeby nikt się nie poparzył nagle wodą o temp. powyżej 60 st. C bo mamy w domu małe dzieci. Pomysł upadł bo nawet 40 st. C ten bojler nie nagrzewa
    To jest zawór który montuje się do grzejników i w połączeniu z głowicą termostatyczną dopiero pełni funkcje zaworu termostatycznego. Tak jak jest teraz to woda w bojlerze mogłaby się gotować a on i tak by nic nie zamknął. Na 99% ten zawór jest przyczyną braku ciepłej wody. Bojler zwłaszcza dwu płaszczowy potrzebuje przepływu dużej ilości wody a ten zawór stanowi dużą blokadę dla wody. Zwłaszcza że nie ma tam pompy. Zawór trzeba usunąć.


    Głowica była zamontowana pierwotnie, później przy dodawaniu odpowietrznika ją zdjęli bo przecież pomysł upadł po drodze.

    Jutro wymontujemy ten termostat i dam znać czy coś się zmieniło :)
    Pozdrawiam
  • #40
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #42
    Karolina2525
    Poziom 4  
    Sstalone napisał:
    A czy to nie było tak, że wisiał sobie grzejnik z zaworem, zdjęto grzejnik, a w to miejsce zamontowano bojler?


    Tak było ale dla jasności:
    Wejście z c.o. na stary kaloryfer wyglądał tak. Z pionu biegnie rurka 3/4" później jest stary zawór, później redukcja na 1/2" i za tym kolankiem wystającym ze ściany( widocznym na zdjęciach) jest przyspawany zawór ( ten czerwony) i tak już biegnie do bojlera.

    Może jednak do bojlera powinno być 3/4" na całej długości ???

    Powrót na piec jest analogiczny w drugą stronę.
  • #44
    Karolina2525
    Poziom 4  
    To zdaję relację :)
    Cały wlot z c.o. został przerobiony na 3/4" i jest na nim tylko odpowietrznik. Efekt jest taki że wody użytkowej ciepłej jest trochę więcej i jest cieplejsza. To strasznie cieszy :)

    Problem powrotu na piec pozostał, czyli jest zimny.
    W takim razie pytanie jest takie. Czy jeśli przerobię go również na te 3/4" z może trochę większym spadkiem efekt będzie na tyle dobry, że obejdzie się bez pompy ?
    Problemem jest to że na tej starej rurze powrotu został kiedyś przyspawany zawór na 1/2" co wymusiło niejako takie podpięcie bojlera bo nie trzeba było spuszczać wody z obiegu. Jak już musiałabym wylać ten kubik wody to tylko raz :)
  • #45
    Sstalone
    Poziom 28  
    Karolina2525 napisał:
    To zdaję relację :)
    Cały wlot z c.o. został przerobiony na 3/4" i jest na nim tylko odpowietrznik. Efekt jest taki że wody użytkowej ciepłej jest trochę więcej i jest cieplejsza. To strasznie cieszy :)

    Problem powrotu na piec pozostał, czyli jest zimny.
    W takim razie pytanie jest takie. Czy jeśli przerobię go również na te 3/4" z może trochę większym spadkiem efekt będzie na tyle dobry, że obejdzie się bez pompy ?
    Problemem jest to że na tej starej rurze powrotu został kiedyś przyspawany zawór na 1/2" co wymusiło niejako takie podpięcie bojlera bo nie trzeba było spuszczać wody z obiegu. Jak już musiałabym wylać ten kubik wody to tylko raz :)


    Skoro powrót jest ograniczony do 1/2 cala, to jego przerobienie na 3/4 powinno poprawić sytuację z szybkością grzania wody w bojlerze (wtedy będzie dwukrotnie większy przepływ.

    Specyfiką bojlera płaszczowego jest duży odbiór ciepła w płaszczu, co oznacza że na jego wyjściu woda z CO się znacznie ochładza. To jaka będzie temperatura powrotu zależy również od temperatury wody w bojlerze. Jeżeli kocioł rozpalany będzie przy zimnym bojlerze, to woda przechodząca przez płaszcz się wychłodzi.

    Skoro trzeba spuszczać wodę, to należy przy okazji zadbać o zabezpieczenie powrotu kotła przed zimną wodą.