Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Galaxy 1.9TDI 115ps - Rozleciała się turbina robić silnik czy wymienić?.

07 Lis 2017 18:44 1416 24
  • Poziom 15  
    Ford galaxy 2001r 1.9TDI 115ps.
    Podczas jazdy był stuk w silniku i silnik zaczął kopcić bardzo mocno na siwo-biało.
    Zaciągłem go na kanał do domu.
    Na kanale odpaliłem go i na wolnych obrotach po chwili silnik zgasł i się zablokował jak przy urwanym rozrządzie.
    Po oględzinach okazało się że urwał sie wirnik w turbinie.

    Teraz mam pytanie do fachowców z doświadczeniem, czy po czymś takim lepiej naprawić silnik czy od razu wymieniać na drugi?.
    Będę robił to sam więc potrzebuję porady.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    co jest przyczyną zablokowania silnika ?
    brak oleju, kawałki wirnika, olej w dolocie?
    To dość ważne żeby określić skalę zniszczeń.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Wałem się nie da obrócić znaczy lekko w jedną i lekko w drugą stronę idzie spokojnie ale nic więcej, oleju w silniku brak wyssało go. Pasek rozrządu jest na miejscu.
    Wydaje mi się iż kawałki turbiny zablokowały silnik.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Znaczy kręci się z centymetr w obie strony i wał i wałek.
    Chyba muszę zacząć zrzucać głowicę.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Jest jeszcze opcja że zassało olej na tłok z intercoolera lub inna przyczyna zatarł się z braku oleju.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Wymień słupek, kolektory i dolot do precyzyjnego mycia.
  • Poziom 15  
    Świece wykręcone, silnik od razu się odblokował na czwartym cylindrze jest full oleju.
    Potrzebuję określić kolejny etap prac...
    No bo nie wiadomo czy któryś zawór nie dostał gdyż w silniku były stuki.
    A znowu na darmo ściągać głowicę to też od groma roboty.
    A z drugiej strony zamontować drugie turbo i wyczyścić wszystko z oleju a na końcu się okaże że jednak zawór któryś dostał to też na darmo robota.
    Myślałem o zaślepieniu rurki olejowej turbo i odpaleniu silnika by sprawdzić czy nic w nim nie stuka???.
    Co byście zaproponowali w takim przypadku?.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Dokładnie , krzywi korbowód. Sugeruję zrzucić misę i przyjrzeć się temu od dołu. Obniżenie jednego tłoka nawet nieznaczne skutkuje nieprawidłową pracą silnika . Kopceniem.
  • Poziom 15  
    Witam tak jak kolega wyżej mogło pogiąć korbowód. Zrzuć mise i sprawdź od dołu ale wg mnie lepiej bedzie kupić używke tdik których jest sporo i napewno cos znajdziesz w nie wygórowaniej kwocie
  • Poziom 15  
    Dobra...
    Wyssałem olej z cylindrów, odłączyłem intercooler i turbinę, zalałem nowy olej i odpaliłem.
    Silnik pracuje normalnie słychać tylko huk z cylindrów bo nie ma turbo i dolot otwarty a gdy zaczynam dolot zatykać ręką to silnik pracuje cichutko nie ma żadnych stuków.
    Podjąłem więc decyzję że wsadzam nowe turbo czyszczę dolot i wydech i liczę na szczęście...
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Dolot musisz wyczyścić "na igłę". Najmniejszy kawałek wirnika turbiny, który wpadnie do cylindrów, może narobić konkretnego bałaganu. Intercooler zaleca się wymienić.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Uffff...
    Wszystko zdemontowane wydech, turbo i cały kolektor ssący.
    Miałem kupić turbo po regeneracji ale zastanawiam się nad wymianą środka koras czy jak to tam się zwie???.
    Powodem moich przemyśleń jest to, iż moja turbina pracowała idealnie nigdy nie przeładowywała więc łopatki są w idealnym stanie. I boję się że jak kupię po regeneracji to taką z którąś ktoś miał kiedyś problemy z zawieszającymi się łopatkami.
    A ja już kiedyś czyściłem łopatki w innym aucie i wiem, że ten zabieg bardzo rzadko pomaga a jak już to na krótko. Więc jest ryzyko...
    Co byście proponowali wymieniać całe turbo czy sam środek?.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    prawie na pewno będzie jakiś negatywny skutek wymiany samego korasu.

    gwizdanie etc.(wiem z doświadczenia) proponuje oddać to regeneracji, ja sam oddaje powiedzmy kilkanaście turbin rocznie i sporadycznie zdarzają się problemy a jeśli już to mam gwarancję i jakoś zawsze dochodzimy do konsensus.
  • Poziom 15  
    Trochę czasu minęło ale napiszę jak się zakończył remont.
    Więc zdecydowałem się na turbinę używaną, trochę się jej naszukałem ale warto było bo kupiłem niemalże w idealnym stanie bez luzów etc...

    Intercooler wymyłem benzyną później karcherem na zewnątrz i w środku i na końcu znów benzyną. Wszystkie węże wymyte benzyną i dokładnie przeglądnięte bo w jednym dość spory opiłek wbił się w kolano gumowe.

    Wydechu nie ruszałem szczerze powiem z lenistwa.
    Po odpaleniu nie dało się jechać tak kopcił...poczekałem do wieczora...
    Wieczorem wyjazd i ogień, po około 50km przestał kopcić i do dziś pracuje elegancko bez kopcenia...znaczy delikatnie czuć w spalinach olej ale minimalnie i to tylko zapach.
    Jak znajdę wolny czas to ściągnę dla spokoju wydech i wyleję resztkę oleju bo pewnie jeszcze jest.
  • Poziom 15  
    A miałbym jeszcze jedno pytanie.
    Z pod świecy żarowej numer 4 wydostaje się olej wszystko w koło niej jest zachlapane olejem, ta przypadłość była jeszcze przed całym zdarzeniem z turbiną...tylko teraz jakoś bardziej się nasiliła.
    Na zdjęciach wszystko widać, świeca numer 3 jest tylko okopcona sadzą ala czwarta zaznaczona strzałką to jest czysty olej.
    Co w tym przypadku najprawdopodobniej jest do wymiany uszczelniacze zaworów czy popychacze?. A może jest inna przyczyna?.
  • Poziom 34  
    Uszczelka pod pokrywą zaworów lub pod pompą tandemową.
  • Poziom 15  
    Chmmmm...
    Pod pokrywą zaworów jest sucho więc odpada. Pompa tandem?...w sumie nie pomyślałem mimo,że w koło niej jest też mokro, sądziłem że na nią pryska...a to chyba odwrotnie. Więc zacznę od jej uszczelnienia.
    Martwi mnie tylko że olej na świecy jest za gwintem czyli od komory spalania...
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Umyć silnik w zaolejonym miejscu zmywaczem do hamulców , do wyschnięcia. będzie łanie widać gdzie zaczyna pokazywać się olej. W tym rejonie jest jeszcze gniazdo wiązki pompowtryskiwaczy.
  • Poziom 15  
    Wymieniłem uszczelke na vakum.
    Nie obeszło sie jednak też bez umycia wydechu ciągle kopcił na zimnym silniku teraz po wymyciu nie puszcza ani dymka. Dodatkowo wymieniłem uszczelniacze zaworów i oringi na pompowtryskach.
    Temat zamykam silnik chodzi jak marzenie.