Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

daf xf 95 - nie chodzi na jeden cylinder

52mk 07 Lis 2017 20:13 1011 13
  • #1 07 Lis 2017 20:13
    52mk
    Poziom 7  

    witam, daf xf 95 e3 430km wtryski po regeneracji (wcześniej), aktualnie zregenerowane pompki UPEC, nowa pompa paliwowa. Po odpaleniu nie wyrzuca błędu ale nie pali na trzecim cylindrze, po popuszczeniu przewodu przy pompce upec nie tryska mgła jak na innych ale toczy pianę z paliwem bez dużego ciśnienia. Pompki podmieniane dalej to samo w tym cylindrze. Przy wpięciu manometru (do pomiaru ciśnienia oleju w silniku) w wejście podstawy filtra po prawej stronie na górze wskazówka drga a nawet powiedział bym ze się waha o pewien zakres. Średnio ciśnienie na jałowych obrotach wynosi ok 3 bary po dodaniu gazu 5 bar. Może powietrze w paliwie? Zaworek nadmiarowy ciśnienia? Filtr paliwa (nowy)? miedzy czasie jeszcze wygenerował błąd przy dłuższym utrzymywaniu na wyższych obrotach:
    Delphi:
    -wysokie ciśnienie, wyciek dla modułu 1,
    -cylinder 3,
    - nieciągłe

    Pozdrawiam.

    0 13
  • #2 07 Lis 2017 20:52
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    A czy przy wymianach były wymienione uszczelnienia na pompach i wtryskiwaczach. Jeśli nie to sprawdź ich stan producent zaleca przy każdorazowym wyciągnięciu elementów ich wymianę. Ewentualnie zamień miejscami pompy i zobacz czy problem przewędruje na inny cylinder.

    0
  • #3 07 Lis 2017 21:02
    52mk
    Poziom 7  

    Pompy zamieniane miejscami nic nie pomogło dalej w tym miejscu problem. Oringi wyglądają ok. włożone równomiernie i posmarowane olejem przy wkładaniu żaden nie obtarty.

    0
  • #4 07 Lis 2017 21:04
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Ciśnienie na cylindrze sprawdzone zawory ok?

    0
  • #5 07 Lis 2017 21:07
    52mk
    Poziom 7  

    Ciśnienie nie sprawdzane ale wydaje mi się, że nie ma możliwości samodiagnozy co do spadku ciśnienia na cylindrze, a może się mylę.

    0
  • #6 07 Lis 2017 21:13
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Samo diagnoza nie określi również wycieku na pompie lecz na podstawie ustalenia momentu obrotowego jest w stanie określić domniemaną przyczynę a na uzyskanie momentu obrotowego składa się wiele czynników które wywołują błąd.

    0
  • #7 07 Lis 2017 21:44
    52mk
    Poziom 7  

    Przed regeneracja wtryskiwaczy, pompek i nowej pompy zasilającej taki sam błąd wyskakiwał na 5 cylindrze ale po chwili znikał i nie odłączało wtedy cylindra. Przyjechał wtedy magik i stwierdził po jeżdżonym teście ze pompki albo wtryski albo to i to są do roboty. Zrobione wtryski, błąd był dalej ale wyskakiwał sporadycznie jak wcześniej. Teraz prawie cały czas występował, pomiar ciśnienia na pompie zasilającej a tam 0,7 bara więc nowa pompa i filtr paliwa. Po założeniu nowej pompy identyczna sytuacja jak teraz tyle ze na 1 cylindrze. Więc regeneracja pompek . Po założeniu regenerowanych pompek nie chodził na 2 i 4 cylinder (czerwony warning) błąd o przerwanym obwodzie na zasilaniu cewek tych cylindrów. Te dwie pompki z powrotem gdzie były regenerowane i wymiana cewek. Teraz odpalił, równo chodził i po ruszeniu i przyspieszeniu autem warning i nie równa praca i piana na 3 pompce tak jak wcześniej pisałem w pierwszym poście.

    0
  • #8 07 Lis 2017 21:54
    mariomalinie
    Poziom 17  

    Witam
    Sprawdzałeś wałek pomp UPEC ? Może krzywki są uszkodzone??

    0
  • #9 07 Lis 2017 21:59
    52mk
    Poziom 7  

    zrobiłem to gdy miałem to samo na 1 cylindrze, przez otwór pompki wyjąłem szklankę i rolka dobra bez luzu i krzywka tez wyglądała ok, rolka chodzi ciut wężej niż jest krzywka i nie ma tam progu wiec dobra

    0
  • #10 07 Lis 2017 22:17
    mariomalinie
    Poziom 17  

    To jedyne co przychodzi mi do głowy, to uszkodzony sterownik silnika... jeśli byłby problem z zasilaniem w paliwo to na wszystkich pompach. Jeśli tylko jedna nie podaje paliwa to być może jest w niewłaściwy sposób wysterowana przez komputer.

    0
  • #11 07 Lis 2017 22:24
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Jaki masz silnik i rok produkcji.

    0
  • #12 07 Lis 2017 22:29
    52mk
    Poziom 7  

    2006R silnik 430km euro 3 VIN xlrte47xs0e683809

    0
  • #14 08 Lis 2017 13:50
    52mk
    Poziom 7  

    Wyjęty został wtryskiwacz na nie pracującym cylindrze, zapięty pod ręczna pompkę z manometrem, kilka razy trysną paliwem, założony spowrotem i wszystko działa jak należy, żadnych błędów, auto pojechało w trasę i zobaczymy.
    Dzięki wielkie za wszystkie podpowiedzi i pomysły.

    0