Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kawasaki vulcan 1500 - Ginąca iskra.

07 Nov 2017 21:59 1491 19
  • Level 7  
    Witam. Moto to kawasaki vulcan 1500. Dwucylindrowy silnik z 4 świecami. Problem w tym że intensywna iskra pojawia się tylko na jednej świecy i w dodatku na kilka sekund. Problem zaczął się od tego że pomylono bieguny, strzelił bezpiecznik no ale jak się potem okazało uszkodzona była dioda w skrzynce z bezpiecznikami oraz jakieś zabezpieczenie w module. Usterki te usunął elektronik, doradził też żeby zajrzeć do rozrusznika bo pobiera 300 A a powinien o wiele mniej i to on może zabierać prąd na iskre. W rozruszniku wymieniłem 2 łożyska, były zużyte, lecz problem nie minął i w dalszym ciągu iskra pojawia się tylko na moment i tylko na jednej świecy. Zmienianie kabli wn i świec nic nie daje. Jeśli ktoś miał taki problem proszę o porady. Pozdrawiam.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 7  
    Miałeś taki przypadek czy tak sądzisz poprostu? Ten elektronik niby powiedział że sprawdzał na stole i moduł daje sygnał ciągle, na moto jednak gdy wkładam diodę 3v na wyjście do cewek mryga tylko chwilę i gaśnie
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Moderator of Cars
    Arczi772 wrote:
    Miałeś taki przypadek czy tak sądzisz poprostu?

    Po prostu wiem jak to działa i nie muszę gdybać. Nie wiem której generacji masz tego wulkana, w każdym razie w motocyklu masz jeden lub dwa indukcyjne czujniki GPZ na wale korbowym, dalej masz dwukanałowy moduł zapłonowy który wzmacnia sygnał z tych czujników i ewentualnie opóźnia go jeśli masz tam wejście podciśnienia, a następnie steruje cewkami. Cała filozofia - jeśli jest ciągłość przewodów między czujnikiem (czujnikami) a modułem i ten dostaje pewne zasilanie cudów nie ma.
  • Level 7  
    Też nie wiem ktora to jest generacja. Moto z 93 roku bodajże. Iskra była, potem nastąpiło zwarcie, iskra zginęła i po wizycie u elektronika pojawiła się ale w ten sposób jak już pisałem. Masz rację. Są dwa czujniki na wale i moduł jest z podcisnieniem

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zasilanie też jest tylko w momencie kręcenia spada poniżej 10 v, dostałem informację że gdy zasilanie spadnie poniżej 10,45v to moduł przestaje działać lub też może być tak że gdy nie zapali przez pierwszych kilka obrotów też się odłączy, lecz wątpię w te informacje
  • Moderator of Cars
    Arczi772 wrote:
    Zasilanie też jest tylko w momencie kręcenia spada poniżej 10 v, dostałem informację że gdy zasilanie spadnie poniżej 10,45v to moduł przestaje działać lub też może być tak że gdy nie zapali przez pierwszych kilka obrotów też się odłączy, lecz wątpię w te informacje

    Obawiam się że to faktycznie bzdura - napięcie w instalacji zawsze spadnie pod dużym obciążeniem. Nie otwierałem nigdy takiego modułu - jeśli jest tam normalna PCB, to możliwe że da się to uratować.
  • Level 7  
    Z tego co Google pokazało to PCB to poprostu ta zielona płytka,jesli tak to ten moduł jest tak zbudowany. Jakbym miał pewność w 100 % to bym go poprostu wymienił ale tej pewności nie ma
  • Moderator of Cars
    Poszukaj więc kogoś , kto sprawdzi ciągłośc sygnału z czujników do modułu i jego zasilanie. Bo siedzisz w tej chwili i biadolisz - bez sprawdzenia pewności nigdy nie będzie. W każdym razie po odwrotnym podłączeniu baterii masz 95% szansy na ubicie modułu.
  • Level 7  
    Ciągłość jest napewno, sprawdzałem to ja i elektryk, tak samo jak i zasilanie-dochodzi w momencie kręcenia spada do poniżej 10v ale to normalne moim zdaniem. Czyli mówisz że zmieniać moduł

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tylko dziwi mnie to, że nie było iskry a teraz jest ale tylko na jednej świecy, jak to wyjaśnić
  • Level 7  
    Moduł podmieniony, bez zmian
  • Level 39  
    Próbowałeś odłączyć/podmienić regulator napięcia? Może on robi jakieś zwarcie po odwrotnym podłączeniu akumulatora. Jeśli moduł pewny to coś musi robić zwarcie.
  • Level 7  
    Czemu sądzisz że coś robi zwarcie?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Odłączenie regulatora nic nie zmienia
  • Level 39  
    Arczi772 wrote:
    Czemu sądzisz że coś robi zwarcie?

    Po odwrotnym podłączeniu akumulatora mogły się nawet kable stopić czego na pierwszy rzut oka nie widać bo są w koszulkach. Instalacja elektryczna jest przystosowana do prawidłowej polaryzacji akumulatora. Jest iskra po zmieni modułu zapłonowego na wszystkich świecach?
  • Level 7  
    Nie ma. Teraz nie ma na żadnej świecy. Co może być przyczyną zbyt słabego prądu na cewki? Bo dioda miga ale żarówka już nie.
  • Level 39  
  • Level 7  
    Ciągle kręcę z samochodowego. Właśnie sprawdzałem impulsatory wkładając diodę. Dioda delikatnie rozblyskuje.
  • Level 7  
    Jest zasilanie i masa