Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

turbo passat 1,9tdi 110 km

sekuta 16 Lut 2009 16:43 103622 166
  • #121
    miner
    Poziom 10  
    Na co szczególnie zwrócić uwagę podczas diagnozy, jeśli nie znajdzie żadnego błędu?

    Czy zatarte kierownice = regeneracja lub wymiana turbiny?

    Pozdrawiam
  • Osprzęt kablowy
  • #123
    miner
    Poziom 10  
    Kolego piomoto kilka postów wcześniej opisywałem co się dzieje.

    Tak pokrótce u większości autka przechodzą w tryb awaryjny już przy 2500 do 3000. U mnie dzieje się to dopiero po 4000. Czy wszystkie te przypadki należy traktować jedną miarą?
  • #124
    k631
    Poziom 18  
    Nie koniecznie kierownice może to btc przepływomierz zawór n75 lub drobnostka przetarty jakiś wężyk podcisnieniowy najtaniej podjechac do diagnosty .
  • #125
    srubka255
    Poziom 1  
    Mam audi a4 1.9 tdi 110KM. Objawy podobne do opisywanych. Po odpaleniu dodaję gazu i turbina przy ok.1800 ob/m zaczyna gwizdać.Jadąc do 120km/h jest ok.Powyżej 130km/h uczucie jak bym wjechał w kałużę.auto niema mocy. gaz na max i ledwo 120km/h.dopiero po kilku godzinach jak silnik ostygnie odpalam i jest ok. turbinę regenerowałem przejechałem 15000 km i znowu to samo.co jest grane.
  • #126
    ada-a36
    Poziom 10  
    Witam.
    Mam takie pytanie jak wymontować zawór n75.
    Proszę bardziej szczegułowo.
    Bardzo dziękuję
    Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [godziny] 4 [minuty]:

    mam passata 1,9 dti 110 km
  • Osprzęt kablowy
  • #127
    ada-a36
    Poziom 10  
    Czy po odłączeniu zaworka n75 samochód inaczej się zachowuje.
    W taki sposób można go sprawdzić czy jest uszkodzony?
  • #128
    gumisiek95
    Poziom 10  
    Może uszczelka pod głowicą?? albo sprawdzić rozrząd
  • #129
    ada-a36
    Poziom 10  
    dlaczego mam sprawdzać głowice?

    Dodano po 2 [minuty]:

    chciałem tylko zapytać czy będzie jakaś rużnica jak odepne zawór.
  • #130
    k631
    Poziom 18  
    Po odpięciu zaworu n75 przestanie działać turbina i auto osłabnie.
  • #131
    Sztomel
    Poziom 35  
    w przypadku gdy sterownik silnika przechodzi w stan pracy awaryjnej (co objawia się efektem braku turbodoładowania, zwłaszcza po przekroczeniu 3000 obrotów silnika) a przy diagnozie komputerowej sterownik nie pokazał żadnego zapisanego w pamięci błędu - należy wykonać diagnozę dynamiczną podczas jazdy samochodem i wiąże się to z wykonaniem tzw. "logów dynamicznych" - dopiero na ich podstawie można stwierdzić czy przepływomierz masowy powietrza tnie dawkę powietrza czy np. kierownice turbiny się zacinają czy jest nieszczelność na wężach podciśnienia (jeśli chodzi o silniki z turbiną o zmiennej geometrii łopatek), tak wykonane logi m.in. grup 011 i 03 proponuję wkleić na forum aby inni (bardziej doświadczeni koledzy) mogli Was właściwie pokierować czemu trzeba zwrócić szczególną uwagę aby usunąć usterkę,
    jeśli ktoś nigdy nie spotkał się z określeniem "logi dynamiczne" to proponuję wpisać to hasło w wyszukiwarkę google i wszystkiego można się dowiedzieć, łącznie z procedurą ich poprawnego wykonania.
    W przypadku diagnostyki samochodów grupy VAG czyli Volkswagen, Audi, Seat i Skoda proponuję samemu zaopatrzyć się w interfejs diagnostyczny VAG-COM (jest do kupienia przez internet np. u www.viaken.pl za kwotę np. 89 zł KKL USB i do tego otrzymacie płytkę instalacyjną wraz z dodatkami, program w wersji 311.2 lub 4.9 - w zupełności wystarczy do diagnostyki samochodu we własnym zakresie i szybko się on spłaci gdyż w niektórych warsztatach za samo odczytanie błędów ze sterownika silnika liczą sobie w granicach 50 zł. - gorąco polecam bo warto a naprawa obecnych samochodów bez programu diagnostycznego to szukanie igły w stogu siana.
  • #132
    ada-a36
    Poziom 10  
    Witam.
    Samochód był sprawdzany na vag-u wyszedl zaworek n75 i jakby turbina za mało ładowała.
    Zawork czyszczony turbina po regeneracji i jeszcze czujnik tep. cieczy na nim wyszedł błąd cz on ma wpływ na moc silnika bo po tych czynnościach samochud słabo się zbiera czy ten czujnik ma winę.
    Proszę o opinie i pozdrawiam.
  • #133
    Sztomel
    Poziom 35  
    czujnik temp. płynu chłodzącego G62/G2 nie ma wpływu na moc silnika.
  • #134
    ada-a36
    Poziom 10  
    Samochód zbiera się słabo ma 110 km a jakby miał 90km co może być przyczyną?
    Czy zużycie wtrysków może mieć wine na moc silnika? Proszę o pomoc bo nie wiem co mam już zrobić.
  • #135
    Sztomel
    Poziom 35  
    podaj kod błędu N75 jaki pokazał sterownik podczas diagnostyki, na jakiej podstawie stwierdzono słabe doładowanie - była robiona diagnoza dynamiczna ?
    jeśli tak to jakie były wartości ciśnienia doładowania w grupie 011 a jakie wartości pokazywała przepływka w grupie 03 - wklej logi w tym temacie.
  • #136
    Vix
    Poziom 21  
    pisze teraz w tym temacie bo może ktoś tutaj odpowie
    Audi a3 1.9 TDI 130km 2002 155 tys
    Po wymianie filtrów i przepływomierza na orginalny z Bosh-a
    Na zimnym silniku auto wpada w tryb awaryjny w okolicach obrotów 2,5 a 3 tys i to zazwyczaj na 3 biegu.
    gdy silnik jest zagrzany - gasze i zapalam ponownie aby zresetowac komputer i samochod tak do 3000 przyspiesza ale nie pelna moca a od 3000 dostaje takiego kopa ze wyrywa siedzenia
    ktos potrafi zespolic te fakty i wysunac prawdopodobna hipoteze ?

    jeszcze dodam jedno - przepływomierz wymieniłem sam, zatem nasuwa sie pytanie. Czy bład który pozostał po starym przepływomierzu w komputerze koliduje w obecnej sytuacji i wpływa na osiągi mimo że jest już założony nowy przepływomierz ? albo moge tak jeźdźić ?
  • #137
    bzi.bzi
    Poziom 11  
    robiles diagnostyke Vagiem? to jest klucz do sukcesu.. dosc nietypowy notlauf widze (jak wogole to mozna nazwac notlaufem :D).. jesli vag nic nie wykaze, to wtedy mozna dopiero cos dzialac i szukac, co sie dzieje :) takie moje zdanie :)
    moze to byc cisnienie turbo ale niechce tu nic typowac :) polecam vaga :]
  • #138
    Vix
    Poziom 21  
    właśnie na jutro rano jestem umówiony na diagnostyke, gosciu także poprzegląda mi wszystkie wężyki odpowiedzialne za dołodowanie, za niedługo jade do znajomego na kanał może tam uda mi się zobaczyc czy pracuje zawór turbiny tak jak trzeba albo troche co nieco rozruszac tą sztange.. sam już nie wiem
    dzis jak przegoniłem auto to raz wpad w notlauf a później znów nie

    tego co sie tutaj naczytałem to po dodawaniu gazu ma byc widoczna jego praca (góra,dół) w granicach 2,5 cm zobaczymy
  • #139
    bzi.bzi
    Poziom 11  
    dokladnie, ja wlasnie mialem wymieniana ta sztange :) co prawda teraz wlacza mi sie notlauf przy 180km/h ale... narazie mi sie nie spieszy na regulacje tej sztangi :) jeszcze sprawdze u mnie rowniez weze podcisnienia i Vaga wezme od kumpla i sam sprawdze cisnienie, bledy itd. :)
    generalnie to czesta usterka w TDI z tym turbo, no ale tak te silniki maja.. wkoncu wiek samochodu rowniez robi swoje :)
    generalnie znajomy mi powiedzial tak o dieslach i silnikach TDI:
    "są to dzikie świnie do ujeżdżania, a nie do jeżdżenia po mieście, po mieście to niech se ludzie kupują benzyne" - w 100% sie zgadzam :) wlasnie przez to ze moj samochod byl uzywany sporadycznie i jezdzil po miescie wszystko sie to narobiło :P cale turbo zastyglo :) teraz "ujeżdżam tą świnie" :P. a z naprawami jest tak :P :
    placi sie za to, ze samochodem sie nie jezdzi, badz za to ze samochod za bardzo sie "ujeżdża". tyle z mojej strony :D
  • #140
    Vix
    Poziom 21  
    znacie na terenie ślaska okolice Katowic jakiś warsztat, zakład który zająoł by sie ewentulanym czyszczeniem mojego turba ?
    zadzwoniłem do jednej firmy to facet wykaszlał że takich rzeczy się nie robi, ba ,nawet sie tego nie regeneruje , a regeneruja firmy , ktore wkładaja chinskie częsci a oni chcą być fer w stosunku do producenta :| i najlepiej jakbym kupił poprostu nową :]
  • #141
    ada-a36
    Poziom 10  
    Witaj sztomel.
    O tych wszystkich parametrach powiedział mi mechanik
    i tylko wten sposób wiem co jest grane. Chciałbym sam robić diagnoze i chyba zakupie sprzęt.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jak moge sprawdzić czy samochód wchodzi tryb awaryjny.

    Dodano po 1 [godziny] 10 [minuty]:

    Czy może być ten sprzęt do diagnozy passat 1998 1,9 tdi Pakiet interfejs VAG USB KKL line (2 linie K)+kable: OBD1, OBD2, piny.
    Proszę Stomel o opinie bo niechciałbym żle zakupić.
    pozdrawiam.
  • #142
    Sztomel
    Poziom 35  
    proponuję zakup tego sprzętu :
    http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103
    sam taki posiadam i działa bez zarzutu, współpracuje również z Vistą (ale uruchamiany z pozycji administratora),
    niewiele napisałeś o swoich problemach z autem poza tym, że jest słabszy i tak czy siak musisz nowo zakupionym Vagiem zrobić logi dynamiczne aby ustalić co niedomaga, o trybie awaryjnym, logach dynamicznych itp. wyczytasz w wyszukiwarce google bo jest tego cała masa.
  • #143
    k631
    Poziom 18  
    Witam niektórzy nie mają pojęcia jak się robi próby drogowe.
  • #144
    ada-a36
    Poziom 10  
    Aby odczytać dane ten sprzEt musi być podłączony do komputera?
    Mam tylko jeden komputer który stoi na stałe w domu.
    Może jakiś inny sprzęt diagnostyczny.

    Dodano po 38 [minuty]:

    Jeszcze moge dopisac ze miałem samochód na chamowni i mechanik powiedział ze takiego złego wykresu jeszcze nie widział. z samochodu przy max obrotach wyleciał czarny dym i jakby smoła. turbina po czyszczeniu gwiżdze prawie cały czas. samochód zbiera się tylko słabo.
  • #145
    Sztomel
    Poziom 35  
    ada-a36 napisał:
    Aby odczytać dane ten sprzęt musi być podłączony do komputera?


    to jest tylko interfejs diagnostyczny a wraz z nim dostajesz program, który wgrywasz do komputera i dopiero kompletem tzn. komputerem podpiętym przez ww. interfejs musisz się połączyć ze sterownikiem samochodu, oczywiście jest sprzęt diagnostyczny, który nie wymaga komputera i zmieścisz go w dłoni ale czy chcesz wydawać tyle kasy !

    ada-a36 napisał:
    mechanik powiedział ze takiego złego wykresu jeszcze nie widział. z samochodu przy max obrotach wyleciał czarny dym i jakby smoła. turbina po czyszczeniu gwiżdze prawie cały czas. samochód zbiera się tylko słabo.


    bo silnikowi brakuje powietrza i dlatego kopci, bez diagnozy dynamicznej się nie obejdzie.
  • #146
    ada-a36
    Poziom 10  
    Dziękuje za zainteresowanie.
    Jaki wtedy interfejs diagnostyczny byłby dobry oprócz tego co proponowałeś.
  • #148
    ada-a36
    Poziom 10  
    Czy może być ten Skaner diagnostyczny dla VAG do 2009r. z CAN - U281

    Dodano po 34 [minuty]:

    Dzięki za podpowiedż http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=225 właśnie tym się interesowalem . Będę dzwonił co do logów dynamicznych.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jeżeli tylko będę miał sprzęt to dam znać.
    Pozdrawiam.
  • #149
    ada-a36
    Poziom 10  
    Jeszcze jedno na wykresie był jakby zużyty jeden wtryskiwacz może to jest przyczyna lekkiego braku mocy?
  • #150
    ada-a36
    Poziom 10  
    Czy do tego Interfejsu VW/Audi/Skoda/Seat USB KKL line (2 linie K) we wtyku OBD2 dostane przedłużacz?