Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

turbo passat 1,9tdi 110 km

sekuta 15 Sie 2005 21:58 105143 166
  • #31
    figurel
    Poziom 22  
    sekuta napisał:
    tak tylko ze vag teraz nic nie wykazuje i wszyscy prónują robić doświadczenia

    Nie kumam. VAG zawsze wykazuje, trzeba tylko umieć zinterpretować dane. Chyba że sadzisz, że jak VAG-a podłączysz to on ci wypluje komunikat w stylu "uszkodzony przepływomierz"....... To nie tak. Próba drogowa, na trójce, przy 1500 obr. pedał w podłodze i dalej jak tora radzi. Zaufaj mu
    , zna się na rzeczy http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=1349
  • #32
    autosuper
    Poziom 24  
    Przy bledzie ktory kolaga ma odnosnie cisnienia doladowania to napewno nie pzreplywomierz tylko zatarte ciegno turbiny regulujace cisnienie doladowania . Zawor N75 w tych autach raczej nie pada to nie jest ten maly zawor Pierburga ktory byl w 90 KM 1Z , one padaly nagminnie , zawor N75 w AFN jest wiekszy , ten sam ktory szedl jajko zawor recysrkulacji spalin tyle ze z inna literka na koncu numeru . Przeczysc dobrze WD40 ciegno przy turbinie rozruszaj je recznie zwracajac uwage czy parcuje bez oporu i w calym swoim zakresie przesuwu . Na chwile powinienes miec lepiej , zeby to zrobic dokladnie musisz zdemontowac turbo i przeczyscic je w srodku pzry klapce bypassu. Za chwile oprocz bledu z roznica cisnienia - doregulowana w pzrewodzie dolotowym , pojawia Ci sie jeszcze bledy zbyt duze cienienei w przewodzie dolotowym oraz czujnik cisnieneia doladowania zwarcie do plusa . Jka podepniesz vaga i zrobisz probe drogowa to przekonasz sei ze w wartsciach blokow mierzonych w kanale 10 cisnienei zmierzone jest duzo wieksze od cisnienei wyliczonego prez komputer osiagajac wartosc nawet powyze 2000 , a jak osiganie powyzej 2500 to wyskoczy blad czujnika o ktorym Ci juz pisalem . Zaufaj mi to na 100 % to uszkodzenie, sproboj zrobic jak pisze i napisz ze mam racje. Pozdrawiam
  • #33
    sekuta
    Poziom 13  
    n 75 sprawny i dalej nic
  • #34
    k631
    Poziom 18  
    Witam robisz nas wszystkich kolego w konia czytając posty nachodzi mnie taka myśl.Pozdrawiam
  • #35
    sekuta
    Poziom 13  
    Witam kolega k 631 jest chyba jakis niepowazny i chyba nerwus
  • #36
    Odyss
    Poziom 2  
    Zgadzam się z k631. Kolego, dlaczego się tak uparłeś i nie chcesz sprawdzić tego przepływomierza przecież jak nie wiadomo, o co chodzi to właśnie chodzi o przepływomierz. Zawsze w TDI zaczyna się od przepływomierza. Podmień od kolegi (SKODA, SEAT, AUDI lub VW). Pięć minut i po sprawie. Przemycie przepływomierza benzyną ekstrakcyjną daje chwilową poprawę oraz sygnał do jego wymiany. Zajrzyj na http://gang.pl/forum/viewtopic.php?t=2750&highlight=
  • #37
    autosuper
    Poziom 24  
    Odyss - ja nie wykluczam przeplywomierza , jako jeden z elementow tam uszkodzonych , i tez radze Koledze jego sprawdzenie . Ale to nie jest 90KM 1Z czy AHU , tylko 110KM AFN ! Tam najczesciej jest problem z zacierajacym sie sterowaniem upustu turbiny to na 99 % lub nieszczelnosc przewodow ukladu dolotowego (intercooler - turbo - silnik) . Zwroc uwage ze Kolega pisal wczesniej ze pojawil mu sie blad o cisnieniu w przewodzie dolotowym - roznica doregulowana , co jak najbardziej potwierdza moja teze . Za chwile Kolega sekuta bedzie mial jeszcze blad o czujniku cienienia doladowania o jego zwarciu do plusa ! Nie wykluczam jednak tak jak wspomnial jeszcze wadliwej pracy przeplywomierza , ale najpierw usunalbym usterke turbiny , a pozniej sprawdzal przeplywomierz np. go podmieniajac , bo jak wiemy jego uszkozdenie zadko mozna zdiagnozowac VAG-iem jako typowy blad , choc wprawiony mechanik , moze stwierdzic jego wade na podstawie wykresu pracy . Pozdrawiam
  • #38
    k631
    Poziom 18  
    Witam tak to też może być uszkodzony zawór upustowy na turbinie ,ale z reguły zacina sie po jezdzie z uszkodzoną przepływką,przy 110-ce dochodzi do zapieczenia łopatek turbiny. Pozdrawiam
  • #39
    Odyss
    Poziom 2  
    To prawda rzadko, kiedy wadliwy przepływomierz zostaje odnotowany jako błąd w pamięci sterownika zwłaszcza, że najczęstszą jego awarią są błędy we wskazaniach a nie jego fizyczne uszkodzenie (zwarcie do masy). Ponieważ praca przepływomierz ma bardzo duże znaczenie w prawidłowym sterowaniu turbiną oraz układem podciśnienia zalecam testy w czasie jazdy z jednoczesną kontrolą bloków 03, 10 i 11. W moim GOLF'ie 110KM ASV gdy padł przepływomierz to wyrzucało błąd 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00. Jak widać zły przepływomierz może wiele namieszać. Padnięcie innych członów sterowania też jest możliwe, ale pod warunkiem, że z przepływomierzem jest wszystko OK.

    K631 czy aby na pewno silnik AFN 110KM ma turbinę ze zmienną geometrią?
    Ja mam ASV 110KM w GOLF’ie i tam jest zwykła turbina. Ze zmienną geometrią montowano do 115KM i wyżej. Tak mi się wydaje.
  • #40
    autosuper
    Poziom 24  
    Odyss masz 100 % racji ze wszytskim a wszczegolnosci z turbina o zmiennej geometrii , ale ja nie chcailem zwracac na to uwagi bo mi ktos juz napisze ze sie czepiam . Ale jest tak dokladnei jak piszesz . wszyscy mysla ze jak 110 KM to zmienna geometria , szly w 110 zmienno gem. turbiny ale na pompowtryskach tak jak piszesz . A turbiny w zwyklych 110 sa takie same jak garett T15 w 90 tyle ze wieksze i o odwrotnym sterowniu (cisnienei- podcienienie)
  • #41
    passatwałcz
    Poziom 15  
    to ja moze 3 grosze od siebie,nie znam sie zbytnio na komputerach samochodowych ale miałem golfa IV 110km i tez utraciłem moc,było mniejwiecej tak,przestał oczywiście wgniatac w fotel i warczec jak to tdi i co ciekawe mogłem rozpedzac go z gazem w desce i nic ale jak odpuszczałem gaz to zaczynał przyspieszac,to mnie bardzo zdziwiło,czuc było delikatne odejscie odpuszczając gaz z podłogi,pojechałem do ASO bo to 2latek był i podłączyli i pierwsze co stwierdzili to własnie miernik masy powietrza,załozyli mi tańsza używke z passata i okazało sie ze zaczął jezdzic lepiej niz na swojej sprawnej przepływce,normalnie szok!!owocnej i niezbyt kosztownej naprawy życze
  • #42
    k631
    Poziom 18  
    Witam odyss masz racje w 110 niema zmiennej geometrii ale jak piszesz każdy pompo wtrysk to zmienna geometria a walnięta przepływka szybko załatwia całą turbinkę. Pozdrawiam
  • #43
    tyskacz
    Poziom 12  
    przeczytałem tylko połowe wypowiedzi. Bo nie którzy pieprzą "głupoty" wymyślając przyczyny. Ja miałem już Kilkanaście przypadów że TDI był jak maluch. To na 10000000% przepływówka. Mało tego ona nie koniecznie jest zepsuta. Vag nie pokaże, że jest "padnięta" bo tak naprawde z tym jest mały cyrk. Pójdziesz do sklepu kupisz nową i nadal będzie ten sam problem. Tutaj trzeba kilka pozakładać i sprawdzać bo pomimo iż teoretycznie wsztstkie są takie same to praktycznie sie różnią. Ta Twoja w innym TDI może działać bez problemu. DLATEGO PAMIĘTAJ NOWA NIE ZNACZY ŻE BĘDZIE DZIAŁAĆ W TWOIM AUTKU. aha nie musisz podczas próbowania kasować błędów. Ale jak już trafisz na tą właściwą to warto skasować. Pozdrawiam
  • #44
    k631
    Poziom 18  
    Tak to prawda przepływka od 90 totylko 90-tka 100 lub więcej nie pojedziemusi być inna przepływka .Pozdrawiam
  • #45
    sekuta
    Poziom 13  
    witam ponownie ,wymieniłem przepływke na nowa i dalej jest to samo.
    W kompie nie ma błedów , zawory turbiny sprawdzone. Auto co prawda na szybkości nie traci, ale rozpędza sie powoli. Nadal brak tego kopa od 1500 obrotów. Została chyba juz tylko turbina albo może zapłon na pompie - sam juz nie wiem.
  • #46
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  
    Witam
    Prezes pożycz od kogoś lapatopa i sprawdz przepływke w czasie jazdy jak radzili koledzy. To że przepływka jest nowa nie znaczy że jest dobra.
    POZDRAWIAM
  • #47
    k631
    Poziom 18  
    Witam sekuta jak założyłeś przepływke od 90-tki to napewno nie pojedzie.Pozdrawiam
  • #48
    sekuta
    Poziom 13  
    założyłem przepływkę orginal od 110-tki- boscha
  • #49
    k631
    Poziom 18  
    Witam jak możesz to napiszjaki to numer przepływki,ale ten ze środka nie z obudowy.
  • #51
    Slipknot
    Poziom 11  
    jestem po wymianie przepływomierza w 110 KM 1,9 tdi. Pomogło!!! Objawy były takie:
    -muł jak diabli,
    -na pierwszym biegu nie mogłem osiągnąć 2000 obrotów/min,
    - odejscie miał do piero po osiągu 2500 obrotów - czuć było że włączyła się turbina,
    - max to 140 km/godz
    - wyprzedzać tym samoczodem to było samobójstwo,
    -dla 110 KM to numer dobry FOOC2G2027
  • #52
    magic32
    Poziom 2  
    Na 100 % jest to przepływomierz . Mam octavię 110km i miałem ten sam objaw jak piszesz . Już 2 razy go wymieniałem u siebie i po każdorazowej wymianie auto chodziło jak nowe . Musisz się liczyć z tym , że co około 50 000 km będziesz musiał wymienić przepływkę . pozdrawiam .
  • #53
    panarti
    Poziom 12  
    Mam problem z passatem B5 1,9TDI 110KM z 1998.
    Niedawno zaczal sie dziwnie zachowywac. Najpierw padl niebieski czujnik temperatury. Dostalem zamiennik (zielony) tez wtyczka kwadratowa i czterowtykowa. Temperature pokazuje w miare dobrze tzn 90'C ale zdaza sie ze na postoju zejdzie do 75'C co jak mi sie wydaje wczesniej nie wystepowalo. Natomiast to co mnie niepokoi to ze od jakiegos czasu na cieplym silniku przy uruchamianiu sam robi mi przygazowke a w czasie jazdy powyzej 2000obr nie mam mocy. Na poczatku zdazalo sie to sporadycznie, obecnie sporadycznie dziala normalnie. Silnik ciagnie do pierwszego wylaczenia i uruchomienia ponownie. robi ta swoja przygazowke i juz od tego momentu jest mulowaty. Odlaczalem przeplywomierz i jest bez zmian, tzn nie ma zadnej roznicy w mocy. Stawialem na przeplywomierz, ale ostatnio dalo mi do myslenia to ze przy sytuacji gdy silnik mial moc odlaczylem przeplywomierz nie wylaczajac silnika i po przejechaniu sie silnik stracil moc, ponownie podlaczylem przeplywomierz wczesniej go nie gaszac i silnik ponownie zrobil sie silny. Tak wiec moc traci tylko przy wylaczeniu i ponownym wlaczeniu stacyjki, a odlaczenie i wlaczenie samego przeplywomierza nie powoduje w/w usterki. Najbardziej zastanawia mnie dlaczego robi ta przygazowke. czyzby komputer dostawal informacje ze silnik jest zimny? Ponadto drastycznie skoczylo zuzycie paliwa. Czy ktos spotkal sie juz z podobnym objawem?

    Edit:
    (Dzieki pomocy kolegi z innego forum) Pomogła wymiana zaworu paliwa pompy wtryskowej numer - N109, numer czesci 028 130 135 F, cena 232zl. Po wymianie wszystko ok.
  • #54
    lukas_morawski
    Poziom 11  
    Ludzie zaraz caly silnik wymienicie,odpowiedz na pytanie juz padla na tym forum.Skoro jest problem z cisnieniem doladowania to ja bym zaczol od wyczyszczenia ukladu dolotowego a dokladniej intercoolera(moze tam byc pelno oleju)a co wazniejsze kolektor ssacy na jego wewnetrznych sciankach osadza sie wegiel ,ktory potrfi zmniejszyc srednice kolektora o 80%.
    ps.
    Auto na samym paliwie nie pojedzie potrzebuje terz powietrza i to duzo.
  • #55
    stefano11
    Poziom 21  
    Jeśli nie usunąłeś problemu pisz na PW pomogę ci
  • #56
    Remik71
    Poziom 24  
    pontuś napisał:
    Dla silnika AFN.
    Podczas jazdy na 3-cim biegu, od szybkości 40km/h przyciskasz gaz do oporu i w momencie osiągnięcia przez silnik obrotów 3000/min odczytujesz dane z VAGa.
    Odczyt wartości mierzonych- kanał 010
    pole wyświetlacza:
    1 masa powietrza zasysanego - 850...1050mg/H
    2 ciśnienie atmosferyczne - ------------- (brak wartości)
    3 ciśnienie doładowania - 1800...2200mbar
    4 położenie pedału gazu - 100%


    Przy okazji mam pytanie: robiłem test jazdy z vag-iem w wielu VW z silnikiem 110 PS. Jedne uzyskiwały ciśnienie doładowania ze środka zakresu (2000mbar), inne troszkę więcej, ale w normie, a zdarzały się takie, które uzyskiwały ledwie minimum. Piszę o autach sprawnych, wiadomo że przy padniętym N75 to ciśnienie będzie przez chwilę większe, a potem tryb awaryjny. Między 1800, a 2200 to różnica około 20 % doładowania. Osobiście wolałbym mieć w swoim autku doładowanie bliższe 2200mbar. Co proponujecie (oczywiście oprócz chip-tuningu), aby do doładowanie wzrosło do górnej wartości zakresu tj.2200mbar?
    Pozdr.
  • #57
    xBYKUx
    Poziom 1  
    witam ja równiez mam problem zmoim golfem. Mianowicie ma silnik 110KM AFN i na 1,2i3 biegu wszystko OK ale na 4 okolo 120km/h i robi sie mul pomaga tylko zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie. jedno co mam zle w tym aucie to napewno zle podlaczony caly uklad podcisnien do zaworow od EGR i od turbiny. jak by ktos mial schemat do tego to bede bardzo wdzieczny.Pozdrawiam:|
  • #58
    autosuper
    Poziom 24  
    Przesylam szczegolowe rysunki ukladow recyrkulacji spalin oraz regulacji cienienia doladowania .
    Pytales mnie Byku jeszcze o roznice w oznaczeniach tych zaworow.
    Zawor do recyrkulacji spalin ma oznaczenie Pierburga 7.21903.70.0 , jezeli masz golfa III to bedzie na nim jeszcze oznaczenie VW o symbolu 1H0 906 627 . Zawor do regulacji cisnienia doladowania bedzie mial odpowiednio numery 7.21903.75.0 oraz 1H0 906 627 A . Zawory te nieznacznie roznia sie od siebie , oprocz parametrow jeszcze wyprowadzenia swoich kroccow co rozwniez obrazuje zdjecie . Mysle ze nie trzeba Koledze objasniac z angielskiego co jest czym . Dodam jeszcze ze powyzsze rysunki sa prawwidlowe tylko dla silnika 110 KM, w 90Km podlazcenia sa inne wynikajace z odwrotnej pracy zaworow starszego typu. Pozdrawiam
  • #59
    toomson
    Poziom 11  
    Witam
    Audi A4 1,9 tdi 110KM 96r. Mialem identyczne objawy na poczatku (pow 3tys przymulal) z tym ze pod koniec zywtoa przeplywomierza auto juz totalnie mulilo w pelnym zakresie oberotow. Przepływomierz w aso 516zl. Pozdrawiam
  • #60
    ponar
    Poziom 21  
    A jak kolektor ssący jak jezdziło zamulone to pewnie ssący zabity z cholere, jakiś kominiarz może poczebny do auta.