Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

turbo passat 1,9tdi 110 km

sekuta 20 Lut 2006 20:56 104945 166
  • #61
    piootr66
    Poziom 2  
    Mam 2 letnia Skode octavia 1.9 Tdi 110 km , jest ten sam rpoblem silnik przymula przy przyspieszaniu i nie idzie , wyglada tak jakby auto nie mialo turbny badz gigantyczna turobdziure, jednal gdy zgasze silnik wszystko wraca do normy auto ma kopa jak trzeba. Mimo wielu wizyt w ASO nadal wszyscy twierdza ze jest wszystko OK ze Vag nic nie wykazuje. wymieniono mi jakis maly zawor i mialo byc Ok ale nie jest sam nie wiem juz co jest grane. Moze to wina Turbiny ????
  • #62
    Repa
    Poziom 14  
    Kolego @piootr66 problem na 99% leży po stronie turbiny, silnik wchodzi w tryb awaryjny ponieważ turbina przeładowuje ciśnienie. Przyczyną tego są zapieczone kierownice w sprężarce. Trzeba wyjąć wyczyścić lub założyć nową.

    Pozdrawiam
    Repa
  • #63
    piootr66
    Poziom 2  
    Dziekuje za zainteresowanie , lecz nie wiem jak mam je wyczyscic , gdzie sie znajduje te kierownice i czy mozna zrobic to samemu . nie orietuje sie w sprezarkach i nie mam o tym zielonego pojecia .
  • #64
    Repa
    Poziom 14  
    Pierwsze co wykonaj to test drogowy z VAG -iem. Porównaj Ciśnienia doładowania przy 3000 tyś obrotów na 3 biegu w bloku nr 11 okienko nr 2 i 3 nie powinny odbiegać od siebie wartościami, jeżeli okienko 3 ma wartość znacznie większą niż 2 przez około 8 sek. (tyle potrzeba do zaistnienia błędu w systemie) to znaczy, że sprężarka przeładowuje ciśnienie. W 99% przypadków są to zapieczone kierownice, niestety pomaga tylko wymiana na nową lub rozebranie starej i wyczyszczenie ruchomych elementów wewnątrz sprężarki po gorącej stronie (wydechowej).

    Jeden z kolegów nie rozbierał sprężarki tylko całą zanurzył na 24h do zbiornika z naftą, w jego przypadku pomogło...

    Pozdrawiam
    Repa
  • #65
    Michalan
    Poziom 1  
    Witam mam jak dla mnie ogromny problem z passatem 1.9 Tdi 110 98 rok, otoz auto jedzie najwyzej 40 mil na godzine (bo jest to wersja angielska) i mam moc 3000 obr/min, nie wiem co zrobic, c zy moge sobie poradzic samemu bo jestem w Anglii a tu za naprawe chca 500 funtow!!! Byl oczywiscie mechanik i powiedzial ze to przeplywomierz ale jednak nie mam pewnosci bo sprawdzil to na nieodpalonym silniku( bo samochod przestal odpalac - braklo paliwa i sie zapowietrzyl i oczywiscie moze mi ktos podpowie jak odpowietrzyc ?!) co mam robic !!!
  • #66
    Irons
    Poziom 13  
    Jeśli auto nie wchodzi na obroty powyżej 3 tys. to prawie na pewno padła przepływka , oczywiście jeśli nie masz nieszczelności w dolocie powietrza .
  • #67
    azaluski
    Poziom 2  
    Witam, u mnie nie wchodzi powyżej 3 tyś obrotów, ale tylko na 4-ym i 5-ym biegu. Czyli 99% przepływka? Tak niby wyszło na diagnozie. Mam AFN. Pozdrawiam
  • #68
    tejkens
    Poziom 1  
    witam potrzebuje wsadu do passata 1.9 TDI 110km po tuninku byl bym wdzieczny za przeslanie na meikla pozdrawiam tycio20(malpa)o2.pl
  • #69
    Repa
    Poziom 14  
    A co to jest tunink??

    A jeśli chodzi o tuning to było kilkadziesiąt typów sterowników w silniku AFN 110 KM (domniemam, że takowy posiadasz).

    Zresztą to chyba ciężko będzie dostać tak program za darmo :D, bo na tym się zarabia pieniądze, a nie prowadzi instytucję charytatywną...

    Repa
  • #70
    pruszek31
    Poziom 10  
    Spotkałem się z identycznym przypadkiem GOLF IV 1,9tdi 90KM.
    Podejrzenia były do tłoków.Wymiana i nic tez brak mocy,przepływomierz tez nic nie dał.Rozrząd tez nic.Regenerowana turbina i nowa tez nic nie dały.Okazało się że WTRYSKIWACZ STERUJĄCY był UWALONY.Sprawdź jego ciśnienie.Napewno to padło.U mnie jak go wymieniłem to moc powróciła w 100%.Pozdrawiam!!!
  • #71
    Remik71
    Poziom 24  
    Tyle inwestycji i kosztów, a chyba nie zrobiłeś diagnozy??? Usterkę czujnika wzniosu iglicy (na trzecim wtrysku) można zdiagnozować momentalnie.
    Dziwne praktyki.
    Pozdr.
  • #72
    pruszek31
    Poziom 10  
    Była możliwość sprawdzenia wszystiego z nowymi częściami.Tak na wszelki wypadek.Komputer też nic nie wykazywał.Ale jak już sie do roboty wzieliśmy to wszystkie 4tłoki poszły do wymiany(różnica ciśnień sprężania).A z resztą kto wie ile teraz samochody mają przejechane w tych czasach a zwłaszcza TDIki,łatwo zmienić przebieg za głupie 150zeta.Pozdrawiam
  • #73
    Darkan!
    Poziom 2  
    Witam! prosiłbym o pomoc:!: mam skode octavie z 1997r 1.9 TDI 90KM... od pary dni pojawiły sie dziwne objawy po odpaleniu auta jest wszystko ok, lecz po przejechaniu paru kilometrów nagle spada moc auta tak jakby wyłączyła sie turbina.. jedyne co pomaga to ponowne uruchomienie samochodu.. lecz sytuacja sie ponawia.:cry:[/b]
  • #74
    rysiek 735
    Poziom 14  
    witam
    Na początek zaczął bym od podłączenia do VAG jeżeli masz taką możliwość . Opisane przez ćiebie obiawy wskazują na zaworek ograniczający cis poładowania. Może być to jeszcze zawór starego typu w metalowej obudowie .Są opinie że można je wyczyścić np. WD 40 moje zdanie jest żeby go wymienić
  • #75
    Darkan!
    Poziom 2  
    witam dziekuje za rade!! po podlaczeniu do VAGa wykazał błąd... po małym tescie okazało sie ze uszkodzony jest ten wlasnie zawór! - nie cykał na włączonym zapłonie, co ciekawe pomogło deikatne opukanie kluczem.. odwiesił sie i "cyka" teraz moge ze spokojem szukac tego elementu! raz jeszcze dziekuje!
  • #76
    krzychnowy
    Poziom 1  
    Witam
    A ja miałem takie same objawy ja ty a to był chrupnięty ten krótki gruby wąż który dochodzi do kolektora ssącego po założeniu nowego za cene około 90 pln jest bajkowo pozdrawiam
  • #77
    mateo027
    Poziom 26  
    Spozniles sie o 7 miesiecy.Temat z kwietnia!
  • #78
    msiejko
    Poziom 11  
    Witam. Nie chcę tworzyć nowego tematu gdyż ten jest jakby pokrewny...
    Mam Passat B4 1.9 tdi 90 km, silnik 1Z.
    Problem polega na tym, że na wolnych obrotach pojawiają się drgania pochodzące oczywiście od silnika (niezależnie czy auto zimne czy rozgrzane).
    Poza tym przy obrotach 1100 - 1200 obr/min (wyczuwalne na biegach 1,2,3) pojawia się coś takiego jakby silnik się dławił, bardzo nierówna praca, szarpie jakby miał zaraz zgasnąć (ale nie gaśnie) przy obrotach poza granicą 1100-1200 (czyli albo większych albo mniejszych) problem znika.
    Dodam tylko, że wszystkie filtry wymienione, świeży olej, no i była regenerowana pompa wtrysków, ale po regeneracji przy pomocy komputera było wszystko niby wyregulowane...
    Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
    Z góry dziękuję, pozdrawiam i czekam na sugestie.
  • #79
    Milden
    Poziom 1  
    Witam wszystkich serdecznie, mam problem z passatem 1,9 Tdi 81 kw rok 1997 AFN objawy podobne mulowaty rozpedza sie do 110 km /h pozniej masakra, mechanik ze mnie zaden a problem mam ogromny gdyz jestem w anglii a koszt naprawy zabilby mnie najprawdopodobniej. Z tego co przeczytalem i na ta chwile we wlasnym zakresie zrobilem nastepujace rzeczy wyczyscilem przeplywomierz rowniez ten drucik w srodku, dalej ciekawa sprawa N75 jezeli to jest to (zalacze zdjecie http://www.dieselgeek.com/catalog/DCP_4212.JPG ) nie tyka nie czuje zeby sie cos dzialo z nim ani przy wlaczonym silniku ani przy samym wlaczonym zaplonie. Postaram sie sprawdzic czy podawane jest tam napiecie. Z rury wydechowej nie leci ciemny dym czy cos w tym stylu. Nie posiadam dostepu do kanalu wiec chyba turbo mi sie sciagnac nie uda by sprawdzic czy sie kreci ta kierownica w srodku.

    Pytanie moje Do Was czy moge w ten sposob jezdzic przez 3 tygodnie mam do zrobienia 2,5 tys kilometrow po tym okresie bede w Polsce i bede mogl dac auto do naszych mechanikow a nie tych zdzercow tutaj.
    A moze macie jakies inne rady.
  • #80
    kalulujacek
    Poziom 12  
    przyjacielu zanim zaczniesz cos wymieniac sprawdz czy nie masz dziury w dolocie irurach do i od intercoolera - czyli czy nie zaciąga "lewego powietrza" ja tak miałem w pasku 1995 tdi ( z rury wylatywał mi niekiedy czrny dym jak z uatobusu) pozdrawiam
  • #81
    bora19
    Poziom 1  
    dzięki wam wszystkim po przeczytaniu tego tematu naprawiłem swoją borusie :) i śmiga jak marzenie ciekawe tylko jak długo :)

    pozdrawiam
  • #82
    strazak25
    Poziom 1  
    Mam już drugiego seata tdi 110. W obydwu padły przepływomierze, pierwszy silnik to AFN po przejechaniu ok.45 tyś.km, drugi ASV po 103 tyś.km. Obydwa przepływomierze to PIERBURG. Zmieniałem u mechanika na oryginał. Pokazał mi na półce, że ma ich zapas bo często padają.
    Objawy miałem podobne, auto jechało do 3000 obr, potem muliło, aż strach wyprzedzać.
  • #83
    jogi47
    Poziom 10  
    Witam mam paska 110 AFN po wymianie przepływki i przy okazji rozruszałem cięgno na turbinie bo mogło być zapieczone ale mój problem polega na wchodzeniu w tryb awaryjny przy 120km/h po czym trzeba zgasić silnik i znowu hula jak nigdy,ale tylko do 120-stu a potem znowu.Co teraz powinienem zrobić?
  • #85
    jogi47
    Poziom 10  
    :cry: a czy jest jakaś szansa żeby to samemu naprawić czy pozostaje nowa turbinka? Pozdrawiam.
  • #86
    k631
    Poziom 18  
    Witam wymontuj turbinę i zamocz ją na dobę w nafcie, jeśli to nie pomoże spróbuj ją rozpołowić i wtedy ręcznie rozruszasz łopatki jeśli ci się nie uda to tak czy siak regeneracja .Pozd
  • #88
    jogi47
    Poziom 10  
    A więc jak na razie się udało zakres przesuwu sztangi się zwiększył z 1cm do 2,5 - 3cm wrzuciłem ją do nafty na 20h dolewając INHIBOL i intensywnie ruszając przez ok 1h.Auto jedzie i nie ma już problemu z trybem awaryjnym powyżej 120km/h Jeszcze raz dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dodatkowo warto było przeczyścić komin bo był doszczętnie zapchany.
  • #89
    Maly325i
    Poziom 2  
    Witam mam Passata B5 97 rok 1.9 TDI 90km silnik AHU,autko ma brak mocy ,silnik chodzi normalnie,ale na żadnym biegu nie ciągnie tak jak powinien,po prostu jedzie się jak samym dieslem bez turbiny,jeżeli ktoś się spotkał z takim problemem to proszę o wskazówki od czego zacząć.
  • #90
    k631
    Poziom 18  
    Witam na pewno zacznij od sterowania turbiną ,90 km mają zwykłe turbiny i nie psuja się tak szybko ,