Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

turbo passat 1,9tdi 110 km

sekuta 29 Maj 2008 00:50 105320 166
  • #91
    Maly325i
    Poziom 2  
    Problem rozwiązany,okazało się że przetarty jest przewód z wtyczki zaworu N 75 dzięki za pomoc .Pozdrawiam
  • #92
    tur77
    Poziom 10  
    Witam W moim passacie miałem ten sam problem który opisujecie samochód szedł ale do 3000obr a potem nic pedał gazu do końca i nic.wymieniłem przepływke(po podłaczeniu pod vaga wyszedł błąd przepływki) i nie to samo auto ale znowu pojawił sie problem w trakcie jazdy wciskając pedał gazu do końca zamkne obrotomierz ale nie ma tego przyśpieszenia wygląda to tak jakby się turbina nie załączała i teraz nasuwa mi się pytanie czy po awari przepływki nie będę musiał wymienić zaworu n75 który steruje turbiną a może jeszcze coś innego???
  • #93
    k631
    Poziom 18  
    Witam radziłbym sprawdzić turbinę na pewno zapiekły się łopatki .
  • #94
    tur77
    Poziom 10  
    Też takie porady uzyskałem(zapieczone łopatki turbiny) ale przepływkę którą wymieniłem to była używka tuż po wymianie było idealnie po ok 3dniach znowu auto muli tylko w inny sposób(obrotomierz zamkne do końca ale nie czuje tego przyśpieszenia przy pierwszej awari przepływki auto powyżej 3000obr i wciśniętym pedale gazu do końca wogóle nieszło)czy przepływomierz może mieć różne objawy uszkodzenia?) może ta używana Przepływka ponownie siadła?.Wypiąłem tą drugą przepływkę i podczas jazdy nie odczułem żadnej różnicy auto dalej muł.po podłączeniu pod vag wyskoczyły błedy ale to chyba wina samego wypięcia przepływki po zresetowaniu błędów i ponownej diagnozie nie było już błedów ale komp pokazywał złe wartości:?:
  • #95
    k631
    Poziom 18  
    Witam przepływka różnie się psuje ja nie będę nalegał ale na 99% stoi kierownica w turbinie , jeśli majsterkujesz to wymontuj turbo i zamocz je w nafcie na jakąś dobę może się same odblokują.:idea:
  • #96
    tur77
    Poziom 10  
    No witam cię kolego k631 pisałeś na początku gościowi "sekuta" że ma uszkodzony miernik masy powietrza zasysanego(on widze miał ten sam problem co ja)podłączyłem jeszcze raz auto pod vaga i otrzymałem taki błąd(nr błędu 575 ciśnienie w kolektorze dolotowym czujnik ciśnienia w rurze rozgałęzionej)czyżby to był ten opisywany przez ciebie miernik?jeżeli tak to wiesz gdzie on się znajduje?I mam jeszcze pytanie czy ten czujnik ma jakiś wpływ na przepływkę bo pokazuje mi nieprawidłowe wartości na vagu.Słyszałem też że uszkodzenie turbiny nie wyszło by na vagu trzeba robić inny test no i auto wogóle nie jeżdzi tzn nie da się go rozpędzić powyżej jakiejś prędkości.(Nie pisałem wcześniej ale moje auto to passat 1996r 1.9tdi 110km)Z góry dzięki z informacje
  • #97
    k631
    Poziom 18  
    Witam no teraz to niewiem czy 96 rok miał zmięnną geometrie łopatek w turbinie ,jesli chodzi o miernik masy powietrza to nic innego jak przepływka jeśli chcesz próbować metodą prób i błędów może masz kolesia z podobnym autem i próbujcie podmieniać zawór n75 jeszcze raz przepływke .po odpaleniu silnika zobacz czy pracuje zawór upustowy turbiny ,często przy awarii przepływki zapieka się i sa takie same objawy ,jest jeszcze jeden czujnik nazwy nie znam ale zamontowany jest w chłodnicy interkulera ,życzę szczęścia w poszukiwaniach i daj znać co było po naprawie.
  • #98
    tur77
    Poziom 10  
    Oczywiście kolego k631 dam ci znać jak doprowadze autko do porządku.Ale mam jeszcze pytanie czy czujnik ciśnienia i zawór n75 to to samo? a może wiesz gdzie on się znajduje i gdzie się znajduje kolektor dolotowy?Dzięki
  • #99
    k631
    Poziom 18  
    Witam zawór n 75 jest przymocowany w golfach do ściany grodziowej a w passacie gdzies z boku obok silnika idzie do niego kilka wężyków z czarnej gumy a ten czujnik bodajże nazywa się map zamontowany jest na chłodnicy interkulera. Jest bobra lektura na ten temat na forum VW.
  • #100
    carrot
    Moderator Samochody
    W passacie N75 jest na blasze z prawej strony silnika z przodu.
    Błąd czujnika ciśnienia doładowania wychodzi nie dlatego, że jest uszkodzony, tylko dlatego, że w układzie dolotowym jest zbyt wysokie ciśnienie
  • #101
    tur77
    Poziom 10  
    W takim razie wiem już który to czujnik n75.Dzieki kolego "carrot" może ty miałeś już taki problem z passatem b4 110km i może wiesz co może być przyczyną takiego błędu na vagu i całej tej usterki bo nie chciałbym kupować część po części.Z góry dzięki
  • #102
    carrot
    Moderator Samochody
    porównaj na VAG-u MAF Actual i MAF specified, jeśli się różnią diametralnie, to winny jest przepływomierz. Po zdjęciu sztangi siłownika kierownicy turbiny musi się ona przesuwać płynnie, bez zacięć (dźwignia of course)
  • #103
    tur77
    Poziom 10  
    Witam panowie okazało się że zanieczyszczony był czujnik ciśnienia powietrza który umiejscowiony jest w intercoolerze kolega przeczyścił mi go i jest poprawa ponoć zanieczyścił się olejem wtedy gdy miałem uszkodzony przepływomierz i faktycznie bo autko brało mi olej ale myślałem że tak ma być z uwagi na przejechane już kilometry (195000km jeżdże na półsyntetyku) a teraz wydaje mi się ze stan oleju od wymiany czyli jakieś 1500km jest ok.Chodzi mi po głowie jeszcze wymiana przepływomierza z tej używki którą założyłem na nową.Czy samochód na nowej byłby jeszcze zrywniejszy?.
  • #104
    k631
    Poziom 18  
    Witam tylko uważaj przy zakupie bo 90 miały inne przepływki
  • #105
    tur77
    Poziom 10  
    Panowie przedwczesna radość znowu przy 3000obr zaczął zamulać mam zamiar wymienić przepływkę na nową (Przepływkę kupię po numerze jaki jest na niej) i wymienie na nowy ten zawór przy intercoolerze bo teraz on tylko go mi wyczyścił a on może być uszkodzony trwale.Odpisze jak autko będzie chodzić już w 100% dobrze.Jak macie jeszcze jakieś pomysły co to może być to z góry dzięki.Pozdro
  • #106
    k631
    Poziom 18  
    Witam pytanie czy zawór upustowy przy turbinie chodzi lekko bez zacięć

    :?:
  • #107
    tur77
    Poziom 10  
    witam chyba padła mi turbina lub zaczyna bo olej pojawił mi się w intercoolerze i z chłodnicy intercoolera spuściłem ok 150ml oleju także zbliża się koniec turbiny i jej regeneracja?
  • #108
    alfam17
    Poziom 19  
    Witam także mam problem z moim passatem 1.9TDI 110KM samochód jak by nie ma mocy. Pokusiłem się o odłączenie przepływki i wtedy było jeszcze gorzej. Mam pytanie czy to będzie właśnie kończący się przepływomierz czy może zawór N75. Gdzieś wyczytałem że po włączeniu zapłonu ten zawór ma tykać czy to prawda? bo u mnie nie słychać żadnego tykania.
  • #109
    fiedorek
    Poziom 10  
    gdzie znajduje sie ten zawór N75 (Passat 96 rok 110KM) ?? może tez mi to pomoże ..... miałem podobny problem... kumpel podłączył autko do kompa i wykazało błąd czujnika ciśnienia w układzie dolotowym ... wymieniłem czujnik i okazało sie ze to samo .... auto idzie na 1 i 2 biegu do 4000 obr a na 3 biegu do 3600 obr i na 2 sek obroty stoją żeby ponownie pójść do 4000 obr .... kumpel twierdzi że to sterownik pompy wtryskowej... a może ten zawór N75 lub przepływomierz
  • #110
    Dareckif
    Poziom 11  
    Witam
    Dziś pojawił mi się problem z moja octavią 1.9 110KM z 2004r. tj. po wciśnięciu pedału gazu gdy auto osiągnęło mniej więcej 3500 obrotów nagle przestało ciągnąc tak jakby odcięte zostało paliwo. Dopiero po wyłączeniu i ponownym odpaleniu silnika jechał normalnie ale nie przekraczałem 3000 obrotów. Przeczytałem cały temat i z opisów no i tego co jest u mnie wnioskuje ze przytarta jest kierownica w turbinie. Proszę o poradę co i jak mam sprawdzic bo auto mam od 8 miesiecy i jeszcze za dobrze go nie znam :cry:. Z góry dziękuje za pomoc.

    darecki
  • #111
    moniek_km
    Poziom 11  
    Na początek kolego to bym sprawdził kata!!! Zobacz czy na intercoolerze na wyjściu robi sie ciśnienie jak nie szukaj przyczyny w katalizatorze
  • #112
    trans-serwis
    Poziom 39  
    Auto wchodzi w tryb awaryjny, a dlaczego to odpowie tylko rzetelna diagnozstyka.
  • #113
    Dareckif
    Poziom 11  
    Witam ponownie
    Dzisiaj testowałem auto trochę i efekty są takie: na początku jadąc na 3 biegu docisnąłem gaz do dechy i tak przy około 3500 obr auto przymuliło i poszło dalej. Potem przejechałem się drogą szybkiego ruchu trochę auto pogoniłem po obrotach. Efekt jest taki że teraz jest przyspiesza płynnie i dobrze ciągnie ale boje się że to chwilowe. Jestem w trakcie składania vaga i jak zadziała to napisze czy i jakie były błędy, ale może ktoś już coś mi może doradzić
  • #114
    fiedorek
    Poziom 10  
    Dareckif napisał:
    Witam
    Dziś pojawił mi się problem z moja octavią 1.9 110KM z 2004r. tj. po wciśnięciu pedału gazu gdy auto osiągnęło mniej więcej 3500 obrotów nagle przestało ciągnąc tak jakby odcięte zostało paliwo. Dopiero po wyłączeniu i ponownym odpaleniu silnika jechał normalnie ale nie przekraczałem 3000 obrotów. Przeczytałem cały temat i z opisów no i tego co jest u mnie wnioskuje ze przytarta jest kierownica w turbinie. Proszę o poradę co i jak mam sprawdzic bo auto mam od 8 miesiecy i jeszcze za dobrze go nie znam :cry:. Z góry dziękuje za pomoc.

    darecki



    te same mam objawy... jak coś wymyślisz daj znać jestem ciekaw .....

    apropo .... dużo jest roboty przy tej turbince ??
  • #115
    Dareckif
    Poziom 11  
    Witam
    Tak jak juz pisałem mi pomogło pogonienie autka tak no 4000 obrotów po drodze szybkiego ruchu i narazie jest ok. Po podłączeniu pod kompa nie wykazał błędów. Mam nadzieje że do wiosny pojeżdźe bo teraz jest troszkę za zimno żeby się kłaść pod autko:D
  • #116
    bodzior
    Poziom 16  
    Widze tak dużo tych zatartych kierownic w turbinach, może ktoś napisze dlaczego one się tak zacierają i jaką można stosować profilaktyke aby do tego nie doszło???
  • #117
    teosheros
    Poziom 9  
    Witam..
    czytając wszystkie tematy na temat zamulania to i mój samochód ma takie..

    mam pytanie co może być przyczyną tego iż gdy jest zimnny ciężko pali .. trzeba chwile kręcić ok 4 sek .. zaskoczy i nieraz nierówno chodzi.. jak juz odpali jest ok .. wykluczam swiece żarowe i prąd dochodzący do nich sprawdzałem to...
    robi jeszcze tak jak jest zimny to przy jeżdzie gdy mu sie depnie to potrafi jakby odłączyć turbine i bardzo muli .. po ponownym zgasszeniu i zapnieniu jest ok ... co to jest? ostatnio to nawet jak jest ciepły to przy ostrym depnięciu jak by nieraz brakowało mu mocy .. tak koło 130 słabo sie zbiera..

    Passat b5 1998r .. 110km..

    ma może ktoś schemat jak podłączyć sie laptopem do tego samochodu.. mam program vga interfejs obd z którego wychodza 4 kabelki do samochodu i nalezy je wpiąć do wtyczki ale jakie dziury ?
  • #118
    k631
    Poziom 18  
    Witam z tym odpalaniem to prawie pewne że świece a reszta jak wyżej.

    Dodano po 2 [godziny] 5 [minuty]:

    bodzior napisał:
    Widze tak dużo tych zatartych kierownic w turbinach, może ktoś napisze dlaczego one się tak zacierają i jaką można stosować profilaktyke aby do tego nie doszło???



    Jazda miejska
    Zbyt długa jazda na uszkodzonym układzie dolotowym.:D
  • #119
    miner
    Poziom 10  
    Witam

    Posiadam Audi A4 1998r 1,9TDI 110km, silnik AFN.

    Czytam już kolejny temat związany z brakiem mocy i mało kto pisze o moim przypadku:
    autko na niskich biegach ciągnie bez problemu, przy ciepłym silniku podczas wyprzedzania np. ciężarówki ( na 4 biegu), po przekroczeniu 4tyś obr/min autko przechodzi w tzw tryb awaryjny. Pomaga ponowne uruchomienie silnika.
    Czy ktoś może mi podpowiedzieć co należy zrobić?

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam
    Marcin
  • #120
    k631
    Poziom 18  
    Po pierwsze to vag a tak prawdopodobnie zatarte kierownice w turbo.