Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lancia Y 1.2 8V, 2001r - Brak prądu na kostce silnika tylnej wycieraczki

paladyn 08 Nov 2017 18:12 645 3
  • #1
    paladyn
    Level 15  
    Witam, borykam się z problemem tylnej wycieraczki. Tylna wycieraczka powinna być włączana z przełącznika zespolonego przy kierownicy natomiast po włączeniu brak reakcji. Zdaje się, że tylna wycieraczka jest na tym samym bezpieczniku co przednia a ta działa prawidłowo. Wszystkie bezpieczniki są OK. Wiązka tylnego silnika wycieraczki od silnika aż okolicy bezpieczników jest w porządku. Jak to wygląda przy kierownicy tego nie wiem, jeszcze nie rozbierałem. Przełącznik zespolony jest uszkodzony ? Gdzie szukać problemu ?
    Pozdrawiam
  • #2
    KrzychoB
    Level 16  
    Piszesz, że wiązka od silnika jest ok a silnik sprawdziłeś? Podłącz żarówkę zamiast silnika i posteruj wycieraczką. Masa na silniku jest?
  • #3
    paladyn
    Level 15  
    Przepraszam, może troszkę nie doprecyzowałem, wiązka od silnika aż po okolice bezpieczników optycznie wygląda ok. Nie ma śladów otarć czy innych uszkodzeń mechanicznych. Kostka silnika jest 3-pinowa gdzie występują takie kolory jak: pomarańczowy, pomarańczowo-biały oraz czarny. Czarny jest masą i używając próbnika z żaróweczki stwierdzam, że masa jest ok. Natomiast brak napięcia na przewodach pomarańczowy, pomarańczowo-biały.

    Próbowałem dobrać się do przełącznika zespolonego, ale nerwy wzięły górę przy demontażu poduszki powietrznej. Może da się tylko zdemontować pokrętło od tylnej wycieraczki i dobrać się do styków ? Najprawdopodobniej jest tam płytka PCB z miedzianymi ścieżkami.

    Pozdrawiam
  • #4
    paladyn
    Level 15  
    Udało mi się już ustalić problem. Okazuje się, że w przepuście gumowym między klapą bagażnika a karoserią przecięło/urwało trzy przewody oraz przewód od spryskiwacza. Po naprawie przy włączeniu spryskiwacza na tylną szybę silnik również pracuje, natomiast uruchomienie samego silnika jest nie możliwe. Po ściągnięciu pokrętła włączania silnika w przełączniku zespolonym zauważyłem jedynie metalowy bolec idący od samej podstawy przełącznika aż po koniec manetki. Reasumując mam uszkodzony przełącznik zespolony i tu moje kolejne pytanie, czy z podobnych autach jak Punto,Seicento zapasuje jakiś ? Kupienie fabrycznego przełącznika do tego auta jest nie łatwym zadaniem. Części jak na lekarstwo.