Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lancia Y 1.2 8V, 2001r - Brak prądu na kostce silnika tylnej wycieraczki

paladyn 08 Nov 2017 18:12 504 3
  • #1
    paladyn
    Level 15  
    Witam, borykam się z problemem tylnej wycieraczki. Tylna wycieraczka powinna być włączana z przełącznika zespolonego przy kierownicy natomiast po włączeniu brak reakcji. Zdaje się, że tylna wycieraczka jest na tym samym bezpieczniku co przednia a ta działa prawidłowo. Wszystkie bezpieczniki są OK. Wiązka tylnego silnika wycieraczki od silnika aż okolicy bezpieczników jest w porządku. Jak to wygląda przy kierownicy tego nie wiem, jeszcze nie rozbierałem. Przełącznik zespolony jest uszkodzony ? Gdzie szukać problemu ?
    Pozdrawiam
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr Fluke
  • #2
    KrzychoB
    Level 16  
    Piszesz, że wiązka od silnika jest ok a silnik sprawdziłeś? Podłącz żarówkę zamiast silnika i posteruj wycieraczką. Masa na silniku jest?
  • Multimetr Fluke
  • #3
    paladyn
    Level 15  
    Przepraszam, może troszkę nie doprecyzowałem, wiązka od silnika aż po okolice bezpieczników optycznie wygląda ok. Nie ma śladów otarć czy innych uszkodzeń mechanicznych. Kostka silnika jest 3-pinowa gdzie występują takie kolory jak: pomarańczowy, pomarańczowo-biały oraz czarny. Czarny jest masą i używając próbnika z żaróweczki stwierdzam, że masa jest ok. Natomiast brak napięcia na przewodach pomarańczowy, pomarańczowo-biały.

    Próbowałem dobrać się do przełącznika zespolonego, ale nerwy wzięły górę przy demontażu poduszki powietrznej. Może da się tylko zdemontować pokrętło od tylnej wycieraczki i dobrać się do styków ? Najprawdopodobniej jest tam płytka PCB z miedzianymi ścieżkami.

    Pozdrawiam
  • #4
    paladyn
    Level 15  
    Udało mi się już ustalić problem. Okazuje się, że w przepuście gumowym między klapą bagażnika a karoserią przecięło/urwało trzy przewody oraz przewód od spryskiwacza. Po naprawie przy włączeniu spryskiwacza na tylną szybę silnik również pracuje, natomiast uruchomienie samego silnika jest nie możliwe. Po ściągnięciu pokrętła włączania silnika w przełączniku zespolonym zauważyłem jedynie metalowy bolec idący od samej podstawy przełącznika aż po koniec manetki. Reasumując mam uszkodzony przełącznik zespolony i tu moje kolejne pytanie, czy z podobnych autach jak Punto,Seicento zapasuje jakiś ? Kupienie fabrycznego przełącznika do tego auta jest nie łatwym zadaniem. Części jak na lekarstwo.