Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault Espace III 2000, 2,2 td - Espace III nie odpala brak komunikacji z ECU

Arekst8 08 Nov 2017 21:17 4821 16
Bosch
  • #1
    Arekst8
    Level 13  
    Witam potrzebuje schematu szyny komunikacji bądź pinologie sterownika silnika.
    Auto przestało odpalać. Został wymieniony ECU z uwagi iż w starym zgniły styki. Po wymianie ECU jak i przed był brak komunikacji z interfejsem.
    Ponadto auto potrafi odpalić i jak odpali to już chodzi do zgaszenia.
    Normalnie gdy przekręcę kluczyk nie gaśnie czerwona kontrolka immobilizera i wtedy nie zapali, gdy czasami zgaśnie to silnik zapala.
    Błąd w module immo DF063 -brak potwierdzenia z elektrozaworu.
    Co zauważyłem nawet gdy całkiem odłączę ECU to kontrolka immo świeci na czerwono i wyskakuje w module immo też ten sam błąd.
    Dlatego przypuszczam, że problem jest gdzieś z komunikacją ECU ale nigdzie nie mogę zdobyć schematów abym mógł cokolwiek sprawdzić.
    Może jest ktoś w stanie mi coś pomóc.
  • Bosch
  • #2
    Opalony
    Level 13  
    Skoro w starym zgniły styki, to w jakim stanie jest złączka ECU?
  • #3
    Arekst8
    Level 13  
    Złącze ECU zostało wyczyszczone i sprawdzone. Jak miałem rozebrane nowe ECU do przelutowania pamięci od immo to sprawdziłem przejścia między przewodami a płytą ECU. Tylko nie wiem które to piny od komunikacji i od zasilania.

    Dodano po 15 [godziny] 18 [minuty]:

    Czy jest ktoś w stanie mi coś pomóc?
  • Bosch
  • #4
    Arekst8
    Level 13  
    Może ktoś podrzuci jakiś pomysł.
  • #6
    Arekst8
    Level 13  
    Kolego sterownik silnika to Bosch 0 281 001 590.
    Jeżeli miałbyś jakieś informację to bardzo poproszę. Naszukałem się sporo i nigdzie nie moge znaleźć żadnych informacji.
  • #7
    eadamus221
    Level 12  
    Witam sprawdź rygiel




    Moderated By T5:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #8
    Arekst8
    Level 13  
    Co masz na myśli?
  • #9
    eadamus221
    Level 12  
    Witam rygiel to blokada elektroniczna stacyjki przez nią przechodzi informacja immo rusz energicznie kierownicą i zobacz czy słychać zgrzytnięcie
  • #10
    Arekst8
    Level 13  
    W espace III nie ma rygla jest zwykła stacyjka.
  • #11
    eadamus221
    Level 12  
    Wieczorem podam zasilania do sterownika ale w tych modelach moduł uch pod nogami pasażera często szwankował mogę zrobić sterownik na off jak zasilania będą się zgadzać
  • #12
    eadamus221
    Level 12  
    Witam t5 jak zwykle szybki podaje zasilania do komputera pin 16 i 33 plus po zapłonie pin 17 18 35 34 masa .
    Jak zasilania sa ok to połączenie z gaszakiem na pompie, sprawdzenie zasilania na gaszaku 3 przewody plus minus i sygnał
  • #13
    milejow
    Level 43  
    Tam się pruje zawór kodowany na pompie i po zabiegu.
  • #14
    Arekst8
    Level 13  
    Ok. dzisiaj sprawdzę zasilania i dam znać.
  • #15
    Arekst8
    Level 13  
    Zasilania i masy dochodzą. Odnośnie zaworów na pompie:
    1. Zamontowany od góry - to nie elektrozawór a potencjometr podpięty do dźwigni do której przyłączona jest linka gazu.
    2. Od spodu zamontowany jest elktrozawór. Zasilanie przychodzi po zapłanie natomiast masa z ECU. nawet jak podam masę na krótko słychać jak odzywa się zawór ale auto nie odpala.

    Obiło mi się o uszy, że można wymienić zawór w pompie na zwykły i będzie działać ale trochę nie bardzo wiem który i czy to dotyczy konkretnie mojego przypadku.

    Dołączam zdjęcie pompy z widocznym potencjometremrenault Espace III 2000, 2,2 td - Espace III nie odpala brak komunikacji z ECU.
  • #16
    Arekst8
    Level 13  
    Jedyną opcją uruchomienia pojazdu jest wymiana kodowanego zaworu na pompie na zwykły zasilany po zapłonie. Czy może ktoś podpowiedzieć:
    1. Jak dobrać się do tego kodowanego zaworu, gdyż jest on zabudowany?
    2. Jaki typ bądź model zwykłego elektrozaworu mam szukać?
  • #17
    kaza12
    Level 10  
    Arekst8 wrote:
    Jak dobrać się do tego kodowanego zaworu, gdyż jest on zabudowany?
    Cięcie
    Arekst8 wrote:
    Jaki typ bądź model zwykłego elektrozaworu mam szukać?
    W sklepie będą wiedzieć