Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault Espace III 2000, 2,2 td - Espace III nie odpala brak komunikacji z ECU

Arekst8 08 Nov 2017 21:17 5865 16
  • #1
    Arekst8
    Level 13  
    Witam potrzebuje schematu szyny komunikacji bądź pinologie sterownika silnika.
    Auto przestało odpalać. Został wymieniony ECU z uwagi iż w starym zgniły styki. Po wymianie ECU jak i przed był brak komunikacji z interfejsem.
    Ponadto auto potrafi odpalić i jak odpali to już chodzi do zgaszenia.
    Normalnie gdy przekręcę kluczyk nie gaśnie czerwona kontrolka immobilizera i wtedy nie zapali, gdy czasami zgaśnie to silnik zapala.
    Błąd w module immo DF063 -brak potwierdzenia z elektrozaworu.
    Co zauważyłem nawet gdy całkiem odłączę ECU to kontrolka immo świeci na czerwono i wyskakuje w module immo też ten sam błąd.
    Dlatego przypuszczam, że problem jest gdzieś z komunikacją ECU ale nigdzie nie mogę zdobyć schematów abym mógł cokolwiek sprawdzić.
    Może jest ktoś w stanie mi coś pomóc.
  • #2
    Opalony
    Level 13  
    Skoro w starym zgniły styki, to w jakim stanie jest złączka ECU?
  • #3
    Arekst8
    Level 13  
    Złącze ECU zostało wyczyszczone i sprawdzone. Jak miałem rozebrane nowe ECU do przelutowania pamięci od immo to sprawdziłem przejścia między przewodami a płytą ECU. Tylko nie wiem które to piny od komunikacji i od zasilania.

    Dodano po 15 [godziny] 18 [minuty]:

    Czy jest ktoś w stanie mi coś pomóc?
  • #4
    Arekst8
    Level 13  
    Może ktoś podrzuci jakiś pomysł.
  • #6
    Arekst8
    Level 13  
    Kolego sterownik silnika to Bosch 0 281 001 590.
    Jeżeli miałbyś jakieś informację to bardzo poproszę. Naszukałem się sporo i nigdzie nie moge znaleźć żadnych informacji.
  • #7
    eadamus221
    Level 12  
    Witam sprawdź rygiel




    Moderated By T5:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #8
    Arekst8
    Level 13  
    Co masz na myśli?
  • #9
    eadamus221
    Level 12  
    Witam rygiel to blokada elektroniczna stacyjki przez nią przechodzi informacja immo rusz energicznie kierownicą i zobacz czy słychać zgrzytnięcie
  • #10
    Arekst8
    Level 13  
    W espace III nie ma rygla jest zwykła stacyjka.
  • #11
    eadamus221
    Level 12  
    Wieczorem podam zasilania do sterownika ale w tych modelach moduł uch pod nogami pasażera często szwankował mogę zrobić sterownik na off jak zasilania będą się zgadzać
  • #12
    eadamus221
    Level 12  
    Witam t5 jak zwykle szybki podaje zasilania do komputera pin 16 i 33 plus po zapłonie pin 17 18 35 34 masa .
    Jak zasilania sa ok to połączenie z gaszakiem na pompie, sprawdzenie zasilania na gaszaku 3 przewody plus minus i sygnał
  • #13
    milejow
    Level 43  
    Tam się pruje zawór kodowany na pompie i po zabiegu.
  • #14
    Arekst8
    Level 13  
    Ok. dzisiaj sprawdzę zasilania i dam znać.
  • #15
    Arekst8
    Level 13  
    Zasilania i masy dochodzą. Odnośnie zaworów na pompie:
    1. Zamontowany od góry - to nie elektrozawór a potencjometr podpięty do dźwigni do której przyłączona jest linka gazu.
    2. Od spodu zamontowany jest elktrozawór. Zasilanie przychodzi po zapłanie natomiast masa z ECU. nawet jak podam masę na krótko słychać jak odzywa się zawór ale auto nie odpala.

    Obiło mi się o uszy, że można wymienić zawór w pompie na zwykły i będzie działać ale trochę nie bardzo wiem który i czy to dotyczy konkretnie mojego przypadku.

    Dołączam zdjęcie pompy z widocznym potencjometremrenault Espace III 2000, 2,2 td - Espace III nie odpala brak komunikacji z ECU.
  • #16
    Arekst8
    Level 13  
    Jedyną opcją uruchomienia pojazdu jest wymiana kodowanego zaworu na pompie na zwykły zasilany po zapłonie. Czy może ktoś podpowiedzieć:
    1. Jak dobrać się do tego kodowanego zaworu, gdyż jest on zabudowany?
    2. Jaki typ bądź model zwykłego elektrozaworu mam szukać?
  • #17
    kaza12
    Level 10  
    Arekst8 wrote:
    Jak dobrać się do tego kodowanego zaworu, gdyż jest on zabudowany?
    Cięcie
    Arekst8 wrote:
    Jaki typ bądź model zwykłego elektrozaworu mam szukać?
    W sklepie będą wiedzieć