Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E91 320D - Komunikat "Battery charge very low"

montertb 09 Lis 2017 08:48 1371 10
  • #1 09 Lis 2017 08:48
    montertb
    Poziom 22  

    Mam taki problem że jak przychodzi chłodek (jesień, wiosna) to np. po minucie słuchania radia przy wyłączonym silniku pojawia mi się komunikat "battery charge very low" wraz z odpowiednią żółtą ikonką akumulatora. Mimo tego samochód zawsze odpala bez najmniejszego problemu.
    Czasami też zeruje się zegar. W lecie nie ma tego problemu.

    Od razu wspomnę że wszystkie napięcia ładowania i spoczynkowe sa OK. Akumulator jest dość nowy (ma 3 lata i jest to wysoki model VARTA SILVER dedykowana do tego modelu) i był odesłany do testów z wynikami jak nowy. Mierzyłem prąd spoczynkowy po "uśpieniu auta" i jest on znikomy, (o ile pamiętam kilkadziesiąt mA).

    Nie bardzo się jest do czego doczepić. Ewidentnie widać że niższe temperatury (nie są to mrozy, a zaledwie 6-10 stopni) mają tutaj wpływ, lekki spadek napięcia na akumulatorze (to normalne) i już komputer interpretuje to jako awarię.

    Jakieś pomysły zanim zacznie grzebać w tym elektryk?

    0 10
  • #3 09 Lis 2017 09:28
    montertb
    Poziom 22  

    Jak oddałem do producenta moją VARTĘ żeby ją sprawdzili to przez tydzień jeździłem na Ukraińskim (taki żółty). No nie było tego efektu. Na VARCIE spada lekko napięcie, powiedzmy z 13,5 na13.1 w ciągu nocy i nic więcej.

    No ale w takim razie o czym to świadczy?

    0
  • #4 09 Lis 2017 09:39
    sebap
    Poziom 40  

    Odpowiedź chyba nasuwa się sama?

    1
  • #5 09 Lis 2017 09:43
    montertb
    Poziom 22  

    Wiesz, no właśnie nie nasuwa się sama!
    13,5V w stanie spoczynku to nie jest uszkodzony akumulator, tym bardziej że takie same parametry i napięcia ma w lecie i nie ma komunikatu.
    Jak znajdę to wkleję protokół z badania akumulatora, pracuje wzorowo.

    W internecie znalazłem tez informacje o podobnym problemie i ktoś wspomniał że klema IBS (-) okazała się uszkodzona....

    0
  • #6 09 Lis 2017 09:46
    sebap
    Poziom 40  

    Skoro na innym akumulatorze problemu nie ma to chyba masz odpowiedź?

    0
  • #7 09 Lis 2017 10:12
    ABRAM_TJE
    Poziom 9  

    W takim E90 nie trzeba zakodować pojemności aku jak to ma miejsce w Audi?
    Może tu jest problem

    0
  • #8 09 Lis 2017 13:52
    montertb
    Poziom 22  

    Tak, było to już jakiś czas temu i przy innej okazji, ale pamiętam że podawałem jakies informacje o nowym akumulatorze mechanikowi i coś tam wklepywał do komputera.

    Szukam dalej co piszą i w zasadzie to poza starym akumulatorem piszą własnie o uszkodzonej klemie IBS i ewentualnie "źle zaadaptowanym" nowym akumulatorze w komputerze auta.
    Mnie zastanawia ta reakcja na niższą temperaturę, to może sugerować jakiś brak styku itp....

    0
  • #9 11 Lis 2017 23:21
    helmud7543
    Poziom 42  

    1. Elektronika.
    2. Źle zaadaptowany.
    3. Uszkodzony aku (możesz go sprawdzić - ma w spoczynku 13 V ale ile ma po włączeniu radia?).

    0
  • #10 12 Lis 2017 10:33
    ptr92
    Poziom 17  

    Z boschami i vartami silver były niedawno problemy takie, że klientom samochody nie odpalaly rano, a upływ był rzędu setnych części Ampera. A tester akumulatora wskazywał 100% sprawność technicznej.
    Wymiana akumulatora zawsze rozwiazywala problem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ale jeśli po minucie słuchania radia zapala się taki komunikat, to ja bym jednak podjechal do kogoś innego, żeby cofnął wymianę akumulatora.

    0
  • #11 12 Lis 2017 14:11
    helmud7543
    Poziom 42  

    Ostatni Bosch, bodajże C5 model - nie pamiętam) zamontowany w Yarisie już od nowości kręcił rozrusznikiem wyraźnie wolniej niż za czasów świetności poprzednika. W mrozy odpalany z "duszą na ramieniu". Wytrzymał tylko 3 lata i padł - o dziwo pod koniec lata, nie w chłody. Przez ostatnie kilka dni był naprawdę problem, skończyło się jak po krótkiej trasie już nie zakręcił silnikiem. Obecnie siedzi Warta - nie sprawdzę teraz jaki model, 4 albo 5 lat, narazie bez interwencji typu prostownik czy kable rozruchowe. Także po wielu krótkich trasach nie dostaje zadyszki. Zobaczymy jak długo wytrzyma.

    0