Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 2.0 hdi 110po wjechaniu w kałuże traci moc

damian11810 09 Lis 2017 10:59 1554 8
  • #1 09 Lis 2017 10:59
    damian11810
    Poziom 2  

    406 2.0 hdi 110 kolegi po wjechaniu w kałuże traci moc sprawdzamy przewody, ale mozolnie idzie może ktoś miał podobny problem?
    795647440

    0 8
  • #2 09 Lis 2017 12:31
    koczis_ws
    Poziom 25  

    Mam Xsarę z takim silnikiem tyle że 90 KM. Miałem podobną sytuację. Okazało się , że silnik zaczerpnął wodę do filtra powietrza i zalał się przepływomierz. Po wysuszeniu wszystkiego wróciło no normy. Może się jednak okazać, że przepływomierz uległ uszkodzeniu i wtedy niestety trzeba go wymienić.

    0
  • #3 09 Lis 2017 12:43
    damian11810
    Poziom 2  

    hmm po kilku minutach , przechodzi
    dzieje się tak od kilku miesięcy juz

    0
  • #4 09 Lis 2017 13:16
    koczis_ws
    Poziom 25  

    No to stawiam na przepływomierz. Też to brałem gdy nagle ni z gruszki ni z pietruszki :) auto traciło moc. Okazało się, że płytka oporowa w przepływce się odlutowała i czasami nie stykała. W sterowniku zapisywał się błąd "Sporadyczna awaria przepływomierza". Wymiana na nowy i jak ręką odjął.
    Aha , i jeszcze jedno. Warto od czasu do czasu czyścić przepływomierz w środku bo pokrywa się taką czarną mazią, która zakłóca jego pracę. Ja to robię bardzo miękkim pędzelkiem z użyciem benzyny ekstrakcyjnej. Tylko trzeba to robić ostrożnie bo to wszystko jest tam bardzo delikatne. Są niby specjalne spraje do tego ale nie jestem do nich przekonany.

    0
  • #5 09 Lis 2017 14:05
    KotBury2
    Poziom 18  

    damian11810 napisał:
    406 2.0 hdi 110 kolegi po wjechaniu w kałuże traci moc sprawdzamy przewody, ale mozolnie idzie może ktoś miał podobny problem?
    Czy coś widać na pulpicie wtedy, gdy silnik traci moc? Czy zapala się jakaś kontrolka ostrzegawcza, np. "helikopterek" ("sprawdź silnik" - ang. check engine), albo wskazówka prędkościomierza spada do zera?

    Ja podejrzewam czujnik prędkości jazdy, który lubi płatać psikusy, a jest najbliżej, że tak powiem, ziemi, bo zamontowany u nasady skrzyni biegów. To on ma najczęstszy kontakt z różnymi naleciałości spod kół, a także z wodą z kałuż. Czy przypadkiem nie jest zdjęta, albo odpadła osłona spod silnika?

    Działanie tego czujnika jest banalnie proste. Jest to czujnik hallotronowy, tj. działający pod wpływem zmian pola magnetycznego wskutek obrotów nadawanych przez małą przekładnię zębatą (fotka poniżej).
    Peugeot 406 2.0 hdi 110po wjechaniu w kałuże traci moc
    Im samochód szybciej jedzie, tym większe pole magnetyczne powoduje wytworzenie większego sygnału prądowego. Sygnał ten dociera za pośrednictwem dwóch kabli do komputera. Komputer przetwarza analogowy sygnał prądowy na cyfrowy w postaci konkretnej prędkości jazdy w km/h. Prędkość jazdy przekazywana jest następnie w podobny sposób do wskaźnika na pulpicie.

    Uwaga! Jeżeli uszkodzony jest czujnik, to oprócz chwilowego opadnięcia wskazówki prędkościomierza do zera, zatrzymuje się również licznik kilometrów. To świadczy, że uszkodzony jest czujnik, a nie wskaźnik. Natomiast gdy wyłącza się tylko prędkościomierz, a nadal działa licznik kilometrów, oznacza uszkodzenie samego wskaźnika, a nie czujnika.

    W podobny sposób mogą powodować spadek mocy inne czujniki, mające przypadkowy kontakt z wodą, choć są zamontowane znacznie wyżej niż czujnik prędkości jazdy. Należy do nich czujnik GMP i prędkości obrotowej wału korbowego, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, masowy przepływomierz powietrza i czujnik temperatury powietrza (zintegrowany w jednej obudowie z mpp), czujnik ciśnienia doładowania powietrza. Ostatni z czujników pokazuje fotka poniżej.Peugeot 406 2.0 hdi 110po wjechaniu w kałuże traci moc

    Pzdr KotBury2

    0
  • #6 09 Lis 2017 15:47
    Arekst8
    Poziom 12  

    Kolego czujnik prędkości nie ma nic do mocy silnika, za to pozostałe czujniki jak regulator ciśnienia na pompie, przepływka, czy chociażby zakłócenia z czujnika położenia wału. Najlepiej jeżeli zaczniesz od podłączenia go do komputera i sprawdzenia czy posiada jakieś błędy, bo musimy zawęzić trochę poszukiwania.

    0
  • #7 09 Lis 2017 16:01
    KotBury2
    Poziom 18  

    Arekst8 napisał:
    Kolego czujnik prędkości nie ma nic do mocy silnika.
    Niestety, kolego, ma i to bardzo dużo. Skoro sam przerabiałem temat wielokrotnie, sam naprawiałem, wymieniałem czujnik i problem zniknął, to chyba wiem, co mówię?

    Nie mówię, oczywiście, że akurat ten czujnik szwankuje w poruszanym temacie, bo nie mam dokładnej info ze strony użytkownika (czy np. prędkościomierz spada chwilowo do zera). Czekam na dokładniejsze dane, być może potwierdzi to moje przypuszczenia. Albo nie potwierdzi... c'est la vie...

    Pzdr KotBury2

    0
  • #8 09 Lis 2017 16:08
    damian11810
    Poziom 2  

    zegary działają poprawnie, auto nie ma mocy

    0
  • #9 09 Lis 2017 16:21
    KotBury2
    Poziom 18  

    damian11810 napisał:
    zegary działają poprawnie, auto nie ma mocy
    Czy tylko nie ma mocy po wjechaniu w kałużę, czy przedtem też miało podobne niedomagania? Jak się objawia spadek mocy? Czy silnik nie przyspiesza w ogóle od samego dołu, czy tylko sporadycznie, od czasu do czasu? Czy zapala momentalnie po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon" (ok. 1 sekunda kręcenia rozrusznikiem), czy trzeba "chechłać" ponad 2 sekundy, albo dłużej, szczególnie gdy jest zimno na dworze? Czy nie ujawniają się jakieś niepokojące hałasy w pracy silnika na wszystkich prędkościach obrotowych? Czy silnik kopci na jakichkowiek prędkościach obrotowych?

    Poza tym stwierdzenie "zegary działają poprawnie" nie jest do końca skonkretyzowane. Pytanie brzmi, czy prędkościomierz spada do zera w momencie odczuwalnego spadku mocy podczas jazdy? Mogłeś tego nie zauważyć - mnie się też tak zdarzało. Dopiero kilkakrotna obserwacja pozwoliła stwierdzić, że z chwilą raptownego "spowolnienia" silnika mimo przyciskania na gaz równocześnie wskazówka prędkościomierza spadała do zera.

    Był to oczywisty znak, że nawalił czujnik prędkości jazdy i dlatego komputer "spowolnił" silnik, ponieważ nie wiedział, jaką dawkę paliwa zastosować - dużą, czy małą. Jeżeli nie wie, ile paliwa podać, stosuje dawkę tzw. "zastępczą", awaryjną, po to, żeby dojechać do najbliższego warsztatu. Tak jest zaprogramowany.

    Jeżeli na wszystkie pytania odpowiesz pozytywnie, tzn. żadnych niepokojących objawów ani podczas rozruchu, ani podczas jazdy, należy skierować swoją uwagę na elementy wskazane na poniższych obrazkach, po czym je dokładnie sprawdzić centymetr po centymetrze.
    Peugeot 406 2.0 hdi 110po wjechaniu w kałuże traci moc Peugeot 406 2.0 hdi 110po wjechaniu w kałuże traci moc
    Nie będę powtarzał po kolegach podpowiadających o czujnikach, które należałoby sprawdzić, czy nie są zamoknięte. Jeżeli są, wystarczy zastosować zwykłą suszarkę do włosów, przemyć pędzlem ze środkiem czyszczącym, albo popsikać sprayem takim jak na obrazku poniżej.
    Peugeot 406 2.0 hdi 110po wjechaniu w kałuże traci moc

    Pzdr KotBury2

    0