Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Zafira 1.8 - Silnik faluje i gaśnie

mikavel 09 Lis 2017 19:40 549 13
  • #1 09 Lis 2017 19:40
    mikavel
    Poziom 8  

    Witam,

    W Zafirze 1.8 (A18XER) czasami zaraz po odpaleniu (tylko po kilkugodzinnym postoju) przez kilka/kilkanaście sekund silnik faluje na obrotach w zakresie 1000-1100.
    Dodatkowo ostatnio często podczas zmiany biegu (przeważnie 2, 3, 4), po wciśnięciu sprzęgła, obroty bujną się na ok 500-1500 obrotów i wracają na swoja pozycje (800-900). Kolejna rzecz z tym związana, to podczas jazdy, a dokładnie podczas dojeżdżania np do skrzyżowania lub świateł, po zdjęciu nogi z gazu i wciśnięciu sprzęgła silnik gaśnie, po wcześniejszym bujnięciu się obrotów.
    Gaśniecie silnika dzieje się sporadycznie i tylko jeśli silnik nie zostanie rozgrzany do 90 stopni. Na drodze jest to o tyle niebezpieczne, bo po zgaszeniu silnika blokuje się kierownica podczas lekkiego ruchu.
    Po rozgrzaniu silnika do 90 stopni opisane wyżej problemy nie występują.
    Nie wiem czy te kilkusekundowe falujące obroty maja coś wspólnego z tym ze obroty skaczą podczas zmiany biegu lub silnik gaśnie, ale to napisałem, bo może dla kogoś będzie to jakaś wskazówka i pomoże mi zlokalizować usterkę.

    Dodam jeszcze ze auto ma założoną instalacje gazowa BRC, ale powyższe problemy występują zarówno jak auto jeździ na samej benzynie jak i na lpg.

    Jest ktoś w stanie pomóc zlokalizować problem?

    0 13
  • #2 10 Lis 2017 08:41
    3048296
    Usunięty  
  • #3 10 Lis 2017 08:48
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    bubus1769 napisał:
    Na sam początek warto

    Na sam początek to warto wykonać dobrą diagnostykę dedykowanym do Opla sprzętem.
    Wynik tego działania może wiele wyjaśnić w kwestii falowania obrotów.
    Oczywiście do interpretacji wyniku testów konieczny jest ktoś, kto ma o tym pojęcie i wie jakie wartości są prawidłowe.

    0
  • #4 10 Lis 2017 09:22
    3048296
    Usunięty  
  • #5 10 Lis 2017 19:40
    mikavel
    Poziom 8  

    Mam interfejs dedykowany do opla i pokazuje jedynie błąd P0171, ale ten błąd miałem już parę miesięcy wcześniej, zanim zaczęły występować objawy jak powyżej.
    Na parametrach się nie znam za bardzo, a nawet nie mam z czym porównać.
    Tez słyszałem ze przepustnica może być zasyfiona lub silnik krokowy, ale tego akurat nie mogę zlokalizować w moim silniku.
    W przyszłym tygodniu będę musiał chyba zdjąć przepustnice i ja wyczyścić

    0
  • #6 10 Lis 2017 21:20
    3048296
    Usunięty  
  • #7 10 Lis 2017 22:48
    mikavel
    Poziom 8  

    bubus1769 napisał:
    W tym silniku niema jako takiego krokowca bo przepustnica jest elektroniczna, błąd o subogiej mieszanki pojawiał się na benzynie i gazie czy tylko na gazie?


    błąd jest cały czas i na benzynie i na gazie (nawet jak przez dłuższy czas jeżdżę tylko na benzynie)

    0
  • #8 11 Lis 2017 05:18
    3048296
    Usunięty  
  • #9 18 Lis 2017 17:04
    mikavel
    Poziom 8  

    Czy po wyczyszczeniu przepustnicy trzeba przeprowadzić adaptacje?

    0
  • #10 18 Lis 2017 17:27
    andrzej20001
    Poziom 42  

    W 1.8 był problem z masą przepływomierza. Poszukaj faq na ten temat

    0
  • #11 19 Lis 2017 13:20
    mikavel
    Poziom 8  

    Wczoraj wyczyściłem przepustnice, odpaliłem auto (bez jazdy) i wszystko chodziło, dzisiaj wyjeżdżam na ulice i okazało się ze jednak nie jest dobrze. Podczas jazdy, po każdym wciśnięciu sprzęgła, lub wrzuceniu "na luz" obroty wariują, najpierw spadną do ok 1000 obrotów i od razu skaczą na poziom ok 2000 - 2500 a czasami nawet do 3500 obrotów. Po kilku sekundach falowania na wyższych obrotach, wraca na ok 800. Zaraz po odpaleniu silnika, nawet jak przygazuje w miejscu, to wszystko jest ok z obrotami, problem zaczyna się jak przejadę parę metrów, wtedy nawet na luzie obroty skaczą.
    Podpiąłem go do kompa i pokazało błąd P2119, który udało się wykasować na włączonym silniku i już się nie pokazuje.
    Przepływomierz sprawny.

    Czy zrobiłem może coś nie tak podczas czyszczenia przepustnicy, czy może to jest jakaś inna usterka, albo dostaje "lewego" powietrza? Moze trzeba zrobić adaptacje przepustnicy? Ma ktoś jakiś pomysł?

    0
  • #12 21 Lis 2017 09:00
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Uszkodzony może być hybrydowy ECU silnika.
    Zlokalizować będzie najszybciej i najłatwiej przez "podmianę" na chwilę całego kompletu (ECU,pętla immo, transponder).
    Nie będziesz potrzebował nawet niczego programować (przynajmniej do testu)
    W ten sposób wyeliminujesz bardzo częstą usterkę w Oplach i będziesz mógł się skupić na pozostałych elementach silnika.

    0
  • #13 26 Lis 2017 19:20
    mikavel
    Poziom 8  

    Zaktualizuje trochę temat.
    W minionym tygodniu bylem w serwisie żeby zrobili adaptacje przepustnicy oraz żeby zobaczyli czy coś innego może mu dolega.
    Ku mojemu zdziwieniu, w serwisie nie znaleźli błędu w moim aucie i wg nich jest OK! :)
    Po czyszczeniu przepustnicy oraz po jej adaptacji, oraz tygodniu jeżdżenia, sytuacja wygląda tak:
    odpalam auto, brak jakiegokolwiek falowania, czy to na zimnym czy na ciepłym silniku. Wystarczy tylko ze ruszę i jak wrzucę na luz, to obroty falują do 1500, czasami do 2000 oraz 3000 obrotów, do momentu aż auto się zatrzyma, wtedy spadają do ok 800.
    Dodam ze takie objawy wyszły dopiero po czyszczeniu przepustnicy, wcześniej nic takiego nie występowało.
    To będzie uszkodzony ECU, czy może jakaś nieszczelność w układzie (nie mam utraty mocy podczas jazdy)?

    0
  • #14 04 Gru 2017 16:39
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Pozostaje chyba tylko odczyt parametrów podczas jazdy.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo