Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL Astra G Z16SE - Długo kręci , jak jest zimny - po postoju

10 Lis 2017 12:40 2676 25
  • Poziom 19  
    Witam

    Taki przypadek:

    Opel Astra G 2001rok Z16SE + LPG sekwencja
    Po nocy kręci nawet do 8 sekund zanim silnik zastartuje. Zgaszę go i po chwili odpala od przysłowiowego strzała , o co tu chodzi? :roll:

    Wymienione / od sprawnego dawcy/ :
    - pompa paliwa/nowa BOSCH/ + zaworek regulacji ciśnienia /nowy BOSCH/w zbiorniku + inspekcja węża spiralnego czy nie jest dziurawy - nie jest dziurawy,
    - czujnik obrotów wału korbowego/100% sprawny - u dawcy Mój jest OK/,
    - czujnik obrotów wałka rozrządu/100% sprawny - u dawcy Mój jest OK/,
    - cewka zapłonowa,
    - świece zapłonowe w sumie niedawno kupione,
    - filtr paliwa,
    - EGR nie wchodzi w rachubę / działo się to przed wy-programowaniem go, po wy-programowaniu też jest jak jest/ - dodatkowo jest zaślepiony zgodnie z wytycznymi,

    Rozrusznik sprawdzony dwa razy:
    Pierwszy raz: poprzedniej zimny słabiej kręcił - po wymianie szczotek problem zniknął.
    Drugi raz: wczoraj kontrolnie zdemontowany na czynniki pierwsze - stan wzorowy /podejrzewałem że szczotki go zasyfiły - nic takiego nie miało miejsca/

    Sterownik na podmianę też nic nie wniósł nowego do sprawy...

    Jak dłużej postoi to też długo odpala.

    Jest jeszcze trop że dostaje gazu i rano ma problem mieszanką / za dużo /

    I ten wstyd gdy kręcisz jak starym dizlem ...
  • Poziom 33  
    Cytat:
    i ten wstyd gdy kręcisz jak starym dizlem ...
    oooo wypraszam sobie. Mój VW Passat z 86' 1,6D pali od strzała nawet do - 15. :D

    Rozumiem, że rozrusznik kręci szybko. Jak odpali to na wszystkich cylindrach od razu ?

    Zostały jeszcze przewody zapłonowe.
  • Poziom 19  
    Kręci jak kubkarze jeleni na jarmarku...

    Tak na wszystkich cylindrach, dziś podmienię przewody /chociaż one nigdy się nie psuły/.

    stary dizel benzyna... :cry:
  • Poziom 12  
    Kolego często przyczyną w takich wypadkach jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
    Najszybciej to podpiąć komputer z rana gdy jest zimny silnik i sprawdzić jaką temperaturę widzi sterownik silnika. Przy przekłamaniach czujnika podczas odpalania silnik nie dostaje bogatszej mieszanki (czyli tkz. ssania) i dla tego może mieć problem.
    Pamiętaj, że czujniki są dwa albo jeden podwójny (4 piny). Jeden sygnał do zegarów a drugi do sterownika silnika.
  • Poziom 19  
    Przewody podmienione - nic to nie dało.

    Gaz zakręcony/zaworkiem przy zbiorniku/ i wróg wykryty!!

    Rano pali od przysłowiowego strzała...

    Po rozmowach z gazownikiem przeczyszczę jeszcze zawór odcinający przy parowniku , a potem auto na przegląd do gazownika.
  • Poziom 42  
    Ciekawe czy czyszczenie cewek ci pomoże.

    Mam podobny przypadek z astra f 1.6 8v na jednopunkcie x16szr. Jak się jeździ i zgasi się na benzynie odpala od strzała, jak się zgaśnie na gazie i dłużej postoi (na krótkich przerwach pali od ręki) to trzeba przegazować i dopiero odpala (odpalanie na benzynie ale przełączanie od 1200obrotów). Powinien w teorii zawór na cewce zamykać a jednak coś nie trzyma. Po krótkim postoju pali a trochę dłużej już trzeba mu zapodać (otworzyć przepustnic) gazu i wtedy już po takim chwilowym gazowaniu startuje.

    Tak mi się dzieje od niedawna - a wcześniej odpalał tak że głównie mógłbym mieć na chwilowy styk odpalanie.
  • Poziom 19  
    @jaszczur11 - dokładnie tak

    @enhanced - dokładnie taki sam efekt

    UPDATE:
    Po wyczyszczeniu zaworka (był brudny) na parowniku/reduktorze jest poprawa ale to jeszcze nie to, być może auto dziś zawita do gazownika.
  • Poziom 19  
    Czy w takę cholerę to nie wiem, na pewno do cylindrów a stamtąd nie miał już gdzie.
    Zapachu gazu nie było czuć w ogóle...

    Astra pojechała do gazownika - będzie ja szmyrał po wężykach i grzebał we
    wtryskach... oby z powodzeniem
  • Poziom 19  
    45000 kilometrów = 4lata i 7miesięcy
  • Poziom 42  
    No to zobaczymy co tam zdziała, ja same cewki a raczej trzpienie czyściłem - choć nie wiem czy nie powinno się ich wymienić bo tam trzyma guma która jest w trzpieniu. A jak nie to sam reduktor bym musiał ponownie zregenerować bo już go 2-3 otwierałem po regeneracji. Ale najpierw pewnie wymienię właśnie te środki cewek.
  • Poziom 19  
    Aktualizacja z placu boju...
    Dwa wtryski nie trzymały/na komputerze spadało ciśnienie w listwie/ - wymienione...

    Jednak dalej pozostaje... został jeszcze trop że przez podciśnienie gaz przesącza się do kolektora...

    Teraz poczekam parę godzin na potwierdzenie ...

    Co dokładnie oznacza LPG:

    LepszyPower Gamoniu :)
  • Poziom 33  
    Lamus Pali Głupa. :D

    Sprawdza się moja teoria, że na gazie jeździ się drożej niż na ropie. Ciągle coś wymaga poprawek i specjalistycznej obsługi.

    Czy jak jest zimny silnik to odpala od razu na gazie, czy najpierw musi na benzynie? I kiedy przełącza ewentualnie ?

    Ja bym rozebrał parownik i go starannie wyczyścił.
  • Poziom 40  
    jaszczur1111 napisał:
    Sprawdza się moja teoria, że na gazie jeździ się drożej niż na ropie.

    Podeprzyj ją faktami.
    jaszczur1111 napisał:
    Ciągle coś wymaga poprawek i specjalistycznej obsługi.

    IV generacja czyli popularna sekwencja jest prosta w serwisowaniu i w ustawianiu także jeśli tylko się chce trochę pomyśleć.
    Do autora tematu - na 99% reduktor gaz popuszcza podciśnieniem.
  • Poziom 33  
    Cytat:
    Podeprzyj ją faktami.


    Zgoda ale tylko na priv.

    Cytat:
    popularna sekwencja jest prosta w serwisowaniu


    A ile kosztuje przeciętnie taka usługa i jak często ?
  • Poziom 19  
    "Do autora tematu - na 99% reduktor gaz popuszcza podciśnieniem"


    Dokładnie tak się okazało - zakupiłem nowy reduktor, potrzebny mi samochód a nie ma na to czasu aby stał u gazownika.

    Na dwa nowe wtryski i reduktor 24 miesiące gwarancji...
  • Poziom 40  
    jaszczur1111 napisał:
    Cytat:
    popularna sekwencja jest prosta w serwisowaniu


    A ile kosztuje przeciętnie taka usługa i jak często ?

    Nie wiem, sam to robię, przecież pisałem, że to proste.
    Jak często? Raz w roku zmieniam FFL i wkład FFC, podglądam też jak wygląda mapa w sterowniku i czy mieszanka nie jest za uboga.
  • Poziom 12  
    Też uważam, że gaz to dobre rozwiązanie. dla osób które same sobie nie obsługują instalacji to koszt przeglądu IV generacji to 150 - 250zł (w zależności od rodzaju) co 15000 km.
    Pamiętaj kolego, że koszt naprawy diesla jest znacznie droższy niż benzyny ponadto silniki mają więcej osprzętu a przede wszystkim czujników które są zawodne.
    Ale to kto czym jeździ to indywidualna sprawa każdego. Jak zawsze zdania są podzielone.
    Pozdrawiam
  • Poziom 19  
    Silnik odpala od tzw. strzała czyli naprawa się udała, portfel wyczyszczony.

    Musze jeszcze pojeździć i sprawdzić spalanie na nowych elementach.

    Nie wspomniałem że od pewnego momentu silnik spalał więcej gazu - tłumaczyłem

    sobie to zmianą gazu na tzw. zimowy.

    Litr czy półtora na 100km niby nie dużo ale po co ma iść w powietrze bezużytecznie.
  • Poziom 33  
    Gaz tzw zimowy to teoretycznie więcej propanu a ten ma mniejszą kaloryczność. W związku z tym potrzeba go więcej. Moje nowe pytanie, czy taka zmiana nie wymaga kolejnych regulacji ? Ponadto propan jest droższy. Ponieważ nie śledzę cen LPG aż tak dokładnie pytanie; czy występuje zimowa podwyżka i letni spadek cen ?

    Racja, że współczesne diesle mają więcej i drogiego a co najgorsze niestety zawodnego osprzętu. Ja akurat celuję w auta starsze i dzięki temu niezawodne.
  • Poziom 40  
    jaszczur1111 napisał:
    Moje nowe pytanie, czy taka zmiana nie wymaga kolejnych regulacji?

    Jeśli pytasz o regulację nowego reduktora po jego zamontowaniu to odpowiedź brzmi nie, nie potrzeba nic regulować bo ciśnienie ma już ustawione. Montujesz, odpowietrzasz układ chłodzenia i w drogę.
    jaszczur1111 napisał:
    Ponieważ nie śledzę cen LPG aż tak dokładnie pytanie; czy występuje zimowa podwyżka i letni spadek cen ?

    Zazwyczaj tak jest.
  • Poziom 40  
    Oczywiście, że nie wymaga regulacji.
  • Poziom 19  
    Jestem po pierwszym tankowaniu zbiornika LPG do pełna.

    Zatankowałem 34,43 litra LPG - przejechałem na tym 317,60 km

    wynik
    10,8406 LPG na 10 km

    Naprawa uznana za satysfakcjonującą.

    Temat do zamknięcia