Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Excel - jak transponować jeżeli ?

Dominik090 11 Nov 2017 20:21 810 4
  • #1
    Dominik090
    Level 5  
    Cześć,
    Próbuje zrobić funkcję która będzie transponowała jeżeli.
    Przykładowo mam poniższe dane:
    Produkt Rodzaj
    45 C001
    45 D001
    45 D002
    46 D001
    14 Z0099
    46 Z0099
    17 Z0099
    55 13312
    45 3213
    45 311113
    17 13213
    17 13222
    45 2213
    14 3123213
    14 31232
    14 C001
    46 D00132

    Tak wygląda w pliku:


    Chciałbym aby dla każdego produktu jednym wierszu miał wypisane wszystkie rodzaje.
    Oczywiście mogę użyć tabele przestawną i wyciąć i wkleić z transpozycją wszystkie rodzaje, jednak mój właściwy plik liczy kilkadziesiąt tysięcy wierszy, dlatego też chcę zrobić do tego funkcję.
    Chciałbym aby plik wyglądał następująco:

    Produkt Rodzaj
    14 31232 3123213 C001 Z0099
    17 13213 13222 Z0099
    45 2213 3213 311113 C001 D001 D002
    46 D001 D00132 Z0099
    55 13312

    Nie wiem jak to zrobić by transponowało jeżeli w produkcie jest dana wartość np produkt 14, to żeby w wierszach były wszystkie Rodzaje dla produktu 14.

    Czy ktoś wie jak skonstruować taką funkcję?
    Próbowałem Jeżeli i zagnieździć w niej transpozycje, jednak nie wiem jak zrobić to aby transponowało tylko te wartości z rodzaju dla tego samego produktu.
    Czy istnieje taka możliwość by to zrobić jedną funkcją?
  • Helpful post
    #2
    Prot
    Level 38  
    Dominik090 wrote:
    Czy ktoś wie jak skonstruować taką funkcję?


    Akurat wiem jak transponować... ale tablice danych :sm9:
    Excel - jak transponować jeżeli ?2017-11-1..2).png Download (19.84 kB)

    z wykorzystaniem funkcji tablicowych i nazwanych zakresów komórek - jak w załączniku. :spoko:
    FormTabP...xlsx Download (8.57 kB)Points: 2 for user
  • #3
    Dominik090
    Level 5  
    Cześć,
    Bardzo pomocne,
    Potrzebuje jeszcze tylko usunąć puste komórki, tzn. nie są one puste ponieważ zawierają z funkcji jeżeli wartość "".
    Można wstawić jakąkolwiek i usunąć przez znajdź i zaznacz.
    Jednak z powodu ogromnej ilości danych trwa to na prawdę bardzo długo.
    Czy znacie jakiś szybszy sposób na usunięcie tych komórek, które wyglądają na puste?
  • Helpful post
    #4
    Maciej Gonet
    VBA, Excel specialist
    Spróbuj formuł z załącznika. Zwróć uwagę na nazwane zakresy i formułę nazwas w Menedżerze nazw.
    A na przyszłość swoje dane przykładowe umieszczaj w pliku, a nie w tekście.
  • #5
    Dominik090
    Level 5  
    Dziękuję działa :)