Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf5, GT Sport-osuszacz klimatyzacji, wymiana.

MM2X 12 Nov 2017 10:41 3120 20
  • #1
    MM2X
    Level 26  
    Golf 5 GT Sport, BSE, 2008r., wymieniam chłodnicę klimatyzacji/skraplacz oraz chłodnicę wody. Osuszacz, okrągła rura po prawej stronie w starym skraplaczu zakończona u góry plastikowym korkiem na duży imbus w nowym natomiast jest korek metalowy na też duży imbus ale od dołu, góra zaspawana. Kiedy wymienia się wkład osuszacza (czy w ogóle, w niektórych jest azot) i jak to zrobić jak skraplacz jest zamontowany w aucie a do korka nie ma żadnego dostępu?
    Czy to umiejscowienie korka góra lub dół ma jakieś znaczenie?
    Z góry dziękuję za wszelkie rady i sugestie.
  • Helpful post
    #2
    123nowy
    Level 20  
    Witam inny producent skraplacz w niczym ta różnica nie przeszkadza ,osuszacz powinno się wymieniać po rozszczelnieniu klimatyzacji.
  • Helpful post
    #3
    Aleksander_01
    Level 41  
    123nowy wrote:
    Witam inny producent skraplacz w niczym ta różnica nie przeszkadza ,osuszacz powinno się wymieniać po rozszczelnieniu klimatyzacji.


    Na pewno chciałby tego każdy producent osuszaczy, ale nie przesadzajmy. Czy osuszacz nie złapie wilgoci leżąc np. rok w magazynie i proszę nie pisać tu o plastikowych korkach które go zabezpieczają bardziej od pyłu i piasku niż od wilgoci.
  • #4
    123nowy
    Level 20  
    Aleksander_01 wrote:
    123nowy wrote:
    Witam inny producent skraplacz w niczym ta różnica nie przeszkadza ,osuszacz powinno się wymieniać po rozszczelnieniu klimatyzacji.


    Na pewno chciałby tego każdy producent osuszaczy, ale nie przesadzajmy. Czy osuszacz nie złapie wilgoci leżąc np. rok w magazynie i proszę nie pisać tu o plastikowych korkach które go zabezpieczają bardziej od pyłu i piasku niż od wilgoci.

    Napisałem ,że powinno się wymieniać a osuszacze porządnej firmy mają korki gumowe i azot w srodku
  • #5
    MM2X
    Level 26  
    123nowy wrote:
    osuszacz powinno się wymieniać po rozszczelnieniu klimatyzacji.

    Ale wtedy za każdym razem trzeba demontować chłodnicę/skraplacz?- jeżeli ktoś się już zdecyduje na wymianę po rozszczelnieniu, bo zarówno z dołu jak i z góry nie ma dostępu do osuszacza.

    Aleksander_01 wrote:
    Na pewno chciałby tego każdy producent osuszaczy, ale nie przesadzajmy

    No wiadomo komercja/biznes. itd. ;)
    Aleksander_01 wrote:
    i proszę nie pisać tu o plastikowych korkach które go zabezpieczają bardziej od pyłu i piasku niż od wilgoci.

    Ale ja w starym osuszaczu mam faktycznie plastikowy :( .
  • Helpful post
    #6
    Aleksander_01
    Level 41  
    Skraplacze owszem, gdy kupuję w hurtowni oryginał czy zamiennik są nabite jakimś gazem, ale osuszacza to jeszcze nigdy nie kupiłem z ciśnieniem, a w sezonie robi się tego trochę. Po drugie skąd wiesz że to azot, badałeś to w laboratorium, jesteś chemikiem z wykształcenia.
  • #7
    MM2X
    Level 26  
    123nowy wrote:
    a osuszacze porządnej firmy mają korki gumowe i azot w srodku

    No właśnie pisałem na początku o azocie i co wtedy?, wymiana wiąże się z uzupełnieniem azotu, czy raczej one są dożywotnie i bezobsługowe?
  • Helpful post
    #8
    123nowy
    Level 20  
    Nie chodzi o korek który masz w starym skraplaczu tylko o zabezpieczenie nowego osuszacz.
    W tym starym masz wkład który jest sprzedawany w szczelnym wypróżnianym opakowaniu. Azot jest gazem tylko do prób szczelności i w nowych elementach jako zabezpieczenie.
  • #9
    MM2X
    Level 26  
    Golf5, GT Sport-osuszacz klimatyzacji, wymiana.
    Aleksander_01 wrote:
    Skraplacze owszem, gdy kupuję w hurtowni oryginał czy zamiennik są nabite jakimś gazem,

    A jak wtedy podłaczysz go z tym gazem do instalacji przecież ucieknie, przez zakręceniem śrub?

    Dodano po 2 [minuty]:

    123nowy wrote:
    Nie chodzi o korek który masz w starym skraplaczu tylko o zabezpieczenie nowego osuszacz.

    Nie kumam tego, skraplacz to inaczej chłodnica z klimatyzacji?, osuszacz jest w rurce z boku na stałe przyspawana do skraplacza? , (niebieski na screenie).
  • #10
    123nowy
    Level 20  
    Aleksander_01 wrote:
    Skraplacze owszem, gdy kupuję w hurtowni oryginał czy zamiennik są nabite jakimś gazem, ale osuszacza to jeszcze nigdy nie kupiłem z ciśnieniem, a w sezonie robi się tego trochę. Po drugie skąd wiesz że to azot, badałeś to w laboratorium, jesteś chemikiem z wykształcenia.

    Nie jestem ale zajmuje się tym około 25 lat ,bylem na różnych szkoleniach miedzy innym w behr
  • #11
    Aleksander_01
    Level 41  
    W 8 poście masz bardzo ładną odpowiedź. Wiadomo że ten gaz ucieknie, a gdyby nawet nie uciekł to robisz przed nabiciem klimy tzw. głęboką próżnię i pozbywasz się wszelkich gazów oraz pary wodnej z układu.
  • Helpful post
    #12
    123nowy
    Level 20  
    MM2X wrote:
    Aleksander_01 wrote:
    Skraplacze owszem, gdy kupuję w hurtowni oryginał czy zamiennik są nabite jakimś gazem,

    A jak wtedy podłaczysz go z tym gazem do instalacji przecież ucieknie, przez zakręceniem śrub?

    Dodano po 2 [minuty]:

    123nowy wrote:
    Nie chodzi o korek który masz w starym skraplaczu tylko o zabezpieczenie nowego osuszacz.

    Nie kumam tego, skraplacz to inaczej chłodnica z klimatyzacji?, osuszacz jest w rurce z boku na stałe przyspawana do skraplacza?

    tak skraplacz to jest chłodnica klimatyzacji ,w tej rurce jest sam wkład
    wymieniasz skręcasz wysoko i próżnia.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Ty kupiłeś nowe chłodnice czy używane?
  • Helpful post
    #13
    Aleksander_01
    Level 41  
    123nowy wrote:

    Nie jestem ale zajmuje się tym około 25 lat ,bylem na różnych szkoleniach miedzy innym w behr



    Widzisz bo już tak w życiu jest, szkolenie szkoleniem a życie życiem. Piszesz o jakże znakomitej firmie behr (skoro znakomita to musi być z Niemiec, oni nie oszukują) i wiadomo zawsze dają azot do nowych osuszaczy i jeszcze jakoś to muszą uszczelnić.
    Pierwszy przykład z brzegu Link
  • #14
    MM2X
    Level 26  
    Jestem umówiony w ten sposób, że sam wymieniam chłodnice wody i skraplacz (Golf GT Sport), wcześnie jadę do "gazownika", który ściągnie gaz, po wyminie chłodnic jade do niego z powrotem w celu nabicia nowego, wcześniej ma sprawdzić szczelność układu.
    Założyłem ten temat, bo miałem wątpliwości odnośnie osuszacza ;)

    Dodano po 1 [minuty]:

    123nowy wrote:
    Ty kupiłeś nowe chłodnice czy używane?

    Nowe obydwie chłodnice.

    Dodano po 1 [minuty]:

    123nowy wrote:
    wymieniasz skręcasz wysoko i próżnia.

    Co znaczy skręcasz wysoko?
  • #15
    123nowy
    Level 20  
    Aleksander_01 wrote:
    123nowy wrote:

    Nie jestem ale zajmuje się tym około 25 lat ,bylem na różnych szkoleniach miedzy innym w behr



    Widzisz bo już tak w życiu jest, szkolenie szkoleniem a życie życiem. Piszesz o jakże znakomitej firmie behr (skoro znakomita to musi być z Niemiec, oni nie oszukują) i wiadomo zawsze dają azot do nowych osuszaczy i jeszcze jakoś to muszą uszczelnić.
    Pierwszy przykład z brzegu http://allegro.pl/osuszacz-klimatyzacji-klimy-behr-hella-audi-a4-b6-i6294530938.html

    to kupuj bezpośrednio w behr hella
  • #16
    Aleksander_01
    Level 41  
    Powiem tak - sam osuszacz lub wkład osuszacza są tak tanie że nie ma tu co oszczędzać.
  • #17
    MM2X
    Level 26  
    Aleksander_01 wrote:
    Powiem tak - sam osuszacz lub wkład osuszacza są tak tanie że nie ma tu co oszczędzać.

    No tak ale dalej nie wiem, czy wymiana wkładu osuszacza wiąże się z demontażem chłodnicy/skraplacza (na przyszłość)w w golfie 5?.
  • #18
    123nowy
    Level 20  
    Tak wiąże się ze zdjęciem przodu.
  • #19
    MM2X
    Level 26  
    123nowy wrote:
    Tak wiąże się ze zdjęciem przodu.

    No własnie i tutaj jest meritum ... kupę roboty z tym jest akurat w tym modelu. Wymyśliłem sobie, aby od dołu z plastikowej atrapie pod skraplaczem wyciąć otwór przez który byłby dostęp do korka z imbusem i wtedy można jakby co od dołu wymienić ten wkład. Mnie akurat zabiera cały dzień demontaż obu chłodnic (belka, lampy, plastiki itd.)
  • #20
    Aleksander_01
    Level 41  
    Jest to ryzykowna robota, weź pod uwagę że robisz to w starym utlenionym aluminium. Efektem tego może być zakup nowej chłodnicy (skraplacza). Jeżeli dotychczas klima chodziła dobrze to zostaw to w spokoju.
  • #21
    MM2X
    Level 26  
    Aleksander_01 wrote:
    est to ryzykowna robota, weź pod uwagę że robisz to w starym utlenionym aluminium.

    Chłodnica z wody jest lekko dziurawa a skraplacz strasznie zapchany śmieciami (nie widać lameli) i wyciek gazu w okolicy czujnika cienienia klimy (ultrafiolet), rzekomo te czujniki same w sobie się rozszczelniają w miejscu styków elektrycznych- więc wyminiam 3 elementy.
    Mam już zdemontowana belke , przód itd..., jutro pojadę do gazownika ściągnąć gaz, potem wyciągam obie chłodnice i wtedy mam wszystko wolne i mogę wyciąć, nic nie kosztuje a może się kiedyś przydać ;)