Witam!!
Czy ktos moze podpowiedziec gdzie szukac przyczyny nieprawidlowych obrotow biegu jalowego silnika 1,4 MPI w Polonezie Caro po 140 tys km przebiegu? Silnik poki zimny zazwyczaj gasnie czemu mozna zapobiec naciskajac lekko pedal gazu. Po nagrzaniu silnika obroty rosna do 1500, czasem 2000 a nawet 3000 obr/min. Trudno wyczuc od czego to zalezy. Zdarza sie ze silnik ma prawidlowe 900 obr/min. Poza tym silnik ciagnie bez zarzutu. Tester Microcheck wykazal problem w ukladzie dolotowym - Wyczyscilem przepustnice i kanaly obejsciowe powietrza. Silnik krokowy ma prawidlowe rezystancje uzwojen ale wykonuje tylko minimalne ruchy w prawo i lewo przed wlaczeniem silnika - potem nie oddzialywuje na przepustnice. Jest zamontowany nowy katalizator, sonda lambda nie zostala zmieniona. By uniknac dokuczliwego smrodu z ukladu wydechowego od pewnego czasu jezdzilem na paliwie bezsiarkowym - na zmiane Ultimate 98 oraz Suprema 95. Smrodu bylo mniej ale nie zupelnic. Zatankowalem V-power, smrod zniknal calkowicie, samochod wyraznie sie ozywil, lecz po zuzyciu polowy zbiornika zaczely sie powyzsze problemy z biegiem jalowym. Przypadek?
Pozdrawiam
adamdn
Czy ktos moze podpowiedziec gdzie szukac przyczyny nieprawidlowych obrotow biegu jalowego silnika 1,4 MPI w Polonezie Caro po 140 tys km przebiegu? Silnik poki zimny zazwyczaj gasnie czemu mozna zapobiec naciskajac lekko pedal gazu. Po nagrzaniu silnika obroty rosna do 1500, czasem 2000 a nawet 3000 obr/min. Trudno wyczuc od czego to zalezy. Zdarza sie ze silnik ma prawidlowe 900 obr/min. Poza tym silnik ciagnie bez zarzutu. Tester Microcheck wykazal problem w ukladzie dolotowym - Wyczyscilem przepustnice i kanaly obejsciowe powietrza. Silnik krokowy ma prawidlowe rezystancje uzwojen ale wykonuje tylko minimalne ruchy w prawo i lewo przed wlaczeniem silnika - potem nie oddzialywuje na przepustnice. Jest zamontowany nowy katalizator, sonda lambda nie zostala zmieniona. By uniknac dokuczliwego smrodu z ukladu wydechowego od pewnego czasu jezdzilem na paliwie bezsiarkowym - na zmiane Ultimate 98 oraz Suprema 95. Smrodu bylo mniej ale nie zupelnic. Zatankowalem V-power, smrod zniknal calkowicie, samochod wyraznie sie ozywil, lecz po zuzyciu polowy zbiornika zaczely sie powyzsze problemy z biegiem jalowym. Przypadek?
Pozdrawiam
adamdn