Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4 b5 Biały dym na LPG

Przemek29122016 13 Lis 2017 19:39 189 9
  • #1 13 Lis 2017 19:39
    Przemek29122016
    Poziom 3  

    Witam posiadam audi a4 b5 1.6 z 1997 roku. Zakupiłem je w sierpniu jako pierwsze auto dla młodego kierowcy. Auto wydawało się okej 176 tys myślę że w miarę autentyczny przebieg bo poprzedni właściciel posiadał je 11 lat i widać było że było zastane ze względu na to że było 2 autem awaryjnym ponieważ sprzedający jeździł w delegacje ale do rzeczy po 2 tys km cieszenie się autem, wyskoczyła kontrolka przegrzania silnika. Dojechałem do domu jakieś 20 km ale chyba z 5 zatrzymaniami żeby silnik ochłonął i dolewaniem płynu chłodniczego . Oczywiście jedna chyba z najgorszych decyzji w moim życiu młodego kierowcy. Diagnoza uszczelka pod głowicą. Został dodatkowo wymieniony rozrząd i wszystko miało grać więc dołożyłem do niego gaz marki STAG ze względu na dobre opinie i wszystko grało lecz następnym objawem było szarpanie autem i tracenie mocy na co pomogła wymiana przewodów i świec (NKG) A teraz po kolejnych 4 tys km kolejny problem a mianowicie biały dym z rury wydechowej. Słyszałem że silnik po wymianie uszczelki może ''zjeść'' trochę oleju więc nie przejmowałem się tym, teraz zalałem valvoline maxlife 10w40 i na razie z branie oleju ustąpiło z tego co widzę. co może być przyczyną tego białego dymu? Dodam że na benzynie jest okej i zauważyłem że na LPG powyżej 5-6k obrotów też dym znika.

  • #2 13 Lis 2017 21:56
    CHKDSK
    Poziom 11  

    w VAGach wskazówka temperatury cieczy rusza się z linii 90 stopni gdy silnik ma ponad 105 stopni, także pewnie przegrzałeś go wtedy bardzo porządnie. To może się mścić.

    Jeśli są to kłęby białego dymu a nie siwo-niebieskiego to ja bym szukał przyczyny dalej w puszczaniu płynu chłodniczego do komory spania, tylko pytanie którą drogą. Sprawdź czy po jeździe węże chłodnicze są twarde oraz czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego.
    Istnieje też szansa, że po przegrzaniu parownik puszcza wodę do gazu. Zwłaszcza jeśli mówisz, że dzieje się tak tylko na LPG.

    Planowałeś głowice czy tylko wymieniłeś uszczelkę?

  • #3 13 Lis 2017 21:57
    tzok
    Moderator Samochody

    Jeśli nie ubywa płynu ani oleju, a dymi głównie na LPG to zła jakość gazu (wilgoć) i/lub źle wyregulowana instalacja. Czy ten dym ma jakiś zapach? Zarówno olej jak i płyn chłodzący mają bardzo charakterystyczne zapachy. Olej daje raczej niebieski dym, biały to woda albo płyn chłodniczy. Mam nadzieję, ze po wymianie uszczelki głowicy wymieniłeś płyn chłodzący i olej. Czy głowica została splanowana/sprawdzona, przed założeniem nowej uszczelki?

  • #4 13 Lis 2017 22:29
    Przemek29122016
    Poziom 3  

    Nie planowałem głowicy, była tylko wymieniana uszczelka. Dziękuję za radę sprawdzę jutro te węże i zobaczymy. Tak po wymianie uszczelki był zmieniony tez olej i płyn. Nie wydaje mi się żeby to była wina parownika bo gaz był zakładany po wymianie uszczelki.

  • #5 13 Lis 2017 22:45
    tzok
    Moderator Samochody

    Zazwyczaj po zdjęciu głowicy, zwłaszcza jeśli była przepalona uszczelka i/lub doszło do przegrzania silnika, konieczne jest planowanie głowicy. Inaczej wymiana uszczelki jest bezcelowa - usterka powróci po kilkuset/kilku tys. km. Minimum to sprawdzenie czy głowica nie jest "zwichrowana".

  • #6 14 Lis 2017 22:18
    Przemek29122016
    Poziom 3  

    Wymieniał ją myślę że porządny mechanik (po znajomości) więc chyba sprawdził czy głowica się nadaje. Sprawdziłem dzisiaj płynu widać małe ubytki jest poniżej minimum jakiś 0.5 cm myślę ze ubytek jest jakoś w granicy 1cm na 1000km, bo było trochę powyżej minimum jak ostatnio sprawdzałem dodam że lubię sobie przyśpieszyć. Dzisiaj na spokojnej jeździe do 2.5-3k obrotów dymienie było lekkie w mieście od rana a po południu było okej. Dodam że po jeździe po otworzeniu maski słychać było delikatne kapanie stojąc przodem do auta jakoś za silnikiem z lewej strony bardziej. Myślicie że dymienie na LPG przy obciążeniu silnika przyśpieszanie 4-5 k obrotów może być spowodowane uszkodzeniem jakiegoś węża ?

  • #7 15 Lis 2017 00:48
    Bandziorex
    Poziom 3  

    Nie wiem czy jest to mozliwe ale mi sie nasuwa jedna mysl, reduktor jest ogrzewany plynem chlodniczym, wiec moze zaciaga i troche leci wtryskami. To by tlumaczylo kopcenie na LPG.

  • #8 15 Lis 2017 19:01
    tzok
    Moderator Samochody

    W sprawnym samochodzie płynu nie ma prawa ubywać. Niektóre reduktory konstrukcyjnie miały możliwość puszczenia płynu w dolot. Niekiedy kończyło się wymianą silnika, bo nie było czego naprawiać...

  • #9 15 Lis 2017 22:00
    Przemek29122016
    Poziom 3  

    Mogę w jakiś sposób sprawdzić czy to właśnie przez reduktor przedostaje się płyn i dlatego powoduje dymienie ? Bo silnika na razie nie widzi mi się wymieniać zwłaszcza że auto mam 4 miesiące a silnik ma 180 tys przejechane.

  • #10 15 Lis 2017 23:01
    Staszek49
    Poziom 33  

    Jeśli silnik będzie nadal "dymił" na biało i nie będą to usterki opisane wyżej, to proponuję dać auto do mechanika, który wykona badanie głowicy na pęknięcie.
    W aucie syna dopiero za 3 razem mechanik ustalił pęknięcie głowicy, wcześniejsi 2 nie wykonali tego sprawdzenia, ale kasę policzyli.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME