Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

President Harry II classic - Słaby zasięg w połączeniu z anteną Ohio

Bart921 14 Lis 2017 04:14 645 38
  • #1 14 Lis 2017 04:14
    Bart921
    Poziom 6  

Witam! jestem nowy w CB. Kupiłem używane radyjko jak w temacie i jestem, delikatnie mówiąc, negatywnie zaskoczony małym zasięgiem. Radyjko generalnie działa. Jestem w stanie wyraźnie porozmawiać z kimś oddalonym o... około 2km. Dalej nie idzie już zrozumieć. Mam wrażenie, że sam jestem dobrze słyszany- często po komunikacie pojawia się na chwilę szum- jakby ktoś nadawał, jednak nie jestem w stanie rozróżnić słów. Zdaję sobie sprawę, że ta antena(President Ohio, 85cm, podstawa magnetyczna) nie jest wysokich lotów, ale bez przesady... 2km to odrobinę za mało. Poprzedni właściciel raczej jej nie przycinał, końcówka bata jest ładnie zakończona(bez śladu po kombinerkach).

Antena jest przyczepiona na środku dachu, przewód od podstawy do radia ma ok. 4m.

Set zestroiłem sobie chińskim reflektometrem. SWR wynosi odpowiednio:

1 dla #40
    1.1 dla #20
    1.3 dla #1

nie udało mi się wyśrodkować dla 20(już bardziej nie da się wyciągnąć bata), ale chyba i tak jest bardzo dobrze.

Moc nadawania zmierzona tymże urządzeniem oscyluje w okolicach 3W.

Czytałem sporo o zmorze tych radyjek, jaką jest filtr 455. Radyjko rozebrałem, filtr na wyjściu ma 1.09V(zdaje się, że w porządku- a nawet odrobinkę za dużo). Mierzyłem zwykłym tanim miernikiem ustawionym na DC, względem masy.

Zasięg sprawdzałem w Warszawie, jak i na przedmieściach. Wychodzi podobnie. W czym może być problem?

Dodam, że jeżeli ktoś jest bliżej niż 2km, jakość jest świetna. Zarówno mojego odbioru, jak i nadawania(czysto i wyraźnie). Bez problemu mogę zrozumieć głos, nie ma szumu w tle.