Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Aletrnator Renault Clio 1.2 96 - Podłączenie alternatora - wtyk 4pin.

14 Lis 2017 18:21 1560 7
  • Poziom 26  
    Witam serdecznie.
    Otóż mam taki alternator jak na zdjęciu niżej wymontowany z Renault Clio 1.2 96r.
    Chciałbym go zastosować w innej renówce lecz nie wiem na którym pinie jest wzbudzenie alternatora oraz który pin jest za co odpowiedzialny.
    Który pin jest od czego?
    Aletrnator Renault Clio 1.2 96 - Podłączenie alternatora - wtyk 4pin.Aletrnator Renault Clio 1.2 96 - Podłączenie alternatora - wtyk 4pin.
  • Poziom 43  
    Podpinasz L kontrolka. Masz na regulatorze
  • Poziom 26  
    andrzej20001 napisał:
    Podpinasz L kontrolka. Masz na regulatorze

    Na regulatorze jest tylko i wyłącznie wtyk B+ i nic więcej, żadnych "L" tam nie ma.
    W renówce w której był zamontowany B+ był podłączony do akumulatora tak jak w każdym alternatorze a wzbudzanie jego to któryś z środkowych pinów z tego gniazda 4 pinowego lecz nie pamiętam który. Jest może jakiś sposób by to sprawdzić który to?

    Dodano po 28 [minuty]:

    Jest to alternator firmy delphi 12V 75A
    Znalazłem schemat złącza:
    Aletrnator Renault Clio 1.2 96 - Podłączenie alternatora - wtyk 4pin.Aletrnator Renault Clio 1.2 96 - Podłączenie alternatora - wtyk 4pin.
    Pin L to wzbudzanie, dobrze mówię?
    A pozostałe piny do czego?
  • Poziom 30  
    S to sense ,napięcie akumulatora, niepodłączony może ładować 14,7 14,9 V
    I ignition , zapłon pomaga we wzbudzeniu
    L lamp,kontrolka
    P sygnał wyjsciowy obciążenia na ECM, chyba to samo co DFM w Boschu
  • Poziom 26  
    abart64 napisał:
    S to sense ,napięcie akumulatora, niepodłączony może ładować 14,7 14,9 V

    Czyli podłączam to do klemy plusowej akumulatora(styk B+ w alternatorze) czy zostawiam niepodłączone? Skoro na niepodłączonym daje 14,9V to z podłączonym ile?
    Zacisk "I" to jest plus po stacyjce, czy tak?
    abart64 napisał:
    P sygnał wyjsciowy obciążenia na ECM, chyba to samo co DFM w Boschu

    A nie jest to obrotomierz? Dowiedziałem się z pewnych źródeł, że ten styk podłącza się do obrotomierza(nie wszystkie renówki starsze maja obrotomierz).
  • Poziom 30  
    To nie jest alternator z 96r, jest sporo nowszy i nie od renówki mimo że z takiej go wyjąłeś. Chyba pochodzi z jakiejś Mazdy.
    Tak, I to plus po stacyjce.
    S daj pod śrubę B+ i zobacz jakie będzie nap. ładowania z podłączonym i odłączonym.
    P zostaw.
    Obrotomierz to zwykle oznaczenie W.
  • Poziom 26  
    Witam panowie.
    Otóż po oczyszczeniu wszystkich styków, wyczyszczeniu alternatora oraz podłączeniu pod akumulator doznałem delikatnego szoku a mianowicie alternator jest uszkodzony lub po prostu jest to alternator samowzbudny. Po podłączeniu do akumulatora naładowanego do 12.8V(innego nie miałem) i nie podłączaniu "L" ani "I"(nic do wtyczki nie podłączałem) a następnie rozkręceniu go do około 1500obr na akumulatorze napięcie wskoczyło na 14,3V czyli wychodzi na to, że alternator działa. Dodam, że pod wiertarką czuć obciążenie. Drugi test wykonałem identycznie lecz z podpiętą żarówką od wzbudzania alternatora i faktycznie po rozkręceniu go żarówka gaśnie.
    W przypadku gdy do styku B+ (pod grubą śrubę) podłącze akumulator naładowany do 5V(zasiarczony) alternator się nie wzbudza. Przy napięciu około 10V zaczyna gasnąć kontrolka a alternator stawiać duże obciążenie.
    Jest to usterka alternatora czy raczej takie alternatory były montowane w tych samochodach?
    Dodam, że udało mi się znaleźć na sprzedaż taki samochód z zamontowanym identycznym alternatorem i po odpaleniu silnika a nastepnie odłączeniu wtyczki od alternatora na akumulatorze 14V lecz na kokpicie się pali wtedy żarówka co jest oczywiste.
  • Poziom 26  
    Witam panowie po dłuższej przerwie.
    Posiedziałem długo nad alternatorem, wszystko dokładnie wyczyściłem, no i ku mojemu zdziwieniu alternator okazał się samowzbudny gdyż bez podłączania czegokolwiek do wtyczki z pierwszego postu alternator wzbudza się sam przy około 1000obr i ładuje akumulator napięciem 14V. Czy jest to usterka alternatora czy po prostu takie alternatory samowzbudne były montowane fabrycznie?
    Dodam, że próbowałem na akumulatorze naładowanym do 12.8V, nie mam obecnie takiego głęboko rozładowanego.