Witam. Mam problem ze Scania 94 6x2 z ABS. Po naprawie części mechanicznej hamulców tj grzechotki, bębny, okładziny itd Scania dalej nie hamuje tak jak powinna. Postanowiłem się przyjrzeć pneumatyce. Ciśnienie na wejściu do głównego zaworu hamulca wynosi 8,5. Na siłownikach hamulcowych osi tylnej jest 4,5. Po drodze jest jeszcze rozgałęzienie (pod akumulatorami), na którym jest złącze pomiarowe i tez tam jest 4,5, więc domniemam, że problem jest jeszcze przed zaworem przekaźnikowym osi tylnej (zawór przekaźnikowy zmieniany w ostatnim czasie na nowy z powodu pęknięcia i ubytku powietrza). Stawiałem na źle działający zawór hamulca przy pedale hamulca, lecz podmieniałem już dwa (używane niestety) i sytuacja się nie zmieniała. Myślałem również o zaworze redukującym ciśnienie hamowania w zależności od obciążenia, lecz nie znalazłem go w tym samochodzie (zdziwiło mnie że nie ma takiego zaworu lecz nie widać śladów przeróbek). Do zaworu przekaźnikowego osi tylnej sterowanie jest bezpośrednio z zaworu przy pedale. Znalazłem w internecie - plik w załączniku - informację, że różnica pomiędzy pomiarami, które zrobiłem nie powinna być większa niż 1 bar, a u mnie jest zdecydowanie więcej. Czy wskazuje to zdecydowanie na główny zawór hamulcowy przy pedale hamulca? Ile powinno wynosić cisnienie na siłownikach hamulcowych? Czy zawór hamulcowy mając na wejściu 8,5 bara powinien miec na wyjsciu przy maksymalnie wcisnietym pedale 8,5? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Dodano po 15 [minuty]:

Dodano po 15 [minuty]:
