Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A3 2.0tdi CFFB 140km stuka, szarpie i kopci na biało

krzysss4 14 Nov 2017 21:13 2148 3
  • #1
    krzysss4
    Level 2  
    Witam,
    Od dwóch miesięcy mam problem z moim autem Audi A3 2.0tdi 140km CR. Rano odpala bez problemu, czasami na początku nie równo chodzi ale po kilku sekundach praca silnika wyrównuje się (była uszkodzona jedna świeca ale została wymieniona). Kiedy przejadę kilka km i auto zacznie się nagrzewać zaczyna szarpać, i z rury wydechowej zaczyna kopcić na biało, dodatkowo w zakresie obrotów od 1800 do 2200 słychać stukanie w silniku właśnie wtedy kiedy auto szarpie i kopci. Miałem wyciągane wtryskiwacze dwa razy i sprawdzane na maszynie. Mechanik nie wykrył nic podejrzanego stwierdził że są w dobrej kondycji a auto jak kopciło i szarpało tak dalej to samo. Proszę o pomoc jeśli ktoś z Was miał taki przypadek bo tracę już nadzieje a nie chce inwestować w czyjeś przypuszczenia. Z góry dziękuję.
  • #2
    jalop
    Level 24  
    Płynu chłodzącego nie ubywa?
    Oleju nie ubywa? Jaka konsystencja dwóch powyższych?

    Turbina sprawdzona? Zawory sterowania turbiną?
    Popychacze hydrauliczne? To może być to.
    Czy spaliny mają taki sam zapach jak zawsze?

    VAG coś podaje?
    Analiza spalin na stacji kontroli?
  • #3
    krzysss4
    Level 2  
    Vag nie pokazuje żadnych błędów. Oleju nie ubywa, płynu chłodzącego też nie ubywa. Turbo mechanicy twierdzili że jest ok ale zdjęli tylko wąż co dochodzi do turbiny i sprawdzili czy nie ma oleju, auto jak się nagrzeje to przestaje szarpać i stukać i zbiera się ładnie. Jeśli chodzi o zapach spalin to zauważyłem już jakiś czas temu że czuć inaczej niż zwykle, tak jakby było czuć paliwo. Ostatnio byłem u kolejnego mechanika i przewiozłem się z nim podpiął Vaga (vcds) i powiedział że turbo nie ma takiej wydajności jak powinno. Kilka razy gwałtownie przyspieszałem podczas jazdy z nim auto kopciło szarpało. Umówiłem się na diagnostykę na następny dzień i jak dojechałem do domu auto postało z pół godziny, zapaliłem i pojechałem w trasę ok 80km i... zero szarpania, kopcenia itp. dzisiaj wybieram się znowu na wizytę u mechanika, zostawię auto i zasugeruję to co Kolego opisałeś. Z góry dziękuję Ci za pomoc.
  • #4
    krzysss4
    Level 2  
    Lejący wtryskiwacz. Problem rozwiązany. Pierwszy warsztat nie potrafił sprawdzić chyba kondycji wtryskiwaczy.