Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 508 2.0hdi 140km 2011 - Opozniona reakcja na gaz, zatrzymanie przy 1500r

adrian881 14 Lis 2017 21:17 219 9
  • #1 14 Lis 2017 21:17
    adrian881
    Poziom 3  

    Czesc

    To mój pierwszy post na forum. Nie znalazłem do tej pory w sieci nic co odpowiadalo by objawom zaobserwowanym w moim aucie, proszę wiec o pomoc.
    Przy każdej próbie wcisniecia gazu z wolnych obrotów wskazówka zatrzymuje się w okolicach 1500rpm ( powtarzalnie dokladnie w tym samym miejscu) a po chwili wkreca się na 3tys i dalej. Po ponownym wcisnieciu w podłogę idzie już plynnie. Po odczekaniu 5 sek problem wraca. Diagnozowalem kompem i obecnie na tapecie jest błąd ladowania i faktycznie napięcie na akumulatorze wariuje w zakresie od 11v do 15,5v co potwierdzają mrużące ksenony. Planuje wymianę regulatora lub regeneracje alternatora. Sprawdzałem już egr i przepustnice, wszystko czyste, chodzi plynnie. Czujnik polozenia hamulca tez wymieniony(podobno byla na to kampania naprawcza).Nie wyskakują inne błędy typu błąd fap czy check engine. W mojej wersji chyba nie trzeba uzupełniać czynnika, przynajmniej nie udało mi się znaleźć zbiornika. Nie chce na ślepo czyścić fapa, czy wymieniać czujnikow, bo nie stać mnie i nie mam na to czasu a turbo i sprzęgło już czekają w blokach na wymianę... Zastanawia mnie ta powtarzalność w spadku mocy dokładnie w tym samym zakresie obrotów. Myślę, ze gdyby fap był zapchany to obroty by falowały lub ogólnie moc by spadla. Mógłby wchodzić również w tryb awaryjny.
    Pytanie na czym się skupić jeśli naprawa alternatora nie przyniesie poprawy?
    P.S
    Znalazłem jeszcze kilka błędów, które wiąże raczej z nieprawidlowym napięciem.
    1) wstepnego nagrzewania swiec
    2) podgrzewanie fotela
    3) błędy czujnikow dotykowego otwierania

    Zaznacze jeszcze ze auto wyposazone jest dość mocno, odpalanie na guzik, wyświetlacz head up, otwieranie dotykowe itp. Ogólnie mnóstwo elektryki.
    Czasem faktycznie zdarza się, ze otwieranie na dotyk nie działa dobrze ale wiąże to raczej ze slaba bateria kluczyka.
    Auto ładnie pali, obroty nie faluja, jak już ruszy to się ładnie zbiera, na autostradzie tez płynnie, z wyjątkiem sytuacji gwaltownego przyspieszania z poziomu poniżej 1500rpm, wtedy reakcja opóźniona i jak już zalapie to hydraulika klekocze z bólu.
    Oleje i filtry wymienione, pompa paliwa tez nie jest w najlepszej kondycji( widać opiłki przy wymianie filtra). Może ktoś miał podobne problemy lub może doradzić na czym się skupić? Uprzedzam, ze nie mogę zmienić auta dopóki nie kupie drugiego liczę wiec, ze uda się przynajmniej ta dziurę w obrotach zalatac...

  • Pomocny post
    #2 14 Lis 2017 22:34
    prosty_01
    Poziom 17  

    Przede wszystkim wymień regulator, bo jest to niedrogi element, a prąd z alternatora powinien być stabilny(oczywiście jeśli sprawdzone zostały przewody od + do akumulatora). Większość czujników silnika dostaje napięcie 5v, część komponentów jednak dostaje napięcie równe napięciu akumulatora, przez co możliwa jest ich nieprawidłowa praca. Sterownik zaprogramowany jest do sterowania komponentami w zakresie 11-14V.
    Filtr cząstek jeśli jest zapchany to wyświetla się kontrolka filtra, lub jeśli jest przepełniony to kontrolka silnika i zostaje zapisany stosowny błąd.

    Problem może też być z tą pompą(wnioskuję że to pompa wstępna w zbiorniku), jeśli są widoczne opiłki może nie dostarczać odpowiedniej ilości paliwa, dobrze by było zmierzyć ciśnienie paliwa.

  • #3 14 Lis 2017 23:26
    adrian881
    Poziom 3  

    Dzieki za wsparcie. Jak moge zmierzyc cisnienie paliwa? Moge to odczytac z komputera czy musze montowac jakis czujnik w ukladzie?
    Tez jestem sceptyczny co do koniecznosci wyciagania fapa. Zobaczymy co sie stanie po naprawie alternatora. Czytalem jeszcze gdzies, ze moge miec wgrany jakis lewy soft, co moze skutkowac zaburzeniami w pracy i brakiem rejestru wszystkich bledow, ale to teraz tylko w aso podobno. Dodatkowo dziwi mnie ta powtarzalnosc zaburzen dokladnie w tym samym zakresie obrotow, co moze swiadczyc bardziej o awarii komputera a nizeli stricte mechaniki....

  • Pomocny post
    #4 15 Lis 2017 02:04
    KotBury2
    Poziom 18  

    adrian881 napisał:
    Dodatkowo dziwi mnie ta powtarzalnosc zaburzen dokladnie w tym samym zakresie obrotow, co moze swiadczyc bardziej o awarii komputera a nizeli stricte mechaniki....
    Jeżeli stale powtarza się niedomaganie przy 1500 obr/min, sygnalizuje to być może kłopoty z czujnikiem ciśnienia paliwa (8 - schemat obwodu wtryskowego SIEMENS/CONTINENTAL poniżej), zamontowanym w zasobniku (7).
    Peugeot 508 2.0hdi 140km 2011 - Opozniona reakcja na gaz, zatrzymanie przy 1500r
    Obroty akurat 1500 obr/min mają ścisły związek ze strategią komputera wtryskowego, polegającą na tym, że jeżeli czujnik z jakiegoś powodu źle wskazuje ciśnienie (np. ma "styki chwiejne"), to komputer w czasie jazdy dobiera sobie wartość zastępczą ciśnienia, awaryjną i ustala obroty maksymalne do 1500, po to, aby kierowca mógł dojechać do najbliższego warsztatu.

    Jednak powinna ta usterka zostać zarejestrowana w pamięci komputera jako poważne niedomaganie i mechanik może ją odczytać przy skanowaniu. Skoro tego nie odnalazł, oznacza, że albo nie została dostrzeżona przez komputer wskutek chwilowych skoków napięcia sygnału ("styki chwiejne"), albo obroty 1500 są zbiegiem okoliczności z inną usterką.

    Moim zdaniem pierwszym krokiem w kierunku rozwiązania problemu jest jak najstaranniejsze i jak największe wykorzystanie komputera wtryskowego. W tym celu powinno się zabrać laptop diagnostyczny na kolana i z podłączonym interfejsem za pośrednictwem złącza standardowego 16-pinowego udać się na solidną przejażdżkę po ulicy.

    Owocem takiej jazdy powinna być tabela parametrów bieżących na podobieństwo poniższych.
    Peugeot 508 2.0hdi 140km 2011 - Opozniona reakcja na gaz, zatrzymanie przy 1500r Peugeot 508 2.0hdi 140km 2011 - Opozniona reakcja na gaz, zatrzymanie przy 1500r




    Należy podkreślić, że powyższe tabelki są przykładowe, pierwsza na przykład podaje parametry biegu jałowego (850 obr/min).

    Podczas jazdy zarejestrować na laptopie moment ograniczenia obrotów, czy też niedomagania silnika w formie "ramki zamrożonej" (ang. freeze frame), po czym wydrukować i przeanalizować już po zakończeniu jazdy.

    Pod uwagę wziąć szczególnie ciśnienie paliwa zadane i rzeczywiste (wiersze 3 i 4 wraz z uwagami w ostatniej kolumnie - pierwsza tabela z lewej). Powinno ono nadążać jedno za drugim bardzo szybko w czasie jazdy. Jeżeli powstają znaczne różnice ciśnień, skoki, jest to sygnał, że albo szwankuje czujnik, albo regulacja ciśnienia.

    W przypadku czujnika ciśnienia usterki w zasadzie dotyczą analogowej elektryki opartej na rezonansie elementu piezoelektrycznego pod wpływem prądu (komputer odbiera sygnał napięciowy mieszczący się w tzw. "dobroci pomiarowej" od 0,5 do 4,8 V). Przebieg sygnału czujnika obrazuje wykres poniżej.
    Peugeot 508 2.0hdi 140km 2011 - Opozniona reakcja na gaz, zatrzymanie przy 1500r

    Jeśli chodzi o regulację ciśnienia paliwa jest to temat zbyt obszerny na możliwości tej grupy, dlatego odsyłam do podobnych postów opracowanych przeze mnie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3209091.html,, https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3206285.html (problem opiłek metalu w filtrze), https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3221937.html

    Pzdr KotBury2

  • #5 15 Lis 2017 09:21
    adrian881
    Poziom 3  

    Czesc
    Dzięki za obszerny opis. Postaram siego jakoś sprawdzić.Wczoraj wykrecany i czyszczony byl egr. Na zimnym silniku problem pozostaje, ale zauważyłem dzis, ze po rozgrzaniu nie ma wyraznego stopu na 1300-1400 orbotow i dlawienie po dodaniu gazu na niskich obrotach tez się zmniejszylo. Raczej można to określić jako turbo dziurę.
    Na zimnym jednak ciągle skacze. Po osiagnieciu 1400obr jest spadek mocy po czym gwaltowny wzrost(wyraźne szarpniecie) po czym słychać klekot zaworow. Mam wrażenie jakby dostawal odpowiedni zastrzyk paliwa ale braknie mu powietrza i dopiero jak zalaczy się turbo dostaje gwaltownego powera.
    piątek, mam nadzieje, rozwiaze temat ladowania i zobaczymy co dalej. Postaram się nagrać ten skok w obrotach i szarpnieciena biegu przy przyspieszaniu z niskich obrotów.

  • #6 15 Lis 2017 10:06
    KotBury2
    Poziom 18  

    adrian881 napisał:
    Postaram się nagrać ten skok w obrotach i szarpnieciena biegu przy przyspieszaniu z niskich obrotów.
    Nie staraj się pokazywać czegokolwiek na forum, bo tylko niepotrzebnie tracisz czas. Nie rozwiążemy problemu przecież za Ciebie i mechanika. Okazuje się bowiem, że jednak nie czujnik ciśnienia paliwa może być winien, a co innego, bo obroty "osłabienia" są różne, a nie 1500.

    Jeśli miałeś podłączony skaner zewnętrzny i nie odczytałeś żadnego błędu typu P1234, to dlaczego mechanik nie wykonał jazdy po ulicy z laptopem na kolanach, o czym mowa?

    Podkreślam jeszcze raz, więcej wykorzystania komputera wtryskowego, który steruje całkowicie silnikiem od momentu włożenia kluczyka do stacyjki. Mniej grzebania na ślepo. Komputer bowiem diagnozuje, monitoruje proces spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w każdym ułamku sekundy. Czyli wykrywa wszelkie możliwe usterki typu "albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa".

    Pzdr KotBury2

  • #7 15 Lis 2017 12:07
    adrian881
    Poziom 3  

    Dzięki! Postaram się to lepiej zdiagnozować. Możesz wskazac gdzie moglbym znalezc wzorcowe parametry do porównania? Nie wiem czy moj mechanik uchwyci odstępstwo. Najlepiej byłoby mu pokazać ile ma być. Może lepiej pożyczyć komputer i samemu próbować wylapac różnice parametrów...

  • #8 15 Lis 2017 12:16
    KotBury2
    Poziom 18  

    adrian881 napisał:
    Możesz wskazac gdzie moglbym znalezc wzorcowe parametry do porównania? Nie wiem czy moj mechanik uchwyci odstępstwo. Najlepiej byłoby mu pokazać ile ma być. Może lepiej pożyczyć komputer i samemu próbować wylapac różnice parametrów...
    Parametry przykładowe masz w tabelach wklejonych w wylinkowanych tematach. Jeśli chcesz wypożyczyć diagnoskop zewnętrzny, to również powinieneś orientować się ogólnie w budowie i zasadzie działania własnego silnika. A widać, że nie bardzo z tym jest...

    Postaraj się też znaleźć mechanika z "markowym" sprzętem typu Planet 2000, nie byle jakim skanerkiem za 100 zł. Oryginalny sprzęt dedykowany specjalnie do silników PSA wykryje to, czego nie będzie w stanie wykryć inny, niemarkowy.

    Pzdr KotBury2

  • #9 15 Lis 2017 13:10
    adrian881
    Poziom 3  

    Mechanik ma interfejs pdl5500, myślę wiec, ze powinien być w stanie odczytać parametry.Kupilem tez lexie, ale nie moge poradzić sobie z instalacja na moim starym laptopie... Co do znajomości silnika nie twierdziłem, ze znam się na tym, bo nie jestem mechanikiem czy pasjonatem motoryzacji. Szukam tylko wskazówek jak mógłbym zawezic obszar poszukiwań usterki i uniknąć wymiany wszystkiego po kolei. Odezwę się jak tylko zdobędę więcej info. Dzięki za pomoc. Już wiem więcej niż wczoraj wiec było warto zapytać;)

  • #10 21 Lis 2017 19:12
    adrian881
    Poziom 3  

    Regulator napięcia wymieniony. Alternator działa poprawnie. Pozostał jedynie bld wstępnego podgrzewania świec. W temacie reakcji na gaz nic się nie zmieniło... Teraz postaram się ogarnąć lepsza diagnostykę w trakcie pracy. Wiecie może gdzie znaleźć zbiornik na płyn do FAP? W większości modeli powinien znajdować się obok Prawego, tylnego kola, ale nic takiego nie znalazłem... No i ten błąd wstępnego podgrzewania...

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME