Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 508 2.0hdi 140km 2011 - Opozniona reakcja na gaz, zatrzymanie przy 1500r

adrian881 14 Nov 2017 21:17 5868 9
  • #1
    adrian881
    Level 6  
    Czesc



    To mój pierwszy post na forum. Nie znalazłem do tej pory w sieci nic co odpowiadalo by objawom zaobserwowanym w moim aucie, proszę wiec o pomoc.
    Przy każdej próbie wcisniecia gazu z wolnych obrotów wskazówka zatrzymuje się w okolicach 1500rpm ( powtarzalnie dokladnie w tym samym miejscu) a po chwili wkreca się na 3tys i dalej. Po ponownym wcisnieciu w podłogę idzie już plynnie. Po odczekaniu 5 sek problem wraca. Diagnozowalem kompem i obecnie na tapecie jest błąd ladowania i faktycznie napięcie na akumulatorze wariuje w zakresie od 11v do 15,5v co potwierdzają mrużące ksenony. Planuje wymianę regulatora lub regeneracje alternatora. Sprawdzałem już egr i przepustnice, wszystko czyste, chodzi plynnie. Czujnik polozenia hamulca tez wymieniony(podobno byla na to kampania naprawcza).Nie wyskakują inne błędy typu błąd fap czy check engine. W mojej wersji chyba nie trzeba uzupełniać czynnika, przynajmniej nie udało mi się znaleźć zbiornika. Nie chce na ślepo czyścić fapa, czy wymieniać czujnikow, bo nie stać mnie i nie mam na to czasu a turbo i sprzęgło już czekają w blokach na wymianę... Zastanawia mnie ta powtarzalność w spadku mocy dokładnie w tym samym zakresie obrotów. Myślę, ze gdyby fap był zapchany to obroty by falowały lub ogólnie moc by spadla. Mógłby wchodzić również w tryb awaryjny.
    Pytanie na czym się skupić jeśli naprawa alternatora nie przyniesie poprawy?
    P.S
    Znalazłem jeszcze kilka błędów, które wiąże raczej z nieprawidlowym napięciem.
    1) wstepnego nagrzewania swiec
    2) podgrzewanie fotela
    3) błędy czujnikow dotykowego otwierania

    Zaznacze jeszcze ze auto wyposazone jest dość mocno, odpalanie na guzik, wyświetlacz head up, otwieranie dotykowe itp. Ogólnie mnóstwo elektryki.
    Czasem faktycznie zdarza się, ze otwieranie na dotyk nie działa dobrze ale wiąże to raczej ze slaba bateria kluczyka.
    Auto ładnie pali, obroty nie faluja, jak już ruszy to się ładnie zbiera, na autostradzie tez płynnie, z wyjątkiem sytuacji gwaltownego przyspieszania z poziomu poniżej 1500rpm, wtedy reakcja opóźniona i jak już zalapie to hydraulika klekocze z bólu.
    Oleje i filtry wymienione, pompa paliwa tez nie jest w najlepszej kondycji( widać opiłki przy wymianie filtra). Może ktoś miał podobne problemy lub może doradzić na czym się skupić? Uprzedzam, ze nie mogę zmienić auta dopóki nie kupie drugiego liczę wiec, ze uda się przynajmniej ta dziurę w obrotach zalatac...
  • Helpful post
    #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    adrian881
    Level 6  
    Dzieki za wsparcie. Jak moge zmierzyc cisnienie paliwa? Moge to odczytac z komputera czy musze montowac jakis czujnik w ukladzie?
    Tez jestem sceptyczny co do koniecznosci wyciagania fapa. Zobaczymy co sie stanie po naprawie alternatora. Czytalem jeszcze gdzies, ze moge miec wgrany jakis lewy soft, co moze skutkowac zaburzeniami w pracy i brakiem rejestru wszystkich bledow, ale to teraz tylko w aso podobno. Dodatkowo dziwi mnie ta powtarzalnosc zaburzen dokladnie w tym samym zakresie obrotow, co moze swiadczyc bardziej o awarii komputera a nizeli stricte mechaniki....
  • Helpful post
    #4
    User removed account
    Level 1  
  • #5
    adrian881
    Level 6  
    Czesc
    Dzięki za obszerny opis. Postaram siego jakoś sprawdzić.Wczoraj wykrecany i czyszczony byl egr. Na zimnym silniku problem pozostaje, ale zauważyłem dzis, ze po rozgrzaniu nie ma wyraznego stopu na 1300-1400 orbotow i dlawienie po dodaniu gazu na niskich obrotach tez się zmniejszylo. Raczej można to określić jako turbo dziurę.
    Na zimnym jednak ciągle skacze. Po osiagnieciu 1400obr jest spadek mocy po czym gwaltowny wzrost(wyraźne szarpniecie) po czym słychać klekot zaworow. Mam wrażenie jakby dostawal odpowiedni zastrzyk paliwa ale braknie mu powietrza i dopiero jak zalaczy się turbo dostaje gwaltownego powera.
    piątek, mam nadzieje, rozwiaze temat ladowania i zobaczymy co dalej. Postaram się nagrać ten skok w obrotach i szarpnieciena biegu przy przyspieszaniu z niskich obrotów.
  • #6
    User removed account
    Level 1  
  • #7
    adrian881
    Level 6  
    Dzięki! Postaram się to lepiej zdiagnozować. Możesz wskazac gdzie moglbym znalezc wzorcowe parametry do porównania? Nie wiem czy moj mechanik uchwyci odstępstwo. Najlepiej byłoby mu pokazać ile ma być. Może lepiej pożyczyć komputer i samemu próbować wylapac różnice parametrów...
  • #8
    User removed account
    Level 1  
  • #9
    adrian881
    Level 6  
    Mechanik ma interfejs pdl5500, myślę wiec, ze powinien być w stanie odczytać parametry.Kupilem tez lexie, ale nie moge poradzić sobie z instalacja na moim starym laptopie... Co do znajomości silnika nie twierdziłem, ze znam się na tym, bo nie jestem mechanikiem czy pasjonatem motoryzacji. Szukam tylko wskazówek jak mógłbym zawezic obszar poszukiwań usterki i uniknąć wymiany wszystkiego po kolei. Odezwę się jak tylko zdobędę więcej info. Dzięki za pomoc. Już wiem więcej niż wczoraj wiec było warto zapytać;)
  • #10
    adrian881
    Level 6  
    Regulator napięcia wymieniony. Alternator działa poprawnie. Pozostał jedynie bld wstępnego podgrzewania świec. W temacie reakcji na gaz nic się nie zmieniło... Teraz postaram się ogarnąć lepsza diagnostykę w trakcie pracy. Wiecie może gdzie znaleźć zbiornik na płyn do FAP? W większości modeli powinien znajdować się obok Prawego, tylnego kola, ale nic takiego nie znalazłem... No i ten błąd wstępnego podgrzewania...