Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 5-Klimatronik nie działa.

MM2X 14 Lis 2017 22:23 393 21
  • #1 14 Lis 2017 22:23
    MM2X
    Poziom 26  

    Golf5, BSE, 2008r., 102KM wymieniłem chłodnicę silnika oraz chłodnicę/skraplacz i czujnik ciśnienia klimatyzacji. Dzisiaj układ nabity został gazem i niestety klima się nie włącza (wentylator oraz sprężarka).
    Po nabiciu gazem na maszynie nabijającej było ciśnienie ponad 5 bar, natomiast komputer Bosch (OBDII) pokazuje na czujniku 2.8 bara. Zapewne czujnik nie załącza klimy, wymieniłem na próbę czujnik na ten stary i dalej się nie włącza. Pomiary robiliśmy u gazownika. Jutro chce podłączyć VCDS-a, na co zwrócić uwagę, które bloki pomiarowe?, mam ver. angielską i nie do końca go ogarniam, poza podstawową obsługą dot. błędów.
    Z góry dziękuję za rady i sugestie.

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #2 15 Lis 2017 00:49
    RafalGT2
    Poziom 19  

    Może sprobować załączyc czunik na krótko czy wtedy klima sie załączy wtedy wiadomo by bylo czy wina czujnika a może przypadek i co innego poszło

  • Pomocny post
    #3 15 Lis 2017 01:26
    123nowy
    Poziom 14  

    Na krotko nic nie podłączaj ile stopni było na zewnątrz samochodu ?

  • #4 15 Lis 2017 08:21
    MM2X
    Poziom 26  

    RafalGT2 napisał:
    Może sprobować załączyc czunik na krótko czy wtedy klima sie załączy

    Chodził mi wczoraj po głowie taki pomysł ale jakoś intuicyjnie zaniechałem jak na drugim czujniku jest bez zmian.
    123nowy napisał:
    ile stopni było na zewnątrz samochodu ?
    Na warsztacie u gazownika dość ciepło jak to na warsztacie, natomiast potem wkręcałem stary czujnik u siebie w garażu wcześniej dogrzewając godzinę dmuchawą ale ile stopni nie wiem, na pewno kilkanaście.

  • Pomocny post
    #5 15 Lis 2017 08:24
    123nowy
    Poziom 14  

    czujnik temperatury w zderzaku był podłączony? Przed wymiana chłodnic klima działała?

  • #6 15 Lis 2017 08:33
    MM2X
    Poziom 26  

    123nowy napisał:
    czujnik temperatury w zderzaku był podłączony?

    Czy masz na myśli ten czujnik, który jest zainstalowany przed skraplaczem z przodu?, jeżeli tak to był odłączany przy wyjmowaniu obu chłodnic, teraz oczywiście jest we wtyku.
    Jeszcze nie założyłem zderzaka z powrotem (wymiana chłodnic) ale tam nie było chyba żadnego czujnika.
    123nowy napisał:
    Przed wymiana chłodnic klima działała?

    Tu mam problem, samochód córki, kupiony latem i wtedy na pewno działała, natomiast ostatnio nie włączała i trudno powiedzieć. Za godzinę idę dalej walczyć do garażu z VCDS-em, na co zwrócić uwagę?, jakieś pomiary napięcia, inne?

  • Pomocny post
    #7 15 Lis 2017 09:04
    adam7009
    Poziom 38  

    Nie ma nic prostrzego do diagnozowania,vcds pokazuje stan kompresora i dokładnie opisuje "słowami" dlaczego nie działa.

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #8 15 Lis 2017 09:19
    Arekst8
    Poziom 12  

    Sprawdź błędy oraz w blokach pomiarowych sprawdź temp. zew.

  • #9 15 Lis 2017 09:21
    MM2X
    Poziom 26  

    adam7009 napisał:
    Nie ma nic prostrzego do diagnozowania,vcds pokazuje stan kompresora i dokładnie opisuje "słowami" dlaczego nie działa.

    Mam niestety ver. ang., mógłbyś podpowiedzieć które bloki sprawdzić ;)

  • Pomocny post
    #10 15 Lis 2017 09:29
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Jeżeli na dworze jest temp. poniżej 6°C to klima w VW nie ruszy. Takie to DAS AUTO.

  • #11 15 Lis 2017 11:52
    MM2X
    Poziom 26  

    adam7009 napisał:
    vcds pokazuje stan kompresora i dokładnie opisuje "słowami" dlaczego nie działa.

    Dziwna sprawa, u mnie nie chce niestety pokazać ;)
    Golf 5-Klimatronik nie działa.
    Arekst8 napisał:
    Sprawdź błędy oraz w blokach pomiarowych sprawdź temp. zew.

    Nie ma błędów :( , temp na zewnątrz mierzona przy czujniku temp. (skraplacz) - 11 st.
    Aleksander_01 napisał:
    Jeżeli na dworze jest temp. poniżej 6°C to klima w VW nie ruszy

    Mam 11st. i nie rusza :(Golf 5-Klimatronik nie działa.Golf 5-Klimatronik nie działa.
    Logi w załączeniu, nie mam jeszcze włożonego zderzaka z przodu i halogenów.

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #12 15 Lis 2017 12:17
    adam7009
    Poziom 38  

    brak czynnika 0.2 bar to dużo za mało ,po za tym nie odpalony silnik ,jak ma zadziałać?

  • #13 15 Lis 2017 12:21
    MM2X
    Poziom 26  

    adam7009 napisał:
    brak czynnika 0.2 bar to dużo za mało .

    Czy to oznacza, że jest za mało gazu nabitego? - że do pełności brakuje 0.2 bara, wczoraj byłem przy nabijaniu i instrukcyjnie ok. 520-540gr jeśli się nie mylę (tyle ile nalepka pokazuje na karoserii) +ok.130-150 ml oleju przy ciśnieniu ok.5 bar., oczywiście na początku próżnia.

  • Pomocny post
    #14 15 Lis 2017 12:50
    adam7009
    Poziom 38  

    ile fizycznie jest nie istotne,sterownik tylko tyle widzi i nie zastartuje klimy.
    masz 0.2 bara tylko ,tak to widzi.

  • Pomocny post
    #15 15 Lis 2017 12:59
    Arekst8
    Poziom 12  

    Może czujnik ciśnienia ale mówisz, że podmieniałeś. Może być uszkodzony zaworek pod czujnikiem. Jak nie będzie widział sterownik ciśnienia to nie ruszy. Zawsze można odkręcić czujnik i na ułamek sekundy wcisnąć zaworek czy jest ciśnienie. Oczywiście jest ubędzie trochę czynnika ale na tyle mało, że nie ma to znaczenia. Możesz podmienić czujnik i zrobić jeszcze raz tego loga.

  • #16 15 Lis 2017 13:09
    MM2X
    Poziom 26  

    adam7009 napisał:
    masz 0.2 bara tylko ,tak to widzi.

    A ile ma być, aby klima wystartowała?, czy to ciśnienie jest odczytywane z czujnika umieszczonego blisko miejsca podłączenia skraplacza do klimy?, jeżeli tak, to wkładałem dwa asekuracyjnie.

    Z praktyki, co może oznaczać to 0.2 bara:
    1/. uszkodzenie czujnika?,
    2/. brak drożności układu klimy?,
    3/. uszkodzenie sterownika klimy? (czy sterownik znajduje się w panelu klimatronika, czy
    mówimy o sterowniku ECU? ),
    4/. inne?

    Gazownik wczoraj mierzył po napełnieniu ciśnienie (Bosch) na czujniku klimatyzacji jw. i wynosiło 2.8 bara.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Arekst8 napisał:
    Może być uszkodzony zaworek pod czujnikiem.
    Podczas wykręcania czujnika jest bardzo silne "syknięcie" świadczące o chyba wysokim ciśnieniu i to silniejsze, aniżeli "syknięcie" wentyla opon. Ja już dwa razy zamieniałem ten czujnik, mogę i 3-ci raz tylko , czy to ma sens?

    Zrobiłem profilaktycznie test klimatronika:
    Golf 5-Klimatronik nie działa.
    Golf 5-Klimatronik nie działa.
    Nadmuch, nawiewy silne, średnie itd., wszystko się włącza i nie wyskakuje żaden błąd.

    Mam nadzieję, że węże z klimy nie zachowują się tak jak wodne z chłodnicy, bo pamiętam jak w fordzie miałem przelot 2-3 mm na sparciałym wężu ok. 2cm średnicy.

  • Pomocny post
    #17 15 Lis 2017 16:41
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Nie jest ważne ile wsadzone gazu ważne ile "widzi"sterownik na podstawie czujnika

  • #18 15 Lis 2017 17:03
    MM2X
    Poziom 26  

    andrzej20001 napisał:
    Nie jest ważne ile wsadzone gazu ważne ile "widzi"sterownik na podstawie czujnika

    Teraz już to rozumiem, ale skoro u mnie "widzi" tylko 0.2bara a powinno być dużo więcej (#12) to dlaczego VCDS nie wywala błędu z tego czujnika. Kolega z innego forum wytłumaczył, że 1-szy bieg wentylatora oraz włączenie sprężarki klimatronik załącza z panelu jak włączam klimę a dopiero potem jak ciśnienie wzrośnie czujnik powoduje zwiększenie mocy i obrotów. Zatem czujnik i ciśnienie na nim to jest chyba rzecz wtórna, jeżeli klimatyzacja w ogóle nie startuje. Co innego, gdyby był start i wyłącza się po chwili, wtedy wiadomo na czujniku nie uzyskuje się właściwej wartości ciśnienia.

    Na zasadzie adwokata diabła: ;)
    Skoro jest tak, że właściwe wartości ciśnienia występują dopiero po tym jak sprężarka pracuje, to obecne ciśnienie 0,2 bara (dalej nie wiem, gdzie jest mierzone przez vcds) wcale nie świadczy o tym, że jest czegoś (czyt. gazu, ciśnienia) za mało/za dużo i dlatego vcds nie wywala błędów-zapewne się mylę?

  • Pomocny post
    #19 15 Lis 2017 18:01
    jacek074
    Poziom 24  

    Kolega z innego forum pomylił chyba roczniki, tu wentylator załączany jest po przekroczeniu pewnego ciśnienia (8-9 bar). Z doświadczenia przy prawidłowej ilości czynnika na wyłączonej klimie ciśnienie ok. 4 bar w zależności od temperatury otoczenia. Czujnik na przewodzie przy prawej podłużnicy.Teoretycznie może być uszkodzony sterownik jak ilość czynnika prawidłowa i czujnik z zasilaniem sprawdzony.

  • Pomocny post
    #20 15 Lis 2017 19:34
    andrzej20001
    Poziom 42  

    A dlaczego ma wybić błąd??? Widzi 0,2 bara i wszystko. A ma widziec 5 tak jak jest nabite

  • Pomocny post
    #21 16 Lis 2017 00:27
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Co tu kombinować, trzeba podłączyć manometr i ciśnienia muszą się pokrywać (+,- pół atmosfery). Może jest dziura, rano jeszcze było 5 atm, a teraz ......

  • #22 16 Lis 2017 21:19
    MM2X
    Poziom 26  

    Ponieważ wcześniej wymieniałem chłodnicę silnika i chłodnice/skraplacz dzisiaj kupiłem nowy G12 i zalałem, aby się odpowietrzyło zagrzałem silnik do 90 st (otwarcie temostatu), trochę przegazowałem wyszło powietrze a następnie od niechcenia znowu włączyłem klime "AC", po 15 sek. włączył się nawiew z kokpitu (czego wcześniej nie było) łapie rurkę cienką z klimy ciepła, gruba chłodna a za chwilę zimna ;) , multimetrem (sonda) zmierzyłem temp. na grubej rurce 8 *C ( nie wiem, czy dobra? ale klima działa).
    Podłączyłem VCDS-a i nie mam komunikacji :( , nie wiem, czy przypadkiem interfejs nie uszkodził się wczoraj jak podpinałem parę razy.

    Na razie nie zrobię nic z VCDS, co prawda na gwarancji kabelek ale wiadomo jak to jest.
    Dzięki bardzo wszystkim za pomoc, nie zdążyłem niestety zrobić wszystkich Waszych zaleceń.
    Zamierzam kupić manometry na przyszłość i zastanawiam się na generatorem PWM, tak na własne potrzeby.
    --
    Dziękuję i pozdrawiam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME