Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo mk4 - Pompa CR Siemens 3generacja pytanie.

Frost160 15 Lis 2017 17:39 3147 1
  • #1 15 Lis 2017 17:39
    Frost160
    Poziom 14  

    Witam,

    auto jak w temacie 2.0 tdci zgasło i nie zapala. Brak ciśnienia na listwie układ wtryskowy siemensa generacja 3.
    Chciałem zapytać po co jest ten zaworek/ wentylek(1 na foto) na przewodzie którym pompa zaciąga paliwo, do odpowietrzenia ?
    Zawory na pompie regulacyjny i wydatku (2-3) mają jakieś oporności mieć ? Jeśli tak to jakie ?

    Ford Mondeo mk4 - Pompa CR Siemens 3generacja pytanie.

    Pompa widać że już wymieniana kiedyś na inna uzywana. Auto niby na liczniku okolice 300tys ale na "oko" to wygląda jakby ponad 0.5mln za sobą miało.

    Dzięki za pomoc góry.

    0 1
  • #2 15 Lis 2017 18:55
    KotBury2
    Poziom 18  

    Frost160 napisał:
    auto jak w temacie 2.0 tdci zgasło i nie zapala. Brak ciśnienia na listwie układ wtryskowy siemensa generacja 3.Chciałem zapytać po co jest ten zaworek/ wentylek(1 na foto) na przewodzie którym pompa zaciąga paliwo, do odpowietrzenia ? Zawory na pompie regulacyjny i wydatku (2-3) mają jakieś oporności mieć ? Jeśli tak to jakie ?
    Poniżej wklejam obrazki z obwodem wtryskowym CR III-ej generacji SIEMENS.
    Ford Mondeo mk4 - Pompa CR Siemens 3generacja pytanie. Ford Mondeo mk4 - Pompa CR Siemens 3generacja pytanie.
    Jaki jest konkretnie numer kodu usterki, np. P1234? Jeżeli go podasz, będzie można coś bliższego powiedzieć nt. przyczyn. Samo tłumaczenie jest mniej interesujące, gdyż mogłeś pomylić lub coś przekręcić i diagnostyka idzie w przysłowiowe krzaki.

    Jeżeli chodzi o pytania, oczywiście, elektrozawory mają jakąś oporność, ale wydaje mi się, że bardziej istotna jest odpowiedź na pytanie, czy wszystkie cztery ciśnienia (widoczne na drugim schemacie w kolorach) mają w danym momencie prawidłową, oczekiwaną wartość.

    Jeśli bowiem silnik jechał, po czym nagle wyłączył się, nie musiała akurat zmienić się oporność na kablach zasilających i /lub stykach elektrozaworów (3 i 4 - drugi schemat z lewej), ale np. nagle spadło wysokie ciśnienie (kolor czerwony) w zasobniku (7), mierzone czujnikiem ciśnienia paliwa (8).

    Spadek ten mógł być spowodowany "laniem" wtryskiwacza (5), awarii elektrycznej wtryskiwaczy, także zatkaniem opiłkami metalowymi któregokolwiek z przewodów niskiego ciśnienia (kolor zielony), podciśnienia (kolor niebieski) oraz przelewu (kolor żółty).

    Mógł także ulec uszkodzeniu mechanicznemu i elektrycznemu każdy z elektrozaworów regulacyjnych, tj. regulator wydatku (3) i regulator ciśnienia (4).

    Najprostszą i najbanalniejszą przyczyną zatrzymania silnika mógł być zatkany filtr paliwa, przeciek paliwa przez powstałą dziurę (np. samoistne rozłączenie się którejkolwiek szybkozłączki), albo zapowietrzenie obwodu paliwowego.





    Wszystko dotyczy obwodu paliwowego wysokiego i niskiego ciśnienia.

    Inne przyczyny zatrzymania silnika

    Spadek ciśnienia do zera mógł "zmyłkowo" pokazać czujnik ciśnienia paliwa (8), mimo, że w rzeczywistości ciśnienie było normalne. Komputer "przestraszony" wskazaniem czujnika ciśnienia, że ciśnienie gwałtownie spadło - wyłącza silnik poprzez zaprzestanie sekwencyjnego zasilania elektrycznego wtryskiwaczy. "Sądzi" bowiem, że grozi pożar (paliwo może się lać na gorący silnik). Tak jest zaprogramowany.

    Odcina także dopływ paliwa ze zbiornika poprzez zamknięcie regulatora wydatku (3), a pełne otwarcie regulatora ciśnienia (4) na przelew "c" do zbiornika.

    Silnik może być zatrzymany bez ostrzeżenia przez komputer jeżeli ulegnie awarii w czasie jazdy czujnik GMP i prędkości obrotowej wału korbowego.

    Podsumowując, zakłócenie każdego z czterech ciśnień (i podciśnienia), czyli wyjście poza zakres, rzutuje na efekt końcowy, tj. ilość paliwa dostarczonego do wtryskiwaczy. Paliwo krąży w systemie naczyń połączonych. Gdy nie ma paliwa niskiego ciśnienia, to nie będzie paliwa wysokiego ciśnienia w zasobniku. Silnik zatrzymuje się z braku paliwa na wtryskiwaczach, a pośrednio wskutek np. zapowietrzenia po stronie podciśnienia (kolor niebieski).

    Wszytko to można punkt po punkcie sprawdzić i wykryć mając do dyspozycji diagnoskop zewnętrzny zdolny do połączenia z komputerem wtryskowym poprzez standardowe złącze 16-pinowe EOBD oraz pobierając tą drogą parametry bieżące jak w przykładowej tabelce poniżej. W diagnoskopach "markowych" jest opcja testowania zaworów (nastawników, elementów wykonawczych) i czujników (elementów pomiarowych).
    Ford Mondeo mk4 - Pompa CR Siemens 3generacja pytanie.

    Pzdr KotBury2

    0