Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kia Carens Błąd P0303 na zimnym silniku,po 2-3 minutach pracy wszystko OK

pikol1979 17 Lis 2017 10:10 810 1
  • #1 17 Lis 2017 10:10
    pikol1979
    Poziom 11  

    Witam,przedmiotem problemu jest autko Kia Carens III 2.0 16v 2009 AT (LPG KME NEVO) przebieg 144000km
    walczę z problemem już około miesiaca auto poza opisanym problemem chodzi jak igła PB/LPG po podpięciu do kompa nie wykazuje nic poza wypadaniem zapłonu 3 cylinder błąd P0303.

    Problem pojawił sie po spadnięciu temp.poniżej 10-14 c
    Wypadanie występuje na PB/LPG(awaryjnie odpalany na LPG)
    Błąd p0303 (miga kontrolka) w ciągu pierwszych minut od rozruchu ale tylko jak zacznę w tym czasie jechać.
    Jeśli odpalę auto i dam mu popyrkać z 2 minuty check nie zapala się.
    Usterka pojawia się chwilę po ruszeniu(pierwszy kilometr)trwa chwile i mija

    P0303(kilka razy przeszła w błąd stały i trzeba było skasować(ELM),mimo że CHECK się świecił auto chodziło ok bez wypadania /szarpania itp,przejechane z CHECK-iem łącznie około 150km)


    Po kilkunastu zimnych rozruchach zauważyęem ze jak odpalam auto po ostygnięciu silnik chodzi w miarę równo(1200 obr/min i spada w miarę nagrzewania do 660 +-20obr/min) ale jak tylko leciutko nacisnę pedał gazu i próbuje utrzymać obroty na np. 1800obr/min czuć ze wypada zapłon jak nacisnę więcej też jest wypadanie (w okolicy 800-1600obr a wyżej już nie i wchodzi na obroty),noga z gazu auto znów chodzi równiutko na jałowym+ssanie,problem trwa do około 2 minut od odpalenia po czym wszystko jest OK,jak kilka razy przygazuje do 3-4 tys/obr problem wypadania ustępuje


    Szukałem rozwiązania usterki na kilka sposobów:
    -jazda na PB z odpiętym LPG(bezpiecznik)
    -zamiana cewek miejscami
    -nowe świece NGK-stare świece czyste-rudo szare elektrody
    -zamiana wtrysków PB miejscami
    -zmierzenie sprężania cylindry od10,9 do 11,5 (na ciepłym silniku)
    -KTS/BOSH nic nie pokazuje poza p0303

    FILM Z PRACY AUTA PODCZAS STALEGO BŁĘDU P0303(palący sie check) i powinno wg mnie cos rzucać skoro wypada zapłon,zauważyłem ze pływa napiecie alternatora 14-14,5v i widac lekkie migotanie swiateł/lampek pod sufitem itp. może ta dziadyga ma gdzieś zwarcie ?



    Proszę o pomoc w diagnozie problemu bo juz powoli kończą mi sie pomysły (jest to spowodowane moja niewiedza ale chęci nie brakuje :D :D :D

    0 1
  • #2 05 Gru 2017 17:31
    pikol1979
    Poziom 11  

    Problem rozwiązany -LUZY ZAWOROWE

    3