Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kia Carens Błąd P0303 na zimnym silniku,po 2-3 minutach pracy wszystko OK

17 Nov 2017 10:10 1527 1
  • Level 11  
    Witam,przedmiotem problemu jest autko Kia Carens III 2.0 16v 2009 AT (LPG KME NEVO) przebieg 144000km
    walczę z problemem już około miesiaca auto poza opisanym problemem chodzi jak igła PB/LPG po podpięciu do kompa nie wykazuje nic poza wypadaniem zapłonu 3 cylinder błąd P0303.

    Problem pojawił sie po spadnięciu temp.poniżej 10-14 c
    Wypadanie występuje na PB/LPG(awaryjnie odpalany na LPG)
    Błąd p0303 (miga kontrolka) w ciągu pierwszych minut od rozruchu ale tylko jak zacznę w tym czasie jechać.
    Jeśli odpalę auto i dam mu popyrkać z 2 minuty check nie zapala się.
    Usterka pojawia się chwilę po ruszeniu(pierwszy kilometr)trwa chwile i mija

    P0303(kilka razy przeszła w błąd stały i trzeba było skasować(ELM),mimo że CHECK się świecił auto chodziło ok bez wypadania /szarpania itp,przejechane z CHECK-iem łącznie około 150km)


    Po kilkunastu zimnych rozruchach zauważyęem ze jak odpalam auto po ostygnięciu silnik chodzi w miarę równo(1200 obr/min i spada w miarę nagrzewania do 660 +-20obr/min) ale jak tylko leciutko nacisnę pedał gazu i próbuje utrzymać obroty na np. 1800obr/min czuć ze wypada zapłon jak nacisnę więcej też jest wypadanie (w okolicy 800-1600obr a wyżej już nie i wchodzi na obroty),noga z gazu auto znów chodzi równiutko na jałowym+ssanie,problem trwa do około 2 minut od odpalenia po czym wszystko jest OK,jak kilka razy przygazuje do 3-4 tys/obr problem wypadania ustępuje


    Szukałem rozwiązania usterki na kilka sposobów:
    -jazda na PB z odpiętym LPG(bezpiecznik)
    -zamiana cewek miejscami
    -nowe świece NGK-stare świece czyste-rudo szare elektrody
    -zamiana wtrysków PB miejscami
    -zmierzenie sprężania cylindry od10,9 do 11,5 (na ciepłym silniku)
    -KTS/BOSH nic nie pokazuje poza p0303

    FILM Z PRACY AUTA PODCZAS STALEGO BŁĘDU P0303(palący sie check) i powinno wg mnie cos rzucać skoro wypada zapłon,zauważyłem ze pływa napiecie alternatora 14-14,5v i widac lekkie migotanie swiateł/lampek pod sufitem itp. może ta dziadyga ma gdzieś zwarcie ?



    Proszę o pomoc w diagnozie problemu bo juz powoli kończą mi sie pomysły (jest to spowodowane moja niewiedza ale chęci nie brakuje :D :D :D
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 11  
    Problem rozwiązany -LUZY ZAWOROWE