Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectrix VX-1 skuter elektr. - Demontaż Baterii

17 Lis 2017 12:23 612 4
  • Poziom 5  
    Witam,

    Otóż muszę wymontować oryginalne moduły ogniw ze skutera, oglądnąć je a następnie opracować swoje i sprzedawać (taka praca). Podczas demontażu pojawił się jednak problem, gdy rozpinam klemy na baterii czy to plus czy minus pojawia się iskrzenie i to znaczne mimo iż skuter ma wyłączony zapłon. Jeśli poczekam trochę dłużej na rozłączonej klemie a następnie ją przyłożę do bieguna baterii to jeszcze bardziej iskrzy w momencie styku, przy każdym przyłożeniu kabla nieco przypala się styk. Skuter oczywiście działa bez problemu jak dokręcę z powrotem klemy, jedzie do przodu do tyłu jest ok. Obawiam się jednak tego iskrzenia czy w pewnym momencie nie uwali to regulatora od silnika. Opiszę może nieco parametry.

    Bateria:
    2 moduły Li-ion 18S4P 66,6V ~40Ah połączone szeregowo do tego zewnętrzny BMS "VX1 BMS - Universal 32-48 Cells"
    moc silnika ~ 20kW

    Może ktoś z was miał już okazję rozbierać taki skuter i podzieli się doświadczeniami?
  • Poziom 35  
    Czy tak się dzieje tj. nawet po wyłączeniu odbiorników, może skuter ma tzw, "złodzieja prądu". Komputer pojazdu nie powinien powodować tak silnego iskrzenia.
    Aby się o tym przekonać, to po wyłączeniu wszystkich odbiorników i odczekaniu chwilę, należy wpiąć amperomierz pomiędzy klemę a akumulator. Uzyskany wynik wskaże, czy to iskrzenie jest następstwem zwarcia, bądź nie wyłączonych odbiorników.
  • Poziom 5  
    Za bardzo nie mogę ingerować w instalację elektryczną skutera, moja rola polega głównie na dorobieniu nowej baterii na podstawie istniejącego BMS. Aktualnie mamy już weekend a skuter stoi w pracy. W poniedziałek zrobię tak jak kolega napisał. Tylko nie wiem czy mi miernik wytrzyma, strzał jest jak mały kapiszon, miernik mam do 10 A. Może jest tam jakaś bateria kondensatorów, podobno w peaku wg producenta chwilowo skuter ma większą moc. Bateria sama w sobie ma prostą konstrukcję tyle że jest po prostu duża, Bms też wygląda na prostą konstrukcję, monituje napięcia na celach, temperaturę no i ma funkcję balansera, po CAN informacje o temperaturze i napięciach przesyłane są do modułu regulatora i do wbudowanej ładowarki. Za załączanie zabezpieczeń prawdopodobnie odpowiada płyta regulatora gdyż terminale baterii wpięte są bezpośrednio do niej.

    A teraz wykaże się moją niewiedzą w konstruowaniu układów elektronicznych, prosiłbym o nie krytykowanie mojej osoby, nie każdy musi znać się na wszystkim.

    Chodzi mi o ograniczenie tego prądu np do kilkudziesięciu mA jakimś rezystorem, szukałem na tym forum w dziale car audio jaki rezystor do ładowania kondensatora czy tam jaka żarówka. Tyle że tam mamy napięcie 12v a w skuterze 133,2v no i teraz co tu podłączyć? Jako nty użytkownik forum zadam pytanie, jakiego rezystora/żarówki użyć?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że wszystkie operacje wykonywane były na wyłączonej stacyjce, bez kluczyka w niej (wyciągnąłem bo szef powiedział że może on powoduje ten stan, ano czeba słuchać). Nigdzie nie znalazłem żadnego hebla do rozpinania obwodu czy jakiejś zwory serwisowej do rozpięcia.
  • Poziom 5  
    Witam,

    Chciałbym spytać czy dobrze to policzyłem. Jeśli mam napięcie 133V i chce ograniczyć prąd rezystorem np. 1k Ohm to ten rezystor musi mieć moc min 17W?
  • Poziom 33  
    Witam,

    Dokładnie powinien mieć więcej jak 17,689 W czyli dać 20 W albo 25 W.

    Pozdrawiam