Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota 02-8fgf15 - gubienie płynu chłodzącego w układzie silnika

17 Lis 2017 14:58 642 11
  • Poziom 8  
    Proszę o pomoc w ustaleniu możliwej przyczyny poniższych objawów w wózku widłowym TOYOTA model 02-8fgf15
    pojawianie się pęcherzy powietrza przy włączonym rozgrzanym silniku, przy odkręconym korku wlewu, ponadto
    podnoszenie się poziomu płynu chłodzącego, pojawianie się losowo kontrolki klucza serwisowego na wyświetlaczu i kontrolki silnika. nie posiadam złącza serwisowego do kontroli diagnosycznej. Proszę o nakierowanie na możliwe przyczyny. Z góry dziękuje za pomoc.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 31  
    A oleju w misce olejowej ci przybywa ?
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 8  
    Nie, nie przybywa
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Trzeba sprawdzić ciśnienie na cylindrach i będzie wiadomo co robić.
  • Poziom 8  
    Silnik to Toyota 4Y , Dziekuję serdecznie za poradę.
    Czy moglibyście Panowie jeszcze wskazać przewód diagnostyczny/serwisowy do tego wózka do diagnostyki?

    Dodano po 16 [minuty]:

    Mam jeszcze jeden problem mianowicie, losowy braku reakcji na ruch joysticka szczególnie jeśli chodzi o przesuw natomiast pozostałe w większości działają. Od czego może to zależeć?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    Stewat napisał:
    pojawianie się pęcherzy powietrza przy włączonym rozgrzanym silniku, przy odkręconym korku wlewu,

    To wg mnie świadczyłoby o tym, że dochodzi do zawrzenia płynu - prawdopodobnie tak jak napisał poprzednik przycina się termostat lub nie załącza się w porę wentylator lub nie załącza się wcale. Gdyby była przedmuchana uszczelka pod głowicą, to płyn wywalałoby przez korek zaraz po odpaleniu zimnego silnika.
  • Poziom 32  
    Witam, układ jest ciśnieniowy 0,9 atm to po pierwsze odpowietrz układ na pompie jest odpowietrznik taki jak w cylinderkach hamulcowych,zrób to na zimnym silniku wykręć go całkowicie i zobacz czy otwór jest drożny lubi zarosnąć kamieniem jak byli nasi jak poleci z 0,5l zakręć uzupełnij płyn nie wode dolej do wyrównawczego zbiornika ,zakreć chłodnice zapal i obserwuj temperature mozesz po nagrzaniu złap za przewody chłodnicy dolny i górny czy mają jednakową temperaturę jeżeli tak to w porządku.Ile ma motogodzin? co 3000mh powinno się wymienić olej hydrauliczny i filtry zasilający i powrotny,zasilający jest w zbiorniku powrotny po prawej stronie przy schodku taki podłużny czarny, jeszcze jedno jak odepniesz wtyczki na minilewerach przy właczonej stacyjce to trzeba wyłaczyć po wpięciu wtyczek i dopiero ożyje po właczeniu,powodzenia
  • Poziom 8  
    Panowie, wasze przypuszczenia okazały się trafne przyczyną opisanych problemów była uszczelka pod głowicą.
    Przy okazji wymiany uszczelki o co jeszcze warto zadbać, jaki inne czynności należałoby wykonać, żeby zakończyć pracę z przekonaniem że obsługa była rzetelna?
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Stewat napisał:
    Panowie, wasze przypuszczenia okazały się trafne przyczyną opisanych problemów była uszczelka pod głowicą.
    Przy okazji wymiany uszczelki o co jeszcze warto zadbać, jaki inne czynności należałoby wykonać, żeby zakończyć pracę z przekonaniem że obsługa była rzetelna?

    Co najmniej obróbka głowicy (planowanie, docieranie zaworów, kontrola prowadnic zaworowych, wymiana uszczelniaczy)
    Sprawdzić czy przylgnia bloku nie jest krzywa.
  • Poziom 8  
    Dziękuję za pomoc wszystkim którzy dodali wiadomość. Temat zamykam.