Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota 02-8fgf15 - gubienie płynu chłodzącego w układzie silnika

Stewat 17 Nov 2017 14:58 1194 11
  • #1
    Stewat
    Level 9  
    Proszę o pomoc w ustaleniu możliwej przyczyny poniższych objawów w wózku widłowym TOYOTA model 02-8fgf15
    pojawianie się pęcherzy powietrza przy włączonym rozgrzanym silniku, przy odkręconym korku wlewu, ponadto
    podnoszenie się poziomu płynu chłodzącego, pojawianie się losowo kontrolki klucza serwisowego na wyświetlaczu i kontrolki silnika. nie posiadam złącza serwisowego do kontroli diagnosycznej. Proszę o nakierowanie na możliwe przyczyny. Z góry dziękuje za pomoc.
  • #2
    darfur5
    Level 33  
    A oleju w misce olejowej ci przybywa ?
  • #3
    Stewat
    Level 9  
    Nie, nie przybywa
  • Helpful post
    #4
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #5
    darfur5
    Level 33  
    Trzeba sprawdzić ciśnienie na cylindrach i będzie wiadomo co robić.
  • #6
    Stewat
    Level 9  
    Silnik to Toyota 4Y , Dziekuję serdecznie za poradę.
    Czy moglibyście Panowie jeszcze wskazać przewód diagnostyczny/serwisowy do tego wózka do diagnostyki?

    Dodano po 16 [minuty]:

    Mam jeszcze jeden problem mianowicie, losowy braku reakcji na ruch joysticka szczególnie jeśli chodzi o przesuw natomiast pozostałe w większości działają. Od czego może to zależeć?
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    gimak
    Level 40  
    Stewat wrote:
    pojawianie się pęcherzy powietrza przy włączonym rozgrzanym silniku, przy odkręconym korku wlewu,

    To wg mnie świadczyłoby o tym, że dochodzi do zawrzenia płynu - prawdopodobnie tak jak napisał poprzednik przycina się termostat lub nie załącza się w porę wentylator lub nie załącza się wcale. Gdyby była przedmuchana uszczelka pod głowicą, to płyn wywalałoby przez korek zaraz po odpaleniu zimnego silnika.
  • #9
    wopor
    Level 32  
    Witam, układ jest ciśnieniowy 0,9 atm to po pierwsze odpowietrz układ na pompie jest odpowietrznik taki jak w cylinderkach hamulcowych,zrób to na zimnym silniku wykręć go całkowicie i zobacz czy otwór jest drożny lubi zarosnąć kamieniem jak byli nasi jak poleci z 0,5l zakręć uzupełnij płyn nie wode dolej do wyrównawczego zbiornika ,zakreć chłodnice zapal i obserwuj temperature mozesz po nagrzaniu złap za przewody chłodnicy dolny i górny czy mają jednakową temperaturę jeżeli tak to w porządku.Ile ma motogodzin? co 3000mh powinno się wymienić olej hydrauliczny i filtry zasilający i powrotny,zasilający jest w zbiorniku powrotny po prawej stronie przy schodku taki podłużny czarny, jeszcze jedno jak odepniesz wtyczki na minilewerach przy właczonej stacyjce to trzeba wyłaczyć po wpięciu wtyczek i dopiero ożyje po właczeniu,powodzenia
  • #10
    Stewat
    Level 9  
    Panowie, wasze przypuszczenia okazały się trafne przyczyną opisanych problemów była uszczelka pod głowicą.
    Przy okazji wymiany uszczelki o co jeszcze warto zadbać, jaki inne czynności należałoby wykonać, żeby zakończyć pracę z przekonaniem że obsługa była rzetelna?
  • Helpful post
    #11
    tomason2
    Level 16  
    Stewat wrote:
    Panowie, wasze przypuszczenia okazały się trafne przyczyną opisanych problemów była uszczelka pod głowicą.
    Przy okazji wymiany uszczelki o co jeszcze warto zadbać, jaki inne czynności należałoby wykonać, żeby zakończyć pracę z przekonaniem że obsługa była rzetelna?

    Co najmniej obróbka głowicy (planowanie, docieranie zaworów, kontrola prowadnic zaworowych, wymiana uszczelniaczy)
    Sprawdzić czy przylgnia bloku nie jest krzywa.
  • #12
    Stewat
    Level 9  
    Dziękuję za pomoc wszystkim którzy dodali wiadomość. Temat zamykam.