Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Karcher K 520 M - nie włącza się

17 Lis 2017 17:26 11154 15
  • Poziom 14  
    Dzień dobry.
    Nie mogę załączyć myjki Karcher K 520 M. Rozkręciłem skrzynkę elektryczną, sprawdziłem mikro włącznik - załącza.
    Proszę zerknąć na zdjęcia. Może wyłamał się fragment jakiś przy elementach odpowiedzialnych za dociśnięcie mikrowłącznika?
    Karcher K 520 M - nie włącza sięKarcher K 520 M - nie włącza sięKarcher K 520 M - nie włącza się
    Można kupić gdzieś te elementy, czy całą pokrywę?
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Tu jest wszystko w porządku zablokowany jest tłok sterujący w głowicy myjki trzeba go wyciągnąć i przesmarować smarem silikonowym.
  • Poziom 14  
    Też się domyśliłem, ale dopiero późnym wieczorem jadąc do pracy, że jest jeszcze sterowanie ciśnieniem wody włącznikiem. Zawiesił się wyłącznik ciśnieniowy ( tłok sterujący)- czerwony . Już wszystko chodzi. Prawdopodobnie mamy na myśli ten sam element. Nie mogłem go wyjąć, więc tylko odkręciłem blokadę i zapuściłem penetratora. ta "nakrętka" zielona kręci się w kółko, ale nie wiem jak ja wyjąć, nie chcę uszkodzićKarcher K 520 M - nie włącza się tego cudeńka.
  • Poziom 24  
    Niektórzy użytkownicy po zablokowaniu trzpienia, który załącza krańcówkę mają zwyczaj "młotkować" po nim. Pomoże, ale krótkotrwało i uszkodzi urządzenie. Jak już rozbierzesz tłoczek, to kup zestaw reperacyjny, kosztuje grosze.
  • Poziom 14  
    jestem gotów kopić kompletny, cały, nr części 2615446BS, ale Tyle, że nie mam pomysłu jak go wydłubać. na razie pomógł penetrator, ale zacina się. Najlepszym wyjściem jest wyłączyć jak pompa pracuje, wtedy nie ma problemu z załączeniem. Popracuje nad nim, może jakoś go wydłubie . Nie chcę ciągnąc na siłę za trzpień, co to go niektórzy młotkiem traktuję. mam trochę więcej szacunku dla sprzętu.
  • Poziom 10  
    Witam
    Właśnie u mnie tez muszę wymienić ten trzpień. Pyt. czy udało sie już go wyciągnąć i w jaki sposób oraz gdzie można go szybko nabyć.
  • Poziom 14  
    Tak więc wyciągnąłem to.
    Po kolei :
    po wydłubaniu cienkim śrubokrętem elementu nr 1, następnie wykręciłem sam niebieski trzpień - 2. Ma on zakończenie na klucz, ale rzecz jasna żaden nie wejdzie, mowy nie ma. Udało się odkręcić bez klucza.
    Po wyjęciu trzpienia wyszła kulka 3, trzpień 4 i sprężyna 5 które są umieszczone w elemencie nr 6. Wyjęcie tej 6-tki było najbardziej kłopotliwe. Pomogła śruba M10 z drobnym gwintem. Wkręciłem w miejsce 2-ki i naprawdę mocno pociągnąłem do góry. Z oporem puściło.

    Karcher K 520 M - nie włącza się

    w całości jako część zamienna wygląda to tak :
    Karcher K 520 M - nie włącza się

    Niestety nie dysponuje smarem silikonowym. Pod ręka mam "zwykłe smary" oraz smar ceramiczny do prowadnic w zaciskach hamulcowych Permatex® Ceramic Extreme Brake Parts Lubricant. Tyle, że w opisie jest napisane wyraźnie tylko do kontaktu metal-metal, więc raczej go nie zastosuję.Natomiast posiadam jeszcze smar teflonowy Finish Line (producent), Teflon Grease , którego przeznaczenie jest do smarowania łożysk, gwintów i uszczelnień. Zastosowanie głównie w rowerach. Odporny na słona wodę, całkowicie zapobiega korozji, wypiera wodę. Czy ten mógłbym zastosować, czy musowo szukać silikonowego ?
    Zastanawiałem się również na wymiana uszczelnień, ale jedne to zwykłe o-ringi, a inne już maja przekrój kwadratowy. Ten maleńki to chyba w ogóle jest nie do kupienia. Jako zestaw naprawczy Karcher zapewne nie występuje, a nie chce ryzykować zniszczenia przy zdejmowaniu nie mając pod ręką nowych. Nigdy nic nie ciekło, wiec może zostawić ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    jalop napisał:
    to kup zestaw reperacyjny, kosztuje grosze.
    chętnie. Podpowiedz gdzie ? jeżeli to zestaw karcher, to podaj z łaski swojej nr części . Serwis w Głogowie che, abym przywiózł im całe urządzenie.
  • Poziom 24  
    witek1965 napisał:
    chętnie. Podpowiedz gdzie ? jeżeli to zestaw karcher, to podaj z łaski swojej nr części . Serwis w Głogowie che, abym przywiózł im całe urządzenie.


    Z łaski swojej podaję numer części + rysunek + stronę, gdzie to kupisz.
    Karcher K520M (1.069-280.0) Pump Spill Valve: 1 - 10

    Link do sklepu
    Link nr 2

    Katalog części w załączniku.
  • Poziom 14  
    Dzięki. A jak sądzisz, z jakiej strony ja wziąłem zrzut ekranu ? Tu w Polsce by mnie bardziej interesowało. Jutro spróbuję podać te numery w serwisie i zapytam czy mają. Zauważ, że B1 i B2 mają różne rozmiary.
    No i to nie są znowu takie grosze. U nasz o-ring z najwyższej półki (B4) 12x2 kosztuje 1 zł a nie 5,13$ . jak znam życie, przez serwis Karcher, będzie x 2 :(
    No i chyba brakuje uszczelnień do 5-tki , u mnie na zdjęciu do 6-tki.
  • Poziom 10  
    W Szczecinie podali ze będą tą część mieli za ok. 120zl.
  • Poziom 14  
    I wszystko jasne. Szkoda, że na tych diagramach nie podali nr części, byłoby łatwiej rozmawiac z serwisem. tak czy siak, temat jest rozłożony na czynniki pierwsze. Rozwiązany i załatwiony. Do regeneracji, a jeśli nie uda się, to do wymiany. Nie zamykam na razie. Jutro może uda mi sie nabyć smar silikonowy, skoro brak informacji, czy mogę zastosować teflonowy i dam znać jak się sprawuje.
    Dodano po 19 [godziny] 16 [minuty]:
    No więc przesmarowałem wszystkie elementy tłoka sterującego, wyczyściłem gniazdo ściereczka do czyszczenia rurek miedzianych, złożyłem, wcisnąłem do środka, do wyczuwalnego oporu. Trzpień wchodzi do środka pod naporem sporej siły, dłonią nie radzę, bo się wbija dość mocno, i wraca bez problemu. Słychać charakterystyczne klikanie. Złożyłem wszystko, podłączyłem do prądu i wody i ...................włącza się, ale nie wyłącza i nie wytwarza ciśnienia. No niby jest wzrost ma lancy w porównaniu do przepływu bez włączonej pompy, ale tylko symboliczny.
    Co tym razem , bo już zgłupiałem. Ostatnio używałem myjki dwa tygodnie temu. Przycinał się ten zawór (penetrator zbytnio nie pomógł), ale ciśnienie było OK. Wczoraj wyjąłem, dziś złożyłem, wszystko chodzi aż miło, tylko ciśnienia brak i pompa pracuje dziwnie. Nie mruczy tak basowo, typowo jak dotychczas, tylko jakoś tak na wyższej tonacji chodzi. Ni mam pojęcia o co tu chodzi.
    Dodano po 43 [minuty]:
    no i rozebrałem jeszcze raz, złożyłem i dalej to samo, tyle ze na dodatek ułamał się bolec mikrowłącznika, psia jego mać. No, ale działa, włącza i wyłącza, a ciśnienia dalej nie ma. Co jest nie tak ? Trzeba go wcisnąć głębiej, stuknąć, czy jaki czort. Wsunąłem do oporu, bez wbijania.
    Dodano po 38 [minuty]:
    na tym schemacie widać, że od środka pompy jest jeszcze jeden element (12) który może mieć wpływ na działanie tego tłoka sterującego. No, ale czy on może mieć wpływ na brak ciśnienia ? Czy w międzyczasie mogły się "skończyć" zawory 3 i 13 ?
    W jaki sposób to sprawdzić ? jak rozpołowić pompę ?

    Karcher K 520 M - nie włącza się

    Dodano po 1 [godziny] 40 [minuty]:

    Rozpołowiłem pompę. Zaworki wyglądają normalnie, ale z kolei skąd mnie wiedzieć jak powinny wyglądać zużyte. Dla świętego spokoju, po tylu latach eksploatacji, może warto wymienić zaworki 3 i 13 ? Tylko, czy to aby jest przyczyna braku ciśnienia ? To one odpowiadają za ciśnienie .
    Ma ktoś jakiś pomysł ?
  • Poziom 14  
    widzę, że jednak nikt nie ma pomysłu co jest, więc nie pozostaje mi nic innego jak serwis.
    dziś rozebrałem głowice, przedmuchałem wszystkie kanały sprężonym powietrzem. Bez zmian. Brak ciśnienia.
  • Poziom 14  
    Tak więc odezwał sie serwis i wycenił naprawę na 500 zł. Nie ma sensu.
    Samodzielna naprawa, to koszt części :
    6 uszczelnień 60 zł (znalazłem w tej cenie, normalnie 20)
    dwa komplety zaworów - 57x 2
    zawór nadmiarowy, to ten od którego się zaczęło - 120 zł

    łożyska silnika ( już je wymieniałem kiedyś) powiedzmy 50 zł
    Koszt 350 zł. Czy jest sens ? Wszystkie podzespoły łatwo wymienić poza zaworami ciśnieniowymi. Te sa osadzone dość głęboko, no, ale chyba da się wydłubać, wyczyścić gniazda i wsadzić nowe na smar silikonowy.
    Nowa K5 najtaniej 959 zł.
  • Poziom 10  
    Miałem podobny problem w modelu 650M który wygląda identycznie jak zdjęcia z pierwszego postu. Nie wiem jakim cudem, ale ta biała ośka z pierwszego zdjęcia łącząca pokrętło z mikroprzełącznikiem chyba się skurczyła bo nie dosięgała przełącznika. Ustawiłem na włączone, pokrętła nie montowałem i działa jak powinno. Dziwny mechanizm.
  • Poziom 14  
    kuopiłem nową . Za naprawę serwis Karchera zaśpiewał 5 stów, połowę wartości nowej., a dfo wymiany tylko zaworki. Usiłowali wcisnąć również łozyska. Piszę z cała świadomością wcisnąć, bo niedawno wymieniałem, założyłem SKF i takie łożyska to na lata w tego typu urządzeniu. Mam jeszcze całość, więc jak ktoś chetny, to oddam za flaszke i przesyłkę :)