Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Akumulator - uruchomienie. -

smootny 17 Lis 2017 21:03 1419 30
  • #1 17 Lis 2017 21:03
    smootny
    Poziom 18  

    Co się stanie z nowym akumulatorem samochodowym (Pb) , gdy jako pierwszą omyłkowo zamiast elektrolitu wlejemy wodę destylowaną oraz spróbujemy naładować.
    Czy akus jest już do wywalenia?

    0 29
  • #2 17 Lis 2017 21:27
    brofran
    Poziom 37  

    smootny napisał:
    gdy jako pierwszą omyłkowo zamiast elektrolitu wlejemy wodę destylowaną

    Po prostu się nie naładuje. Wodę wylać , wlać elektrolit o właściwej gęstości i ładować zgodnie z instrukcją .

    0
  • #4 17 Lis 2017 21:58
    smootny
    Poziom 18  

    Wylałem, odczekałem dzień, wylałem resztę.
    Wlałem elektrolit, ładuje do około 7V, potem każda ładowarka przerywa ładowanie.
    Próbowałem nawet na modelarskiej, z bardzo wolnym prądem ładowania, około 7V error i staje.

    0
  • #5 17 Lis 2017 22:00
    E8600
    Poziom 35  

    smootny napisał:
    Wlałem elektrolit, ładuje do około 7V, potem każda ładowarka przerywa ładowanie.
    Próbowałem nawet na modelarskiej, z bardzo wolnym prądem ładowania, około 7V error i staje.

    Pożycz prawdziwy prostownik bez żadnych procesorów i się powinien naładować a nie bawisz się w ładowarki.

    Zapytam jeszcze co znaczy określenie "nowy" akumulator? Mam nadzieje, że nie kupiłeś jakiegoś pseudo nowego który stał pół roku bez ładowania zalany elektrolitem nie używany?

    0
  • #6 17 Lis 2017 22:04
    smootny
    Poziom 18  

    Takim też próbowałem, nie naładował się.
    Po 48h ładowania i odstania, pokazuje tylko 6,3v.
    Wymieniłem również kilkukrotnie cały elektrolit, nie pomogło.
    W jaki sposób go reanimować ?

    0
  • #8 17 Lis 2017 22:23
    smootny
    Poziom 18  

    alledrogo.pl

    Może przesadziłem z tym "samochodowy". To pewnie zrobi różnicę.
    Dokładniej to akus do motocykla.

    0
  • #10 17 Lis 2017 22:33
    smootny
    Poziom 18  

    6 korków jest na akusie.

    0
  • #12 17 Lis 2017 22:51
    smootny
    Poziom 18  

    Przed chwilą własnie zamówiłem - chyba się przyda.

    0
  • #13 18 Lis 2017 10:49
    Wlodek22
    Poziom 27  

    Sucho ładowane AGMy mają elektrolit w zestawie. Po zalaniu są już naładowane w ok 80% i mają napięcie ponad 13V. Elektrolitu jest tylko tyle, że zwilża wkładki z włókna szklanego, nie da się tam zmierzyć gęstości areometrem.

    0
  • #14 18 Lis 2017 11:06
    smootny
    Poziom 18  

    Tu w zestawie nie było dlatego omyłkowo wlałem wodę destylowaną.
    Później wymieniłem na elektrolit lecz już nie trzyma napięcia.

    0
  • #15 18 Lis 2017 13:16
    Wlodek22
    Poziom 27  

    Coś się z nim działo po wlaniu elektrolitu? Grzał się, gotował? Trudno powiedzieć do jakich reakcji tam doszło, rozładować się teoretycznie nie mógł bez kwasu.

    0
  • #16 18 Lis 2017 16:24
    abart64
    Poziom 28  

    Na pewno to była woda co wlałeś pierwszy raz?
    Akumulator kupowałeś w sklepie ?
    Parę lat temu jakiś oszust sprzedawał po rynkach stare akumulatory jako nowe,suche.
    Wypolerowane, wymyte, faktycznie wyglądały dla laika jak nowe. Ale efekt po zalaniu elektrolitem jak wyżej, czyli padlina.
    Zalanie wodą dobrego akumulatora nijak nie powinno mu zaszkodzić.

    2
  • #17 19 Lis 2017 09:15
    smootny
    Poziom 18  

    W zasadzie nic się nie działo. po nalaniu miał tylko około 4V, 2 razy próbowałem go naładować. Jak doszło do około 5V zacząłem się zastanawiać co jest nie tak.
    Po "wydedukowaniu" ze to woda destylowana a nie elektrolit, zlałem, odczekałem na obcieknięcie, wlałem elektrolit, i 2 próby ładowania.
    Napięcie dochodziło do około 7,3V i rozłącza wszystkie ładowarki z błędem.

    Akus kupiłem tu:

    http://allegro.pl/akumulator-11ah-120a-p-yuas...jRhMDVhNzNmNmU2Njg5NjIwYmMxY2NhOTkxNDM5MTQ%3D

    0
  • #18 19 Lis 2017 09:27
    Wlodek22
    Poziom 27  

    Pewnie te wszystkie mądre ładowarki traktują go jak akumulator 6V. Podłącz go na kilka min do sprawnego akumulatora poprzez żarówkę, lub do zwykłego transformatorowego prostownika. Żarówka ma ograniczyć prąd do ok 1A (10W). Jak na nim pojawi się min 10V, to dalej próbuj tymi ładowarkami.

    0
  • #19 19 Lis 2017 19:12
    smootny
    Poziom 18  

    Wszystkie mądre ładowarki traktuja akusy poproawnie, wybieram w nich ilość cel, napięcie , prąd ładowania itd.
    Tylko z tym akusem jest niestety problem.

    0
  • #20 27 Lis 2017 12:17
    primabus
    Poziom 9  

    Gdzie jeszcze można kupić suchy akumulator? Ciekawostka

    0
  • #21 27 Lis 2017 12:59
    Wlodek22
    Poziom 27  

    primabus napisał:
    Gdzie jeszcze można kupić suchy akumulator? Ciekawostka

    W każdym szanującym się sklepie z akumulatorami.
    Niestety praktykowane to jest już tylko w małych akumulatorach dla skuterów i motocykli.

    0
  • #22 27 Lis 2017 21:14
    Tommy82
    Poziom 39  

    Ale po kolei... Wlałeś to co dostałeś do tego aku w pojemniku?
    Jak wydedukowałeś że to woda a nie elektrolit jak nie masz aerometru.
    Pytam w celu uporządkowania wiedzy. Zawsze dawali elektrolit dla czego mieli by dla Ciebie zrobić wyjątek?
    Może to po prostu bubel.

    0
  • #24 28 Lis 2017 06:50
    smootny
    Poziom 18  

    Akus kupiłem bez elektrolitu. Nie miał w komplecie. Na pudełku było info, że trzeba wlać.
    Miałem w piwnicy pojemnik z etykietą elektrolitu, niewiedząc że tam już była woda destylowana.
    Nie wlałem wszystkiego, więc (później) było co powąchać.. a elektrolit nieźle "wali".. stąd moje początkowe przypuszczenia że to chyba nie to.
    Po głębszej analizie tego co działo się "kiedyś" okazało się, że mój tato przywiózł mi z tym pojemniku wodę destylowaną kiedyś..

    Sprzedawca akumulatora, niestety zrobił mnie w balona. Nie otrzymałem karty gwarancyjnej i paragonu do akusa przy zakupie.
    Bez tego nie chciał przyjąć go na gwarancję - pomimo tego że jest aukcja itd. Półtora stówki poszło się .....

    Nie wiem czy sprawę warto kierować na policję, do skarbówki, rzecznika paw konsumenta - dla tych sto czterdzieści paru złotych..

    0
  • #25 28 Lis 2017 09:52
    Wlodek22
    Poziom 27  

    Już chyba wiem, czemu nie działa.
    Elektrolitu jest tam mało, a akumulator wewnątrz jak gąbka. Po wlaniu wody, już nie ma możliwość jej z tamtad usunąć, bo została wchłonięta w masę czynną i maty z włóknem. Następne zalewanie elektrolitu nie wiele zmienia, bo akumulator już nie "chłonie" i stężenie kwasu jest żadne, stąd brak napięcia.
    Gdyby tak było, to zalej więcej elektrolitu, jak do zwykłego aku płyty +10 mm i ładuj bardzo małym prądem ok 0,5A. Po kilku dniach wylej co się da i zalej nowy. Operację powtarzaj, aż gęstość przestanie spadać i cała wchłonięta woda wymiesza się elektrolitem. Następnie wylej nadmiar elektrolitu tak by był do poziomu płyt i powinien działać.

    0
  • #26 28 Lis 2017 12:25
    smootny
    Poziom 18  

    Dzięki za info, od dziś ruszam z "koksem".
    Doszły wreszcie wymagane narzędzia dodatkowe więc - można się pobawić.

    0
  • #27 28 Lis 2017 13:47
    Wlodek22
    Poziom 27  

    Nie wiem ile to potrwa i czy zakończy się sukcesem. Gęstość może nigdy nie podnieć się do poziomu 1,28. Przypominam też o środkach ostrożności przy pracy z elektrolitem. Kropelka w oku może pozbawić wzroku.

    1
  • #28 09 Gru 2017 16:43
    tzok
    Moderator Samochody

    To nie jest akumulator AGM, on nie ma mat, to zwykły akumulator z płynnym elektrolitem. Z opisu aukcji:

    Code:
    Typ: Rozruchowy
    
    Technologia: ciekły elektrolit (0,7L)
    Dodatkowe informacje: Bezobsługowy wg. normy EN
    Elektrolit: BRAK elektrolitu w zestawie


    Ładuj najlepiej zasilaczem laboratoryjnym ustawionym na 14,4V z ogranicznikiem prądowym 0,7A. Automatyczne ładowarki nie nadają się do "inicjowania" akumulatora.

    0
  • #29 09 Gru 2017 16:59
    Wlodek22
    Poziom 27  

    [quote="tzok"]To nie jest akumulator AGM, on nie ma mat, to zwykły akumulator z płynnym elektrolitem. Z opisu aukcji:
    /quote]

    Inny opis https://www.akumulatory24.pl/yuasa-yb10l-a2-p-280.html
    lub https://www.yuasa.co.uk/yb10l-a2.html

    Nie mogą być w skuterach i motorach zwykłe akumulatory, bo w razie wywrotki nastąpił by wyciek elektrolitu i podalsza korozja wszystkiego co metalowe.
    Gdyby tam nie było mat, nie było by też problemu, bo wystarczyło by kilka razy zalać nowym elektrolitem i naładować. Z matami, raz zalana woda jest już właściwie nie do usunięcia.

    0
  • #30 09 Gru 2017 18:34
    tzok
    Moderator Samochody

    Z matami wystarczy zostawić otwarte korki i postawić na grzejniku na 48h... niby coś tam piszą o separatorach z włókna szklanego. Niemniej w motocyklach używano i do dziś używa się zwykłych akumulatorów... no i rzeczywiście w razie wywrotki wycieka z nich elektrolit.

    0