Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Panda 1,2 8v 44kW - jak ustawić rozrząd w mojej Pandzie

wiki14tm 17 Lis 2017 23:48 354 5
  • #1 17 Lis 2017 23:48
    wiki14tm
    Poziom 10  

Witam,
    jestem mechanikiem samochodowym od kilku lat i w życiu nie pomyślałbym że będę miał problem z ustawieniem rozrządu w takim "śmieciu".
    Zaczynając od początku, kupiłem Pandę z 2010 r. po czym zaczęła wyrzucać wodę, okazało się że to był początek uszczelki na 1. i 4. cylindrze, po rozebraniu jako że autko szykuje dla narzeczonej wymieniłem również pierścienie i panewki więc dół silnika ogarnięty, jeśli chodzi o głowice to oczywiście planowanie, uszczelniacze regulacje zaworów(wydechy były niemalże podparte), wymieniłem również zimmering wałka rozrządu i to mnie zgubiło, nie mam pojęcia jak ustawić rozrząd, odkręcałem górne koło od wałka rozrządu i okazuje się że jest "pływające" tzn na klinie jest ruch około jednego zęba co w zasadzie przypada na dwa zęby koła dolnego, ostatecznie mogę ustawić GMP i zawory na mijankę ale przecież przecież musi dać się to zrobić zgodnie z jakąś instrukcją. Jeśli ktoś posiada jakieś materiały czy wiedzę to prosiłbym o udzielenie jakiś rad czy schematów

0 5
  • #2 18 Lis 2017 06:19
    Rafik4
    Poziom 26  

Potrzebujesz blokady rozrządu, do tego silnika jest taki zestaw:
    Fiat Panda 1,2 8v 44kW - jak ustawić rozrząd w mojej Pandzie

1
  • #3 18 Lis 2017 14:34
    wiki14tm
    Poziom 10  

czyli rozumiem że tymi blokadami blokuje góre i dół przykręcając dół do koła i bloku a górę do głowicy i wsuwać w wałek, ale pytanie czy można zrobić błąd czyli obrócić coś o 180stopni czy blokada pasuje w jednej pozycji tak jak np w fordzie, ma ktoś jakiś schemat ze zdjęciami np,

Dodano po 11 [minuty]:

kupiłem zestaw
    http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-fiat-1-1-e...GE0Y2YxMzAzNTI1MWM2NGU0ZjAyODExOWM0MzczZjY%3D

0