Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wybór kondensatora do led

18 Lis 2017 14:00 630 24
  • Poziom 16  
    Witam

Mam świetlówkę ledową, ze 150 szt. ledów 2835, zasilaną bezpośrednio z 230 V. Przestała świecić. Rozebrałem i zobaczyłem:

Wybór kondensatora do led

Kondensator jest wybrzuszony i osmolone ma nóżki.
    Jego parametry to 250 V i 22 ?F.

Domyślam się, że kondensator jest walnięty. Nie znam się i nie wiem jaki wybrać. Zobaczyłem, że są:
    elektrolityczne
    poliestrowe
    mkse

Pomóżcie wybrać coś konkretnego z neta.
  • Poziom 39  
    Ten jest elektrolityczny. Weź o takiej samej pojemności i wyższym napięciu.
  • Moderator
    Nie wymieniaj na takie samo napięcie, daj na 400V, inaczej znowu strzeli.
  • Poziom 16  
    1. mikrofarady - jak pamiętam z podstawówki.

Świetlówka używana w akwarium. Pewnie od wilgoci siadł.

Przelutuję z drugiej świetlówki, która także jest uszkodzona, ale w niej kondensatory są dobre.
  • Poziom 16  
    To miałem na myśli. Przelutowałem kondensatory z innej zepsutej świetlówki. Zamieniłem te wypukłe na niewypukłe. Nie ma efektu, nie świeci się.
    Moja wiedza się skończyła.

Tutaj także opisywałem problem kiedyś. Link
  • Poziom 34  
    Jak masz multimetr to sprawdź czy na diody LED wychodzi zasilanie.
  • Poziom 16  
    Wiem, że mikro. Nie umiałem tego symbolu zrobić a "u" nie napisałem.
  • Poziom 17  
    Nikt jeszcze nie napisał o polaryzacji. Kondensator elektrolityczny trzeba przylutować zgodnie z polaryzacją oznaczoną na obudowie - inaczej warstwa dielektryczna (cienka powłoka tlenku aluminium na jednej z warstw) może ulec uszkodzeniu, powodując zwarcie i wybuch kondensatora (w wyniku zagotowania się elektrolitu).
  • Poziom 16  
    Hmm, na płytce jest + - ale na kondensatorze nie ma, nic nie wybuchło.
  • Moderator
    Tomeksup napisał:
    Hmm, na płytce jest + - ale na kondensatorze nie ma