Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Creative X-FI Xtreme Gamer - mikrofon strasznie szumi

19 Lis 2017 14:29 420 3
  • Poziom 7  
    Witam,

    Jakiś czas temu kupiłem kartę dźwiękową Creative X-FI Xtreme Gamer Fatality Pro. Nie miałem z nią żadnych problemów aż do niedawna. Sprawa wygląda tak.

    Od jakiegoś czasu mój mikrofon w słuchawkach (HyperX Cloud Stinger) strasznie szumi. Dźwięk jest normalnie wyłapywany, ale szumy są straszne. Wcześniej tego problemu nie było, a sam w ustawieniach nic nie zmieniałem. Próbowałem już najróżniejszych konfiguracji, łącznie z oprogramowaniem do redukcji szumów, ale nic nie pomogło póki co. Nasłuchiwanie mikrofonu jest wyłączone, a w odtwarzaniu mikrofon jest wyciszony. Redukcja poziomu głośności mikrofonu nic nie zmienia.

    Mam Windows 10, problem jest zarówno na oficjalnych najnowszych sterownikach, zarówno jak na nieoficjalnych od daniel_k.

    Co ciekawe szumów nie ma na kamerce internetowej, ale ona jest podłączona na USB, więc to raczej nie dziwi.

    Zastanawiam się co może być tu problemem. Czy jest możliwość, że to sam mikrofon nagle zaczął generować szumy, a może port jack w karcie dźwiękowej się zepsuł (jakieś przepięcie itp.)
    Sam dźwięk z karty dźwiękowej jest czysty i bez zakłóceń, jedynym problemem jest mikrofon.

    Ma ktoś pomysł co może być przyczyną. Jeśli są potrzebne jakieś dodatkowe informacje, proszę powiedzieć.

    Pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Ahmedis napisał:
    Czy jest możliwość, że to sam mikrofon nagle zaczął generować szumy

    Tak.

    Ahmedis napisał:
    może port jack w karcie dźwiękowej się zepsuł

    Może.

    Sprawdź mikrofon na innym komputerze/urządzeniu.
    Może uszkodzony kabel?
  • Poziom 7  
    Dzięki za podpowiedź, rzeczywiście nie brałem pod uwagę kabla. Słuchawki są podłączone do kabla przedłużającego, który rozgałęzia jack na końcu na mikrofon i słuchawki. Po podłączeniu samych słuchawek (a w zasadzie to mikrofonu) bez kabla przedłużającego, szumów nie ma.
    Teraz pytanie, czy to reklamować, bo słuchawki mają może ze 2 miesiące czy lepiej samemu kupić taki kabel, ale lepszej jakości (ten obecny z zestawu nie ma nawet pozłacanych styków).

    Pozdrawiam.
  • Poziom 43  
    Ja bym reklamował - w końcu jest uszkodzony kabel przedłużający od nich.
    Inna sprawa, że przez taki słabszej jakości przedłużacz niż "baza" będzie "uciekała" jakość na mikrofonie, a im dłuższy kabel, tym więcej zakłóceń będzie zbierał.

    Uziom najpierw prawidłowo komputer i obudowę, pozłacane styki na koniec! ;)