Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak połączenia z internetem, dostęp ograniczony

20 Lis 2017 09:41 1230 9
  • Poziom 2  
    Witam.
    Temat, jak sam szukałem, był już poruszany, ale jakoś żaden z wariantów w nich opisywanych nie pomógł. Czytałem, próbowałem, ale nadal nic.
    Napiszę zwięźle i być może ten problem też zostanie szybko rozwikłany.
    Otóż przed malowaniem pokoju wszystko chodziło jak ta lala. Internet śmigał jak wariat na wszystkich urządzeniach poprzez WiFi.
    Podczas małego remontu odłączyłem modem (do niego podłączony był nadal router) - odkręciłem wtyczkę antenową. Wcześniej też to robiłem i nie było problemu (choćby wtedy kiedy przenosiłem modem wraz z routerem z innego pomieszczenia). Po pomalowaniu pokoju podłączyłem urządzenia ponownie, tak jak były, czyli przykręciłem przewód satelitarny. No i jak się domyślacie pojawił się ów problem.
    Przypominam, że przed rozłączeniem wszystko działało jak należy, WiFi było na wszystkich laptopach, smartfonach, tablecie, drukarka też się łączyła bez problemu. Po podłączeniu sprzed remontu już nie. Łączy się z WiFi, lecz dostęp jest ograniczony i nie ma Internetu. Po kablu z pominięciem routera, też jest ten sam problem.
    No i w zasadzie to wszystko co mogę napisać. Działało i nie działa, bo taki ma kaprys.
    Usługodawca Vectra, modem Thomson TCM420, router Winstars.
    Wklepywanie ręczne ip nie poskutkowało (powinno obejść się bez tego), inne pierdoły typu reset, włącz/wyłącz też nie przyniosły rezultatu. Nie reinstalowałem/aktualizowałem sterowników, bo i po co. Wcześniej nie musiałem nawet tego robić. Chodziło jak trzeba, pomalowałem pomieszczenie i już nie działa. Może tutaj tkwi problem.
    Co zrobić??
  • Poziom 2  
    Kabla faktycznie nie sprawdzałem, bo usterki z uszkodzonym kablem nie brałem pod uwagę, gdyż został on jedynie odkręcony, a następnie przykręcony. Na modemie świeci się kontrolka Internet. Wiadomo, że podłączony do modemu jest też router, a na nim świecą kontrolki WAN (podłączenie przewodem sieciowym modemu z routerem) oraz WLAN (co oznacza, że sygnał WiFi jest. Jak wspomniałem laptopy, czy też smartfony łączą się z siecią domową, lecz jest komunikat dostęp ograniczony i nie ma internetu.
    Kabel oczywiście sprawdzę, ale nie dopuszczam, aby to było problemem. Został on bowiem odkręcony od modemu tylko na te kilka godzin kiedy pomieszczenie było malowane. Wcześniej (jak choćby z powodu braku prądu, wyciągnięcia wtyczki z gniazdka) i ponownym podłączeniu wszystko śmigało jak zwykle, ale nie tym razem.

    Dodano po 1 [godziny] 43 [minuty]:

    korzeniewski36 napisał:
    Przemaluj pokój na poprzedni kolor....... powinno pomóc...

    A na poważnie sprawdź czy nie uciekły ci DNS'y

    na kompie uruchom CMD > wpisz ipconfig /all i zobacz co masz w DNS servers



    Tak też czyniłem, ale to niczego nie zmieniło. W poprzednich takich przypadkach nigdy nie musiałem tego robić.
    A z tym przemalowaniem, to nie jest taki głupi pomysł, może w tym tkwi przyczyna.

    Dodano po 4 [godziny] 47 [minuty]:

    Wpisałem ipconfig /all i wprowadziłem ręcznie dane. Bez zmian. A może przyczyna tkwi w modemie? Choć nie dopuszczam myśli, gdyż działał bez zarzutu.
  • Poziom 43  
    robmark napisał:
    Usługodawca Vectra, modem Thomson TCM420, router Winstars.

    Zresetuj wszystko przyciskiem i ustaw od nowa i nie zapomnij modemu i routera po konfiguracji odłączyć od prądu na 30 sekund.
  • Poziom 2  
    KOCUREK1970 napisał:
    robmark napisał:
    Usługodawca Vectra, modem Thomson TCM420, router Winstars.

    Zresetuj wszystko przyciskiem i ustaw od nowa i nie zapomnij modemu i routera po konfiguracji odłączyć od prądu na 30 sekund.


    Tak próbowałem zrobić, lecz nie przynosi to efektu. Resetowałem oba urządzenia. Przy łączeniu bezpośrednio kablem występuje ten sam problem. Kabel sieciowy oczywiście z modemu, a więc z pominięciem routera. Rzecz jasna, że z routera wobec tego jest ten sam kłopot. Z kolei kiedy próbuję na nowo skonfigurować router, wpisując jako nazwę oraz hasło admin, nie ma reakcji. Aha, nie ma pingowania. Na ping www.google.pl oraz ping 168.192.0.1 nie ma odpowiedzi. Zdaje się, że coś z modemem jest nie tak. Ręczne wpisywanie ip oraz adresów dns nie pomogło. Powtarzam się być może, ale przy poprzednich takich przypadkach (rozłączenie modemu, brak prądu) nie było potrzeby wpisywania czegokolwiek. Wystarczyło ponownie podłączyć i hulało. Format jest ostatecznością, choć nie wiem (jeśli padł modem) czy to by coś dało. Może jakieś inne pomysły.
  • Poziom 25  
    Wygląda, że modem nie może się połączyć z routerem operatora.
    Jakie dokładnie lampki świecą się na modemem, a jakie się nie świecą?
    Jak jest podłączony kabel koncentryczny do gniazdka telewizyjnego w ścianie?
    Powinien być podłączony do portu DATA.
    Odkręć kabel koncentryczny z obu stron i sprawdź czy żyła środkowa jest prosta i trafia w otwór w gnieździe.
  • Poziom 43  
    robmark napisał:
    Może jakieś inne pomysły.

    A masz też telewizję od tego dostawcy, działa ona ok? (oczywiście na tym przewodzie z problemem).
  • Poziom 2  
    gkwiatkowski napisał:
    Wygląda, że modem nie może się połączyć z routerem operatora.
    Jakie dokładnie lampki świecą się na modemem, a jakie się nie świecą?
    Jak jest podłączony kabel koncentryczny do gniazdka telewizyjnego w ścianie?
    Powinien być podłączony do portu DATA.
    Odkręć kabel koncentryczny z obu stron i sprawdź czy żyła środkowa jest prosta i trafia w otwór w gnieździe.


    No na to właśnie wygląda. Na modemie świeci się dioda Internet. Kabel koncentryczny podłączony jest rzecz jasna do DATA. Przewód z obu stron obierałem i na nowo zakładałem końcówki. U operatora nie widać modemu, zatem prawdopodobne jest, że modem padł z przyczyn niewiadomych.

    Dodano po 34 [sekundy]:

    KOCUREK1970 napisał:
    robmark napisał:
    Może jakieś inne pomysły.

    A masz też telewizję od tego dostawcy, działa ona ok? (oczywiście na tym przewodzie z problemem).


    Telewizja od tego samego operatora śmiga bez zarzutu.
  • Poziom 43  
    robmark napisał:
    Telewizja od tego samego operatora śmiga bez zarzutu.

    To podłącz tam modem i upewnij się, że się zaloguje do sieci operatora.